Gå til innhold

Vapochill PE


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-09 17:47, skrev ahdrage:

Energi måles i watt.

Spenning måles volt

Strøm måles i ampere?

Så du snakker om tre forskjellige ting egentlig..

KILL me if im wrong....


 

ser du ??????? etter volt/strøm setningen?

hakke så god peil på "strøm" som det kalles på mitt språk.. satser på at du skjønte hva jeg mente?

 

etter din lille sitat blir det vel volt jeg skal si da.. :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

 

Nå er jeg sinna! Skulle montere nytt skjermkort i min egen PC, og sin vane tro var det dønn stopp. Resultat: legge inn windows på nytt. *sukk*

 

Sitter nå med en Vapochill som putrer avgårde på full speed, og kan si så mye som at den er langt fra stille - enda den står et godt stykke unna meg. Skal prøve å kjøre den ned på lav hastighet og se hvordan det blir da.

 

Donasjoner til ny PC mottas med takk... :mad:

 

Edit: legger til at min private PC er motstander av forandringer. Det samme skjedde da jeg flytta hardware'n over i Lian-Li - kabinettet...

En kan bli frustrert av mye mindre!

 

_________________

Daglig leder ved http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-12-09 21:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 21:47, skrev yummy:

AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!


Nå er jeg sinna! Skulle montere nytt skjermkort i min egen PC, og sin vane tro var det dønn stopp. Resultat: legge inn windows på nytt. *sukk*


Sitter nå med en Vapochill som putrer avgårde på full speed, og kan si så mye som at den er langt fra stille - enda den står et godt stykke unna meg. Skal prøve å kjøre den ned på lav hastighet og se hvordan det blir da.


Donasjoner til ny PC mottas med takk...
:mad:

Edit: legger til at min private PC er motstander av forandringer. Det samme skjedde da jeg flytta hardware'n over i Lian-Li - kabinettet...

En kan bli frustrert av mye mindre!


_________________

Daglig leder ved

Moderator / admin på forumet


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-12-09 21:49 ]</font>


LOL

Lenke til kommentar

Yummy, ikke bli sinna, min pc nektet å starte idag i annet en safe mode. Da var det vel på tide med den fantastiske system restore funskjonen, men neida, da krasja pc'en totalt å nektet alt. Det fle en formatering (ikke med xp-cd'en, for den bare hang seg når den skulle se om det var windows fra før)

 

elsker lille bill.....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 22:04, skrev Bøgge Bakken:

Du er av og til veldig "hissig" når fol ikke holder seg til emnet. Kanskje du selv bør gjøre det Yummy?



 

Jeg skrev jo meldingen på Vapochillen, right? Og jeg sa jo noe om støynivå?

 

Nå er det endelig stille her - har fått gammelmaskina opp å gå igjen.

Lenke til kommentar

Quote:


yummy skrev (2002-12-10 00:12):

Quote:


Den 2002-12-09 22:04, skrev Bøgge Bakken:

Du er av og til veldig "hissig" når fol ikke holder seg til emnet. Kanskje du selv bør gjøre det Yummy?


 

Jeg skrev jo meldingen på Vapochillen, right? Og jeg sa jo noe om støynivå?

 

Nå er det endelig stille her - har fått gammelmaskina opp å gå igjen.

 

Så hvis jeg nevner Vapochill kan jeg snakke om alt mulig annet? :smile:

 

Nå er det på høy tid å gjøre seg klar for tekled eksamen...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 21:47, skrev yummy:

AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!


Nå er jeg sinna! Skulle montere nytt skjermkort i min egen PC, og sin vane tro var det dønn stopp. Resultat: legge inn windows på nytt. *sukk*



 

Det var vel den delen jeg tenke på da. Som sistnevnte sa vis du never Vapochill så er det greit. Når man ber andre å holde seg til emnet bør dere også gjøre det.

Lenke til kommentar

Sitat "Vapochill ligger i en høy prisklasse, men per i dag fins det ingen andre løsninger som gir samme ytelse og samme løsning (kjøling og kabinett samlet i en enhet) som kan konkurrere med Vapochill."

 

Jeg mener dere ikke skal være så sikre på det der. Prometeia yter bedre. Hvis dere for eksempel ser på VR-Zone sin Tbred overklokkingsdatabase, dere ser ingen Vapochills høyt oppe, gjør dere ? OPPAINTER fra USA derimot, han bruker Prometeia, det samme gjør JCViggen som har den beste 3DMark scoren i verden(han har en på GPU også forresten :smile: ).

 

Du sier at du skal uttale deg om Prometeia når du har testet en enhet Yummy, jeg mener at du ikke burde uttale deg om konkurrentene til Vapochill før du i det hele tatt har prøvd en av dem :smile:

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med FOR god kjøling med Vapochill, jeg har et problem med isdannelse på kompressoren. Vapon kjører på min. effekt, d.v.s 85% med 3W varmeteip på. Volt er på maks og MBM viser 40C. Asetek sier at cpu'n produsere for lite varme, men jeg har jo ikke hatt noen problemer med verken kondens eller is før, og den har gått så og si 24/7 i et og et halvt år. Jeg skjønner ingen ting. Alle tips/forslag er velkommne

 

_________________

Duron 750@1000 idle 6'C max load 22'C

Hercules 3D Prophet 4500 tv-ut

Abit KT7A-Raid

OCZ PC-166 2/2/2 256MB+256MB :grin:

VapoChill :grin:

Enermax 550W :grin:

Samsung 40GB 7200rpm 8,9ms 3,3dB :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Ma'anagal på 2002-12-15 14:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 00:07, skrev yummy:

Whoopsy! En dårlig formulering, jah! Jeg hadde overhodet ikke Prometeia i tankene når jeg skrev det der - jeg tenkte på andre kjøleløsninger som f.eks. vannkjøling, luftkjøling osv.


My bad...



 

:mad:

Kanskje du burde forandre det da ettersom det er direkte feil. Hardcore overklokkere bruker Prometeia ikke Vapo.

 

XP2133@2975.jpg

 

Han bruker Prometeia ja.

 

[ Denne Melding var redigert av: qwerty på 2002-12-16 04:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-16 04:42, skrev qwerty:

Quote:


Den 2002-12-11 00:07, skrev yummy:

Whoopsy! En dårlig formulering, jah! Jeg hadde overhodet ikke Prometeia i tankene når jeg skrev det der - jeg tenkte på andre kjøleløsninger som f.eks. vannkjøling, luftkjøling osv.


My bad...



 

:mad:

Kanskje du burde forandre det da ettersom det er direkte feil. Hardcore overklokkere bruker Prometeia ikke Vapo.

 

 

Endret nå. Hardcore overklokkere bruker hverken Vapochill eller Prometeia - de bruker flytende nitrogen! :razz:

 

Kan du begrunne dine uttalelser (med unntak av bildet du har postet, samt artikkelen bildet er hentet fra) om at Prometeia er dårligere enn Vapochill? Jeg sier ikke at jeg ikke tror deg, men siden du nevner det vil jeg gjerne ha litt harde facts. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:



Endret nå. Hardcore overklokkere bruker hverken Vapochill eller Prometeia - de bruker flytende nitrogen! :razz:


Kan du begrunne dine uttalelser (med unntak av bildet du har postet, samt artikkelen bildet er hentet fra) om at Prometeia er dårligere enn Vapochill? Jeg sier ikke at jeg ikke tror deg, men siden du nevner det vil jeg gjerne ha litt harde facts. :wink:



 

Selvfølgelig gir LN2 kjøling lavere temperaturer. Men det er kortvarig.

 

Hvis du sammenligner dataene i PDF filene for kompressorene vil du fort se at Vapochill er en "lekebil" i forhåld til Prometeia.

 

Dette har jeg forklart mange ganger før men masse info.

 

Du kan gå inn på forumet til vr-zone.com der er det flere som har gått over fra Vapo til Prometeia

 

Og ikke minst du kan lese den nye artikkelen på THG.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i Prometia. Det kjöler enda bedre enn Vapochill og er billigere tror jeg.

Selges den et sted i norge? Det eneste jeg ikke liker er at selve kabinettet er grisestygt, men da tar jeg jo bare mitt nävärende Chieftec Midi! Kjöleagregatet er veldig kraftig.

 

BTW: Jeg skriver öäü fordi jeg nä sitter hjemme i tyskland...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...