Skribenten_ Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 jeg har aldri spilt, eller spilt sammen med en shaman før. men i går kom jeg sammen med en shaman resto, og jeg er jo druid resto. det ble litt ampert mellom oss om hvem som skulle heale, shamanen vant og jeg ble nødt til å ta på meg feral gear og hjelpe til som tanker. greit nok, han hadde 1000 healing mens jeg bare 800, men i flere andledninger måtte jeg hjelpe han og redda gruppen flere ganger med både innervate shammyn og min egen transq. (han blei litt sur da for at jeg hjalp til) men siden jeg aldri har vært borti shamans før så lurer jeg egentelig på hvem er best av å heale. selfølgelig så kommer det helt ann på personen bak skjermen (sånn standar svar fra en hei-jeg-er-en-fornuftig-kar). men nå tenker jeg mer på sånn spells og skills og sånt.
Kombat-Kaare Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 jeg har aldri spilt, eller spilt sammen med en shaman før. men i går kom jeg sammen med en shaman resto, og jeg er jo druid resto. det ble litt ampert mellom oss om hvem som skulle heale, shamanen vant og jeg ble nødt til å ta på meg feral gear og hjelpe til som tanker. greit nok, han hadde 1000 healing mens jeg bare 800, men i flere andledninger måtte jeg hjelpe han og redda gruppen flere ganger med både innervate shammyn og min egen transq. (han blei litt sur da for at jeg hjalp til) men siden jeg aldri har vært borti shamans før så lurer jeg egentelig på hvem er best av å heale. selfølgelig så kommer det helt ann på personen bak skjermen (sånn standar svar fra en hei-jeg-er-en-fornuftig-kar). men nå tenker jeg mer på sånn spells og skills og sånt. 8066269[/snapback] Sjeldent det er to stykker som krangler om å få heale... tror jeg faktisk aldri har skjedd meg før. Men dersom gruppa er god og farta er grei, så vil jeg påstå at shamanen ville vært et bedre valg, fordi han har muligheten til å kaste raske heals for således å holde et raskt tempo. Siden du derimot sier at det ble problemer underveis vil jeg holde en knapp på at druiden ville vært det beste valget, siden druider ikke går like fort tom for mana på grunn av at de har langt mer manaeffektive heals. (Med shaman som offhealer i kinkige situasjoner som krever healing av flere targets i rask rekkefølge)
JoeDohn Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Shaman og druids burde vel begge være i stand til å heale gjennom en 5-mann på egen hånd, shaman har litt mer eksplosive heals, mens druids har mange fine HoT-alternativer. Nå har ikke jeg spilt druid siden 2.0 kom, men når jeg spilte druiden min i høst så hadde druids relativt dyre spells i forhold til andre healere, noe som var litt irriterende, men med godt healgear og en dyp restospec var det aldri noe stort problem. Veit ikke om de har løst dette problemet for druids nå, men syns i alle fall det virker sånn, i og med at de druidene jeg har spilt med er SVÆRT solide healere. Som posteren over nevner tror jeg det går lang tid mellom hver gang to personer krangler om å få heale i instances, og så lenge det går greit til slutt er det vel egentlig ok. Selv som melee-shaman har jeg ikke noe stort problem med å heale i 5-mans (har en 0-40-21-spec), men ville nok hatt problemer med å henge med i svingene i en heroic.
Zeorsd Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Som resto shaman vil jeg si at jeg ville latt druiden heale; fordi druid shapshfte for å kunne hjelpe til med å heale. Jeg kan lett slenge litt elemental gear på og forsatt kunne support heale der det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå