Gå til innhold

Overklokkingsvennlig vifte: Scythe Infinity?


gudal84

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Er helt noob på overklokking, men har tenkt til å prøve meg litt. Så i den anledning tenkte jeg å kjøpe meg en ny prosessorvifte. Har fått anbefalt en Scythe Infinity, og prisen er for meg på enne overkommelig. Har et Lian-Li-kabinett som er ca 20 cm bredt, med ett ASUS P5NeSli 680i-hovedkort. Oppi der skal det sitte en C2D, foreløpig E6300 (intill evt prisfall, eller at noen spill krever det).

 

Noen som har hørt om vifta?

Ville den passe med oppsettet mitt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

Er helt noob på overklokking, men har tenkt til å prøve meg litt. Så i den anledning tenkte jeg å kjøpe meg en ny prosessorvifte. Har fått anbefalt en Scythe Infinity, og prisen er for meg på enne overkommelig. Har et Lian-Li-kabinett som er ca 20 cm bredt, med ett ASUS P5NeSli 680i-hovedkort. Oppi der skal det sitte en C2D, foreløpig E6300 (intill evt prisfall, eller at noen spill krever det).

 

Noen som har hørt om vifta?

Ville den passe med oppsettet mitt?

8043369[/snapback]

 

Jepp, den er meget bra. Bråker litt mere enn zalman, gå for Zalman 9700! D fins ikke bedre enda(Støy/Ytelse)

Lenke til kommentar
Gå heller for ThermalRigth 120 Ultra eller Noctua NH-U12F, begge de har bedre støy/ytelse forhold enn infinity.

8242433[/snapback]

 

De kjølerne koster litt da.. Da blir det billigere å kjøpe vannkjøling..

Endret av kasey
Lenke til kommentar
Gå heller for ThermalRigth 120 Ultra eller Noctua NH-U12F, begge de har bedre støy/ytelse forhold enn infinity.

8242433[/snapback]

 

De kjølerne koster litt da.. Da blir det billigere å kjøpe vannkjøling..

8254704[/snapback]

 

495.- for vannkjøling ? Zalman - ingen over - ingen ved siden ?

Brann tar seriegull ?

 

Sjekk kildene deres, de har nok røyka noe.

Og btw "Thermalright Ultra 120 PLUS" heter toppmodellen nå.

edit: Tuniq Tower til 449.- hos Komplett.

 

http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943

Endret av Karamell
Lenke til kommentar
Gå heller for ThermalRigth 120 Ultra eller Noctua NH-U12F, begge de har bedre støy/ytelse forhold enn infinity.

8242433[/snapback]

 

De kjølerne koster litt da.. Da blir det billigere å kjøpe vannkjøling..

8254704[/snapback]

 

495.- for vannkjøling ? Zalman - ingen over - ingen ved siden ?

Brann tar seriegull ?

 

Sjekk kildene deres, de har nok røyka noe.

Og btw "Thermalright Ultra 120 PLUS" heter toppmodellen nå.

edit: Tuniq Tower til 449.- hos Komplett.

 

http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943

8254745[/snapback]

 

Er det med vifte?

Lenke til kommentar

Sjekk ut testen til Hw.no

 

Test av kjølere

 

Her er konklusjonen av testen til Hw.no:

Skal vi utheve noen negative og positive sider på resten av bunten, så kan dette kort oppsumeres slik: Ytelsen er i orden for de fleste, og forutenom Thermaltakes Ruby Orb og Coolermasters Susurro, vil alle kjølerene kunne hamle opp med det meste, selv godt overklokkede systemer.

 

Når det kommer til støy, blir dette en personlige oppfatninger fra vår side, men de fleste kjølerne opererer med et svært behagelig nivå, som ikke bør sjenere stort. Skal vi dog utnevne en vinner i denne kategorien, må det bli Scythes Ninja-kjøler.

 

Vi kan derimot ikke avslutte denne testen uten å nevne Noctua NH-U12, som enda ikke har blitt slått når det kommer til ytelse. Etter vår mening er dette den virkelige kongen på haugen.

 

 

Noctua NH-U12 kommer med vifte som har 8db om man velger det.

Endret av TriGem
Lenke til kommentar

Sett to vifter på Infinity kjølern,så blir det meget bra.En til å blåse,en til å suge på andre siden.Bruker den orginale til å blåse,og har satt ei Adda vifte på sugesiden.Nærmest lydløst.

 

Så en test på Toms hardware,hvor den løsningen ble prøvd ut.Noctua kjølern var 1-2 grader kjøligere enn Infinity kjølern,med en overklokket AMD dual core.Der ble det konkludert med at 2 stillgående vifter,kjølte mye bedre enn 1 vifte som flyttet mye luft,men som støyet.Finner ikke igjen den testen nå,ellers kunne jeg linket til den.

Lenke til kommentar
Gå heller for ThermalRigth 120 Ultra eller Noctua NH-U12F, begge de har bedre støy/ytelse forhold enn infinity.

8242433[/snapback]

 

De kjølerne koster litt da.. Da blir det billigere å kjøpe vannkjøling..

8254704[/snapback]

 

495.- for vannkjøling ? Zalman - ingen over - ingen ved siden ?

Brann tar seriegull ?

 

Sjekk kildene deres, de har nok røyka noe.

Og btw "Thermalright Ultra 120 PLUS" heter toppmodellen nå.

edit: Tuniq Tower til 449.- hos Komplett.

 

http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943

8254745[/snapback]

 

Er det med vifte?

8254751[/snapback]

 

Jepp, har den den kjøleren selv.

Lenke til kommentar

kasey er visst litt svimmel i dag :)

 

9700 er på INGEN måte bedre enn noctua...for den er nemlig BEST..dette kommer fram av skikkelige utførte tester. Eneste ankepunktet kan være størrelsen,selv om jeg aldri har sett annet enn at det er plass til slike store kjølere i så og si alle midi og maxi-kabinetter.. koster ikke stort heller så.. har montert både scythe ninja og noctua unh-12 i maskiner. eneste justering jeg har vært borti er at noctua kan ta i litt mot ram (avhengig av hk) men det løser seg selv når du skrur til :) de tynne platene bøyer seg så fint :) Mange har motforestillinger mot slike kjølere på grunn av høy vekt plassert langt fra hovedkortet. En redsel for at hovedkortet skal knekke under belastninger,spesielt ved flytting av pc går igjen. Men det jeg har sett er det stikk motsatte..

 

lykke til, gå for noctua du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...