Gå til innhold

DVI-HDMI kabel fra LCD-skjerm til Playstation 3?


Anbefalte innlegg

Jeg har en LCD skjerm med DVI tilkobling. Det er en Dell Ultrasharp 1907FP.

 

Jeg har forhåndsbestilt Playstation 3 på Lefdal. Den har jo HDMI kontakt.

 

Jeg så på Siba at de hadde en kabel med overgang fra DVI til HDMI.

 

LINK: DVI-HDMI

 

Vil jeg oppnå bedre bildekvalitet med DVI-HDMI kabelen enn en vanlig TV med scart?

Kommer det til å funke i det hele tatt med den kabelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg har hørt at DVI ikke overfører lyd. Må du ha noen ekstra kabler da? Eller tar jeg feil nå?

8127322[/snapback]

 

Stemmer bra det. DVI og HDMI har det samme digitale grensenittet for øverføring av bilde, men HDMI kan sies å være den digitale scart.

 

Men jeg er usikker på om PC skjermen din takler å vise frem materiale fra PS3. Som sagt, usikker. Men om det går, så blir det mye bedre bilde enn en vanlig TV med scart tilkobling! Kanskje litt lite med en 19", men det er jo opp til deg å vurdere ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har en forsterker skal det bare en optisk lydutgang før du har lyd. Hva slags TV er det du har forresten?

 

Jeg har en Viewpia 32" LCD TV med DVI men Viewpia har laget denne DVI utgangen til å måte også lyd. Så hvis TV`en din er HD redy så er sjansen også stor at du vil få lyd gjennom TV`en også via DVI. Men da er ikke spillopplevelsen noe særlig.

Lenke til kommentar
Lyd vil ikke gå igjennom DVI, uansett. DVI er beregnet på å overføre bilder, og bare det. For å få lyd anbefales det nok eget stereo, er vel få pc-skjermer som kan skilte med noe bra lyd.

8134277[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke om du refererte til det jeg skrev rett ovenfor, men Veiwpia har laget en spesiel DVI utgavng som støter lyd. Les her! Jeg har både TV`en og PS3 i huset og tro meg, jeg får lyd gjennom DVI på TV`en med PS3. :thumbup:

 

Om andre TV produsenter har denne løsningen på sine TV`er med DVI vet jeg ikke.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at DVI ikke overfører lyd. Må du ha noen ekstra kabler da? Eller tar jeg feil nå?

8127322[/snapback]

 

Stemmer bra det. DVI og HDMI har det samme digitale grensenittet for øverføring av bilde, men HDMI kan sies å være den digitale scart.

 

Men jeg er usikker på om PC skjermen din takler å vise frem materiale fra PS3. Som sagt, usikker. Men om det går, så blir det mye bedre bilde enn en vanlig TV med scart tilkobling! Kanskje litt lite med en 19", men det er jo opp til deg å vurdere ;)

8127448[/snapback]

 

Du er usikker på om skjermen min klarer å vise PS3 materiale, men hvordan skjekker jeg om skjermen min er god nok?

 

Jeg har også en TV-Tuner. Der er det composite plugger (rød, hvit og gul). Det vil vel bli bedre bilde hvis jeg kobler PS3 til en LCD skjerm med composite enn composite til en vanlig TV?

 

En ting til: Hvordan skal jeg koble i så fall? Skal DVI kontakten plugges i skjermen eller i skjermkortet?

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Lyd vil ikke gå igjennom DVI, uansett. DVI er beregnet på å overføre bilder, og bare det. For å få lyd anbefales det nok eget stereo, er vel få pc-skjermer som kan skilte med noe bra lyd.

8134277[/snapback]

 

Ville bare si at DVI ble laget for og overføre både lyd og bilde :)

Lenke til kommentar
Lyd vil ikke gå igjennom DVI, uansett. DVI er beregnet på å overføre bilder, og bare det. For å få lyd anbefales det nok eget stereo, er vel få pc-skjermer som kan skilte med noe bra lyd.

8134277[/snapback]

 

Ville bare si at DVI ble laget for og overføre både lyd og bilde :)

8142366[/snapback]

Men det gjør den i utgangspunktet ikke i praksis :!:

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at DVI ikke overfører lyd. Må du ha noen ekstra kabler da? Eller tar jeg feil nå?

8127322[/snapback]

 

Stemmer bra det. DVI og HDMI har det samme digitale grensenittet for øverføring av bilde, men HDMI kan sies å være den digitale scart.

 

Men jeg er usikker på om PC skjermen din takler å vise frem materiale fra PS3. Som sagt, usikker. Men om det går, så blir det mye bedre bilde enn en vanlig TV med scart tilkobling! Kanskje litt lite med en 19", men det er jo opp til deg å vurdere ;)

8127448[/snapback]

 

 

19" er vel litt lite, jeg skal kjøre ps3 på 50" pioneer plasma, gleder meg som en unge!=D

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at DVI ikke overfører lyd. Må du ha noen ekstra kabler da? Eller tar jeg feil nå?

8127322[/snapback]

 

Stemmer bra det. DVI og HDMI har det samme digitale grensenittet for øverføring av bilde, men HDMI kan sies å være den digitale scart.

 

Men jeg er usikker på om PC skjermen din takler å vise frem materiale fra PS3. Som sagt, usikker. Men om det går, så blir det mye bedre bilde enn en vanlig TV med scart tilkobling! Kanskje litt lite med en 19", men det er jo opp til deg å vurdere ;)

8127448[/snapback]

 

 

19" er vel litt lite, jeg skal kjøre ps3 på 50" pioneer plasma, gleder meg som en unge!=D

8142914[/snapback]

50" ?!? :ohmy: Hadde gledet meg i HJEL :dribble:

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg skjekke om min 19" LCD skjerm er god nok til å vise PS3 materiale?

8150380[/snapback]

Nå har du jo alt bestillt PS3 og du har skjermen...så...bare prøv, det fungerer nok hvis du kjøper riktig kabel (HDMI-DVI), lyd for du ordne utenom.

Lenke til kommentar
Lit OT, men åssen er dagens plasma TV`er ang innbrenning? Tenkte å skifte ut TV`en min til en 40" LCD TV til sommeren men begynner å lure på om plasma også er tingen, er jo mye bedre kontrast osv. Skal brukes mye til både X-Box 360, PS3 og mye filmtitting. :)

8148467[/snapback]

Den nyeste generasjonen plasma tv-er er bedre rustet i kampen mot innbrenning, men sjangsen er der pga de kjemiske egenskapene til fosfor.

 

Her har du en link: www.plasmatvbuyingguide.com

Lenke til kommentar

At DVI ble laget for å også overføre lyd, visste jeg ikke. Uansett er det, såvidt jeg kan se, ingen av connectorene i dagens DVI-standard som er kapable til å overføre lyd: http://en.wikipedia.org/wiki/Dvi

 

Om noen produsenter fraviker DVI-standarden på sine apparater er selvfølgelig en mulighet. Skal man ha lyd og bilde, er nok HDMI standarden å gå for.

 

Så til trådstarter: gå for den overgangen, og ta lyd for seg selv (til stereo anlegg el.)

Endret av vembi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...