Gå til innhold

2.gangs rep tar laaaang tid


Anbefalte innlegg

Jeg har en motorola v3x som jeg kjøpte sommern 06. (Juli) Allerede i september leverte jeg den inn på reparasjon. Når julen kom var samme problemet der igjen og jeg leverte mobilen inn straks over nyttår. Mobilen er enda ikke ferdig! Skal ikke garantisaker gjennomføres innen rimelig tid? ha er rimelig tid, og hva har jeg krav på nå som telefonen har vært inne på reparasjon i 2 mnd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du ikke har fått den tilbake fordi verkstedet venter på nytt batteri. Dessverre sier ikke verkstedet fra til forhandler når slikt skjer, og forhandler har så mange telefoner på service at de ikke følger opp hver enkelt sak. Stikk innom forhandler og si fra at du gjerne vil ha tilbake telefonen reparert snarest. Hvis de svarer "den venter på deler" så ber du dem reklamere til Motorola.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Butikken har kanskje ikke muligheter til å følge opp alle saker fortløpende, men den har mulighet til å fange opp saker som tar for lang tid. Telefonen burde vært purret på for en måned siden. Venter den fortsatt deler burde trådstarter kunne ta med seg en ny telefon fra butikken på dagen.

 

snubbel: Pleier du ikke skrive ut servicestatistikk regelmessig for å fange opp saker som tar for lang tid?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner svært godt du er frustrert. Nesten alle telefonene jeg har hatt, har måttet sendes til reperasjon.. min nokia 8310 måtte 4ganger på rep. uten at de klarte å fixe det.. verste er at jeg måtte vente 3-4 måneder. jepp... 4måneder måtte jeg vente 2. gang jeg sendte den inn... så jeg skjønner hva du mener med å vente 2mnd kan være for lenge. jeg tenkte ikke noe over hvilke rettigheter man har, siden det er en del år siden, men om man har noen rettigheter så vil jeg gjerne få vite det, for der jeg sender inn telefonene mine, bruker de alltid greit over 1-3mnd før jeg får de tilbake, og gjerne med de samme feilene igjen, så jeg må sende de en gang til, og da må vente 1-3mnd IGJEN.. hva gjør egentlig disse folka? telefonene mine blir aldri fikset når jeg sender dem inn på rep... så idet siste så har jeg ikke orket å sende inn telefonen selvom det er flere feil ved den.. men orker ikke å være uten telefon i 2mnd igjen..

Lenke til kommentar

To gode råd:

1)Kontakt forbrukerrådet. Der får du for det første vite nøyaktig hva du har krav på, og for det andre så har det ofte en mirakuløs virkning på servicen når forhandler/verksted får vite at FR er koblet inn i saken...

2)Skriftlig kommunikasjon. Så snart som mulig når du skjønner at ting kan ta tid, så bør du begynne å skrive, ikke ringe, når du purrer. Da kan du senere dokumentere forløpet hvis det ender i en tvistesak, f.eks. via forbrukerrådet.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei!

5 uker er maks tid ett verksted har lov å ha telefonen inne:) Etter 5 uker har man ofte krav på ny telefon! ( Da kan det gå en uke til før man får ny...)

Så lengre enn 6 uker er urimelig..Vanligvis ligger mobilservice på 14 dager....+/-...

Lenke til kommentar
Hei!

5 uker er maks tid ett verksted har lov å ha telefonen inne:) Etter 5 uker har man ofte krav på ny telefon! ( Da kan det gå en uke til før man får ny...)

Så lengre enn 6 uker er urimelig..Vanligvis ligger mobilservice på 14 dager....+/-...

8135527[/snapback]

 

Hvilke grunnlag finnes det for det du sier her?

Lenke til kommentar

Som regle tar dette bare 10 arbeidsdager, dette står under forbruker rådet. du kan klage som F nå sånn du orske, ikke vær snill, du har betalt for produkte ditt. Du har rett til å også få em låne mobil i den reparasjons tiden. BTW Hev kjøpe ditt og kjøpe deg en ny mobil for pengene som du får tilbake, siden dette er bare urimelig dårlig service...

 

Mvh LeeZarD

Lenke til kommentar
Jeg skjønner svært godt du er frustrert. Nesten alle telefonene jeg har hatt, har måttet sendes til reperasjon.. min nokia 8310 måtte 4ganger på rep. uten at de klarte å fixe det..

8135162[/snapback]

 

du har rett på ny mobil/vare hvis mobilen/varen ikke fungerer som den skal etter 2 reperasjoner

8137436[/snapback]

 

Feil!

 

Forhandler har rett til å utføre 2 avhjelpsforsøk på SAMME feil. Hvis samme skade oppstår 3 gang har forhandler rett til å sende denne inn for å få konstantert at det er samme feil. Er det samme feil har du rett på omlevering/heving av kjøpet.

 

Hvis det oppstår forskjellige feil på telefonen kan de i teorien holde på i det uendelig.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner svært godt du er frustrert. Nesten alle telefonene jeg har hatt, har måttet sendes til reperasjon.. min nokia 8310 måtte 4ganger på rep. uten at de klarte å fixe det..

8135162[/snapback]

 

du har rett på ny mobil/vare hvis mobilen/varen ikke fungerer som den skal etter 2 reperasjoner

8137436[/snapback]

 

Feil!

 

Forhandler har rett til å utføre 2 avhjelpsforsøk på SAMME feil. Hvis samme skade oppstår 3 gang har forhandler rett til å sende denne inn for å få konstantert at det er samme feil. Er det samme feil har du rett på omlevering/heving av kjøpet.

 

Hvis det oppstår forskjellige feil på telefonen kan de i teorien holde på i det uendelig.

8137496[/snapback]

 

 

nja, er uenig der. Står at avhjelp skal skje innen rimelig tid, og 20 avhjelpsforsøk feks er ikke innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
nja, er uenig der. Står at avhjelp skal skje innen rimelig tid, og 20 avhjelpsforsøk feks er ikke innen rimelig tid.

8140156[/snapback]

 

Innen rimelig tid ja. Jeg vil definere det slik at de mener rimelig tid pr avhjelpsforsøk. Er dog helt enig i at ved mange avhjelpsforsøk, uansett om det er samme skade eller ikke, burde resultere i heving/omlevering. Desverre er det ikke det som står i loven....

Lenke til kommentar

Er riktig det. Har mobilen vært på reperasjon 4 ganger uansett feil så har man krav på en ny en eller heve kjøpet. Sliter eg og. Er forbanna irriterenede. Men er ikkje komt lenger enn til 2 gangen den blir sendt til rep. Men samme feilen da. Eg har en nokia n80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...