Gå til innhold

Spillverket.no: Eget forum for Zelda? Underskfriftskampanje!


Anbefalte innlegg

Kan vi få et underforum i delen "Spillforum - for de mest omdiskuterte" som heter "The Legend of Zelda" eller "Zelda-spillene"..

 

Er ikke så ekstremt mange tråder om Zelda nå, men det hadde det garantert blitt om vi hadde hatt et slikt forum..

 

Hadde vært gøy å diskutert historien, opplevelser fra spillene, hemmeligheter, hjulpet folk osv.. Isteden for bare i en diskusjonstråd og en hjelpetråd som omhandler alle spillene..

 

Er det noen som deler min mening? :)

 

Edit: Underskriftskampanje!

 

Personer som har skrevet seg på for en Zelda underkategori er følgende:

 

Tim Pop

Haakon*

Jorchi

Appleseed

PhoboS87

TheGame

Lomaxz

Echeron

Alxy

KingKoki

1r9b1k7

Comprade

Sigurd_m

Haandtverkern

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette forslaget har vore oppe fleire gonger. Viss eg ikkje hugser feil var eit argument før Zelda:TP kom ut at spelet ville bli veldig omdiskutert etter at det vart lansert. At det no argumenterast for at spelet vil bli meir diskutert om det får sin eigen kategori tilseier ikkje akkurat at behovet er så stort sånn det er i dag.

 

Eg flytter tråden til "tilbakemeldinger" der den høyrer heime. Det er anbefalt å lese igjennom dei tidlegare trådane om emnet, lett å finne ved søkemotoren, og stickyen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=655246

Lenke til kommentar
Dette forslaget har vore oppe fleire gonger. Viss eg ikkje hugser feil var eit argument før Zelda:TP kom ut at spelet ville bli veldig omdiskutert etter at det vart lansert. At det no argumenterast for at spelet vil bli meir diskutert om det får sin eigen kategori tilseier ikkje akkurat at behovet er så stort sånn det er i dag.

8081603[/snapback]

Men om vi hadde hatt ett eget forum for det, tror jeg at det hadde blitt diskutert mye mer.. Er på en måte mye enklere å lage en tråd om Zelda når man har et eget forum for det..

 

Jeg tror i allefall det ville slått ann, og jeg hadde definitivt tilbrakt en del tid der :)

Lenke til kommentar
Som det ble sagt i den andre tråden, så kan man ikke opprette sånne underforum for potensielt populære spill, spill som kanskje kan bli populære i fremtiden. Man lager jo forum for spill som allerede trenger det.

8083791[/snapback]

Zelda er da populært ..

8084668[/snapback]

 

Zelda, som er en av de største, beste og mest populære spillseriene gjennom tidene trenger absolutt et "samleforum".

 

Støttes helt klart. Det blir ikke samme rom for diskusjon uten. Serien bør minst ha like mye plass som Final Fantasy.

 

Ikke aktuellt? Det ble sluppet et nytt spill for 2/3 måneder siden for h******

I tillegg til dette er de gamle spillene minst like aktuelle i dag som de gamle Final Fantasy spillene. Jeg er drit lei av å måtte oppsøke diverse engelske forums for å kunne diskutere Zelda.

Lenke til kommentar
Spel får ikkje sin eigen kategori pga. eit kjent namn eller fordi gamle utgåver framleis er aktuelle. Kravet er at det er relativt stor aktivitet rundt spelet over ei lengre periode. :)

8085046[/snapback]

Er det ikke det da? Søker du på Zelda i søkemotoren i flere av underkategoriene får du en hau av tråder. Jeg vil tørre å påstå at det er større aktivitet rundt Zelda serien i de diverse spill forumene, enn det er rundt GTA serien i det dedikerte forumet. Vote for Zelda...

Lenke til kommentar

Enig med Jorchi..

 

Altså, man får ikke på langt nær like stor respons om man lager tråden "Hvordan skal jeg komme meg forbi den apen uten for det første tempelet i aLttP?" og legger den i "Diskuter spill og tilbehør, konsoll".. Men om det adde vært et Zelda-forum hadde man lett fått svar fort, tror jeg.. For da hadde ikke tråden dødd ut så fort, og folk med greie på Zelda henger kanskje der og kan hjelpe..

 

Hvis Zelda ikke har et underforum fatter og begriper jeg ikke hvorfor GTA/Star Wars har det..

Lenke til kommentar

Eg ville bare gjere det klart at aktiviteten over tid er ein sentral faktor for at eit spel får sin eigen kategori.

 

Skribler eit par ord om forholdet mellom GTA og Zelda:

 

Dei siste 30 dagane har GTA-kategorien ca dobbelt så mange trådar som Zelda. Utvidar vi til dei siste 90 dagane er det omtrent likt, men GTA er framleis større. Trenden viser at det var mest aktivitet rundt Zelda då det nye spelet kom ut (natruleg nok). I etterkant har det vore ein relativt stor nedgang. Spelet har rett nok tatt seg opp dei siste 30 dagane, men ein kan spørre seg om nedgangen er eit teikn på at spelet ikkje vil vere så mykje diskutert i tida som kjem.

Lenke til kommentar
Eg ville bare gjere det klart at aktiviteten over tid er ein sentral faktor for at eit spel får sin eigen kategori.

 

Skribler eit par ord om forholdet mellom GTA og Zelda:

 

Dei siste 30 dagane har GTA-kategorien ca dobbelt så mange trådar som Zelda. Utvidar vi til dei siste 90 dagane er det omtrent likt, men GTA er framleis større. Trenden viser at det var mest aktivitet rundt Zelda då det nye spelet kom ut (natruleg nok). I etterkant har det vore ein relativt stor nedgang. Spelet har rett nok tatt seg opp dei siste 30 dagane, men ein kan spørre seg om nedgangen er eit teikn på at spelet ikkje vil vere så mykje diskutert i tida som kjem.

8086370[/snapback]

 

De fleste vil ha Zelda TP til Wii og siden det er stor mangel på Wii maskiner har mange av de som vil diskutere Zelda TP ikke nok grunnlag for å diskutere det enda (blandt Zelda fans er det "merk spoiler trend", siden serien bygger veldig mye på gode historier)

Den virkelige diskusjonen kommer ikke før den store allmennheten har kommet seg igjennom spillet (noe som vil ta sin tid siden spillet tar relativt lang tid å gjennomføre). Da begynner også diskusjonen om nye Zelda spill, Phantom Hourglass og Zelda Wii (særlig hvis den første traileren kommer i år)

Endret av KingKoki
Lenke til kommentar

Dette blir ein del spekulasjon, men det er i alle fall rimeleg å tru at det vil kome ei auke i trådar når neste spel kjem ut. Kanskje det vil kome ein del trådar som følgje av folk som først no har fått spelet. Inntilvidare kan vi bare spekulere i dette. Då vil det vere betre og vente til behovet er tilstade.

 

Statistikken over Zelda-trådar viser at det var klart størst aktivitet den tida då spelet kom ut. Ser vi lenger tilbake i tid er aktiviteten lav. Vil dette vise korleis situasjonen vil bli i tida som kjem, etterkvart som vi kjem lenger i frå utgivelsen av Zelda TP og det framleis er ei stund til neste spel i serien. Vi kan bare spekulere.

 

Eg virker kanskje veldig negativ med tanke på at Zelda skal få sin eigen kategori. Dette er ikkje meininga . Eg vil bare prøve å skape eit litt meir nyansert bilete av situajsonen. :)

Lenke til kommentar

Det er jo ganske utrolig..

Hvor mye kapasitet koster det, om noe?

Blir det ikke brukt så er det bare å legge det ned.

 

Det er jo ganske logisk at hvis folk ser ett sted de kan diskutere en spesiell ting, så vil de bruke nettopp det stedet til det.

 

Kunne godt diskutert Zelda jeg, men jeg gidder ikke å lete fram trådene i kaoset..Bruker heller andre nettsteder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...