Gå til innhold

Tråden om solarium. OPPDATERT 28.01.08


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en solkrem e.l. som forbedrer solingen litt. Men det er jo så utrolig mye å velge mellom.

Har litt kviser i ansiktet som jeg vil ha bort, som om den hadde inneholdt A vitamin eller noe som hjelper ville det vært bra.

Er jo sommer nå, så hvor ofte jeg kommer til å ta solarium vil variere etter været. Men 1 (- 2)gang i uken regner jeg med.

Leste litt på første siden og der stod det at en av de kremene "glittret", og synes det hørtes bra ut. Men jeg er helt blank, så tips og innspill mottas med stor takknemlighet.

 

Men vil gjerne ha noe som fungerer mot renere og kvisefri hud. Bruker kvisekrem men den kan ikke brukes sammen med solarium :/

Vil helst bestille eller kjøpe noe i Norge, med mindre det er MYE billigere fra utlandet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begynt med solarium igjen denne uken. Har pleid å ta det hver vinter, men ikke i år. Har i tillegg nå bestilt meg betakaroten. Hvordan er erfaringene med det? Har bare lest 2 sider bakover, og det ser ut som noen blir litt gule? Pr i dag er jeg ikke spesielt brun, men ikke likblek heller. Tok 15 min på torsdag og 24 min i dag. Har fått farge, men som sagt ikke veldig brun.

 

Er spent på hvordan betakaroten vil virke. Men håper virkelig ikke at jeg blir veldig oransje av det.

Lenke til kommentar

Betakaroten er jo fargestoffet i gulrot, så fargen blir kanskje litt deretter? :p

Er selv litt skeptisk til akkurat det produktet der, men har jo ikke prøvd det selv, så skal ikke si for mye.. :p

 

Ah, på tide med solarium nå hvertfall, er en stund siden!

 

:)

Lenke til kommentar

Har tatt sol en del ganger nå. Og har blitt en del brunere, men er enda ett stykke igjen til den perfekte sommerfargen. Tar sol ca 2 ganger i uka, avhengig av hvor mye sol det er ute, men jeg synes fargen kommer så sakte så jeg lurte på om noen hadde noen kremer å annbefale? Helst uten selvbruning og sånn som går av etter en kjapp dusj.

 

Er Bikini Beach bra? Er den verdt pengene og blir jeg mye kjappere brun med den?

Har en rimelig ujevn farge, brun på bryst mage, bleikere på skuldre f.eks. Vil Bikini Beachen gjøre det lettere å få en jevn fin farge?

 

Hadde vært artig med ett svar denne gangen :)

Lenke til kommentar

Jeg googlet litt,kom over denne:

 

" Er hudpleier selv og blir så provosert av at jenter mener det er bra at huden stekes.

Visste du at norge er 3. verst på hudkreftstatestikken? Med 3 mnd med sterk sol i året..nr 1 er australia. Det sier litt.

Blir du kraftig forbrentflere ganger i løpet av dine 18 første leveår dobler du sjansen for å få hudkreft..

og sist men ikke minst... 99% av aldring går på sola.. de siste 1 % er alder.

 

Så bruker du olje kan du heller kaste deg foran en bil.. for det er akkurat like smart. " - Så nei, den har nok ingen videre effekt enn at huden blir " stekt " og du blir sykt brun. Inneholder jo ingen solfaktor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har solt meg særdeles lite, men ska nå begynne .. ;)

Tenkte jeg skulle kjøpe noe av de fancye kremmene fordi jeg er imot hudkreft, så jeg satser vel på den som het "Bronzing Fire Glaze" siden jeg er en nybegynner ..

 

Spørsmålene mitt er ganske enkelt, og litt flaue .. >.<

1. Ska man smøre det over hele kroppen eller?

2. Dette skal brukes i kombinasjon med solarium? ska det brukes når jeg tar solarium - vær gang jeg står opp om morgenen .. Etc?

Lenke til kommentar
1. Ska man smøre det over hele kroppen eller?

2. Dette skal brukes i kombinasjon med solarium? ska det brukes når jeg tar solarium - vær gang jeg står opp om morgenen .. Etc?

1. Det er opptil deg, selv smører jeg hele kroppen

2. Smør deg inn før du legger deg i solsenga

 

Takker for svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...