Gå til innhold

Vapochill PE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hmmm, ingen som svarer her eller?

 

UanZ, jeg tenkte kansje å kunne kjøpe et slikt kabinett å støisolere det med f.x. dynamat? ( http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet169.htm )

Tror dere dette vil redusere støyen mye? Og, det står der at når støyen blir opptatt i støymattene så blir den gjort om til varme, vil det ha mye å si for kjølepotensialet for vapochill?

 

Isåfall viss jeg skulle brukt dynamat, skulle jeg bare ha isolert den delen med kompressoren, eller hele kabinettet?

Lenke til kommentar
Hmmm, ingen som svarer her eller?

Isåfall viss jeg skulle brukt dynamat, skulle jeg bare ha isolert den delen med kompressoren, eller hele kabinettet?

 

Liten vits i det:

DSCN0739.jpg

 

Dette hullet vil jo transportere støy nokså effektivt. I tillegg har du en STOR "grill" bak på kabbiset som slipper ut nokså mye støy. Men at du vil få en stillere maskin er det ikke tvil om. Ikke for det - når du justerer den helt ned, er den absolutt tålbar hva støy angår. Men for undertegnede fortsatt for mye. (/me er kresen sånn sett...)

Lenke til kommentar
Men for undertegnede fortsatt for mye. (/me er kresen sånn sett...)

 

voldsomt kresen du var da! var det ikke 35 db på middels kjøling? mange vanelige papst vifter bråker jo mer enn det...

 

Kansje det smarteste ville vert å bygge et skap som du støyisolerer for å oppbevare kabinettet i hjemme (eller kansje det blir for varmt der inne)? viss du skal ta kabinettet med på lan parties så har det ikke noe å si for der er det så mye bråk uansett ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, da har jeg bestillt meg Vapo. Håper den lever opp til forventningene.

 

Desverre har hovedkort eller ram tatt kvelden, men jeg kan jo alltids vapo kjøle en P166MMX mens jeg venter på ny ram.

 

Ser dere snakker mye om støynivå, min løsning på det er å plassere Vapo`n i et eget rom (vegg i vegg med "datarommet") og bruke en slik til cdrw/DVD så for jeg håpe at skjermkabelen blir lang nok :p Da vil det tross alt være en "lett" sak å dra på LAN afterall ;)

 

Se hjemmeside for foløpige oc resultater

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Jeg har ikke noe erfaring med vapochill, men det høres meget interessant ut. Selve kabinettet liker jeg ikke.

 

Jeg ser her:

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet472.htm

at man kan få kjøpt en stand-alone vapochill.

 

Vil det være mulig å montere noe slikt inn i et Lian Li kabinett som vist her:

http://www.extensiontech.net/reviews/cases/6010.shtml

 

Da også med følgende tilleggsutstyr for kjøling av GPU og Chipset som en overgang med Waterchill. (Jeg så det et eller annet sted, men husker ikke hvor.)

 

Ville noe slikt være mulig eller er det alt for liten plass?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har hatt problemer med FOR god kjøling med Vapochill, jeg har et problem med isdannelse på kompressoren. Vapon kjører på min. effekt, d.v.s 85% med 3W varmeteip på. Volt er på maks og MBM viser 40C. Asetek sier at cpu'n produsere for lite varme, men jeg har jo ikke hatt noen problemer med verken kondens eller is før, og den har gått så og si 24/7 i et og et halvt år. Jeg skjønner ingen ting. Alle tips/forslag er velkommne

 

_________________

Duron 750@1000 idle 6'C  max load 22'C

Hercules 3D Prophet 4500 tv-ut

Abit KT7A-Raid

OCZ PC-166 2/2/2 256MB+256MB :grin:

VapoChill :grin:

Enermax 550W :grin:

Samsung 40GB 7200rpm 8,9ms 3,3dB :grin:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ma'anagal på 2002-12-15 14:59 ]</font>

 

Ma'angal: Jeg LIKER sigen din.. wot ruler sterkt...

 

men vapo er egentlig ikke verdt prisen, men det er jo faen så morro da...

 

peltier er hakket mer fornuftig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...