Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo bruke Adobe ImageReady som følger med Photoshop.

 

Der kan du slice opp bildet, så får du HTML kodene. Ikke spør meg hvordan, for jeg har aldri prøvd, men jeg kan sikkert hjelpe deg litt.

 

Legg meg til på MSN så kan jeg hjelpe: anders_sm (at) hotmail.com

Regner med at du skjønner selv at du skal bytte ut (at) med @ og ta bort mellomrommene xD

Lenke til kommentar

Du må ta det du har laget fra Photoshop til imageready så slicer du det, Så går du på

Fil - Save optimized as - Her må du ta Filtype: Images and Html (viktig ) og lager ^^, Så har du Html versjonen av designet ditt og ta å lagre PSD filen å i tilfelle du ska endre designet :thumbup: GL

Lenke til kommentar
Jo takk, kan ta meg en titt der. :)

 

EDIT: I ImageReady klarer jeg bare og få bildet kopiert i en html kode. Ikke slik at jeg kan redigere tekstbokser og så videre.

8063876[/snapback]

For å redigere tekstbokser o.l. må du ta fram verktøyet kalt "Slice Tool", og tegne opp ruter du vil ha redigert. Meny, footer, logo og det du kaller "tekstboks". Skal du f.eks. ha en link i logoen, må den også merkes.

 

Tror du skal klare det nå. ;)

Lenke til kommentar
Du kan jo bruke Adobe ImageReady som følger med Photoshop.

 

Der kan du slice opp bildet, så får du HTML kodene. Ikke spør meg hvordan, for jeg har aldri prøvd, men jeg kan sikkert hjelpe deg litt.

 

Legg meg til på MSN så kan jeg hjelpe: anders_sm (at) hotmail.com

Regner med at du skjønner selv at du skal bytte ut (at) med @ og ta bort mellomrommene xD

8063867[/snapback]

 

hvorfor i alle dager skriver du ikke bare @ ? :p :p :p

Lenke til kommentar
For å unngå søppelpost, selvsagt.

8073236[/snapback]

Botene har for lenge siden skjønt at (at) betyr @...

 

Uansett: Om du vil at _alle_ skal kunne se siden din har du en bredde på maks 800px. Du kan gå opp til 1000px, men da kan ikke de med 800x600 se siden skikkelig.

Høyde har såklart ingenting å si, man scroller bare nedover (men det er tungvindt bortover).

 

Men det jeg _egentlig_ ville si er at det å tegne i PS, slice i IR og få ferdig HTML ikke er det beste å gjøre, med tanke på videre redigering og rotete kode. Men det avhenger litt av hvor bra man gjør det.

 

Får vi se siden din? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...