Gå til innhold

Redd Spillutviklerne nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå spilt gjennom en av de beste spillene jeg noen gang har spilt, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Med en gang jeg var ferdig skulle jeg sjekke opp om det var noen oppfølgere. Da fikk jeg dette mitt i fleisen. Jeg var helt sønderknust :cry: .

Jeg har nå virkelig innsett hvor vanskelig det er å overleve på spillmarkedet nå til dags. Se på denne stakkars dingsen fikk og oppleve spillmarkedets "mørke" sider. :nei:

Jeg ville bare få sagt hvor mye det overrasker meg at Spillmarkedet har forrandret seg fra før i tida.

Kom med deres meninger! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det hjelper jo å faktisk høre om spillet uten å måtte lete etter det eller være spesielt interessert i akkurat den type spill. Hørte om det for en god stund siden, men har ikke sett det i noen butikker såvidt jeg vet

Skrevet

Her har vi "next gen"-medaljens bakside. Synes det ikke er overraskende lengre når du tenker på hva det koster å produsere spill i disse dager.

Tilbake i PSX/N64-dagene kunne et moderat lite tema produsere høykvalitetsspill med god lengde rimelig fort og effektivt, mens en i dag trenger svære staber for å kunne tilfredsstille alle som krever Alan Wake-nivå på titlene.

Husker jeg leste et intervju (tror det var med noen fra Konami) en stund tilbake hvor salgstallene måtte være i det øvre sjikte av femsifret bare for å gå i null.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Synes det er trist at slikt skjer.

Sett eksempler fra spillutviklere som måtte legge ned tross for utrolige populære spill:

- Looking Glass Studios (Thief, System Shock)

- Ion Storm (Thief, Deus Ex)

- 3DO/New World Computing (Heroes of Might and Magic, Might and Magic)

Skrevet

Spørsmålet er bare hvor de får seg jobb.

De store innovatørene finnes vanligvis i små firmaer, går de til Electronic Arts og jobber på Fifa 2020 er det ikke sikkert de får utløp for evnene sine.

Skrevet
Jeg har nå spilt gjennom en av de beste spillene jeg noen gang har spilt, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Med en gang jeg var ferdig skulle jeg sjekke opp om det var noen oppfølgere. Da fikk jeg dette mitt i fleisen. Jeg var helt sønderknust :cry: .

Jeg har nå virkelig innsett hvor vanskelig det er å overleve på spillmarkedet nå til dags. Se på denne stakkars dingsen fikk og oppleve spillmarkedets "mørke" sider. :nei:

Jeg ville bare få sagt hvor mye det overrasker meg at Spillmarkedet har forrandret seg fra før i tida.

Kom med deres meninger! :thumbup:

8055952[/snapback]

Sikkert mye rett i det du tenker på her.. Men å dra frem Gizmondo som ett eksempel er kanskje ikke det beste.

Det selskapet var vel mer eller mindre bare fantestreker fra ende til annen. Ledet av en svensk torpedo med tilknytning til "Uppsalamafiaen". Han var vel mer opptatt av å svi av penger enn å få firmaet til å gjøre det bra.

Denne sjefen står vel bak ett av de mest omtalte bil-ulykkene i USA når han delte en Enzo Ferrari i to. Og den bilen var finansiert med penger rett fra Gizmondo-kassa.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...