Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linja tregere med ruter?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et lite problem. Når jeg kobler meg opp gjennom rutern går web browsinga mye tregere. Men nedlastinga går som den skal.

 

Vis jeg kobler opp utenom ruteren går surfinga mye kjappere, men nedlastingene går like kjappt på 750 KB\s. (6mb)

 

Virker som det er en forsinkelse på 3-4 sek før nettleseren begynner å jobbe med sia.

 

Er koblet opp med kabel. Samme problem når jeg kobler opp trådløst.

 

Har oppdatert ruter firmware.

 

Har prøvd disse web leserene: Opera, Iexplorer og FireFox. (samme problem med alle)

 

Min ruter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig du har høyere latency når du går gjennom rutern.. Prøv å ping routerns ip-adresse. Har sett routere som har lagt til opp mot 20ms... Stygge greier.

8058279[/snapback]

 

 

Når jeg pinger får jeg 1ms :hmm:

 

Skal prøve å legge in DNS manuelt.

Endret av olaberg
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjører du trådløst? Isåfall kan det være problemer med det trådløse nettet, forstyrrelser på kanalen eller andre ting. Prøv å test fra maskinen din og til en annen maskin på det trådløse/kablede nettet og se om hastigheten her også er dårlig. Om du får dårlig hastighet på det trådløse nettet, prøv å bytt kanal.

 

Hvordan er signalstyrken? Om du har lav signalstyrke kan hastigheten også falle. Du må også huske på at routeren må ha litt kraftig prosessor for å klare å takle 6 mbit, så litt eldre routere har problemer med så "høy" hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...