Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Jeg tror også to frosmager kommer til å eie ganske hardt i arena i og med at sist jeg sjekket man ikke kan ta livet av water elementalen... Det vil si at 2x water elemental -> ice block gir 10sec der water elementalene kan så i ro og ta mye av livet til den ene av motstanderene... Etter dette kan man kjøre litt frostnova, ice lance, fire blast så cold snap og samme regla om igjen...

 

Tror dette kan funke helt konge... I tillegg kan man jo sheepe den ene før man summoner water elementalen hvis man vil... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror også to frosmager kommer til å eie ganske hardt i arena i og med at sist jeg sjekket man ikke kan ta livet av water elementalen... Det vil si at 2x water elemental -> ice block gir 10sec der water elementalene kan så i ro og ta mye av livet til den ene av motstanderene... Etter dette kan man kjøre litt frostnova, ice lance, fire blast så cold snap og samme regla om igjen...

 

Tror dette kan funke helt konge... I tillegg kan man jo sheepe den ene før man summoner water elementalen hvis man vil... :)

8043058[/snapback]

 

Jeg fatter aldri hvordan mager tror alt er A4 og de kommer til å eie vilt "bare vi gjør sånn og sånn".

Slik som vedkommende som snakka om to mager som begge fyrer opp doble pryoblasts..

Hallooo?

Jeg kan allerede komme opp med et utall forskjellige måter å kontre det der på.

Hva tror mager at målene deres egentlig er?

En motspiller som står fint stille på avstand, og tar imot alt magene kaster på dem?

 

Shadowprester kunne f.eks. begynne med å dispelle/silence magene med en eneste gang... deretter er det voldtekt av magene uten at de får gjort stort tilbake før de er døde. (Snakker av egen erfaring som prest.)

Paladiner kan kjøre en repentance umiddelbart for å komme innpå, deretter denge kraftig løs i nærkamp.

Shamaner blir nesten for lett.. earthshock, purge, noen fine windfury crits... død mage.

Huntere kan begynne med silencing shot, deretter nuke kraftig fra seg.

 

Dette er bare noen eksempler på hva som kan gjøres, men det er likevel et godt eksempel på at magene som oftest ser litt for høyt opp på seg selv.

Ingen motstandere er en warrior som enkelt og greit står på range og skyter med drittbua si, så enkelt får man det aldri dersom motstanderen har det minste fnugg av vett oppi skallen.

 

Iceblock water elemental sier du?

Husker jeg møtte på en mage som skulle ganke meg en gang, det eneste jeg gjorde som prest var å pent og rolig gå unna elementalen, og vente til iceblocken ga seg.

Iceblocka han igjen via en cold snap, så var det bare å gå unna igjen slik at water elementalen fulgte etter og ikke fikk skutt så mye.

 

Deretter var det å løpe tilbake, silence, mindblaste litt, hive en pain, og vinne.

 

 

Sier ikke at en dobbel pyroblast ikke er heftig, men mot motstandere som har det minste vett i hue fungerer en slik "IWIN-taktikk" dårlig.

Lenke til kommentar

Problemet er at I WIN funker mot alt for mange classer. F.eks, siden når kunne en shammy stå imot 2 mager med et 40/21 build? Ok, arcane gir MYE ekstra spelldmg, så pyroen hitter ca 2k uten crit+burn effekt, med critt ca 4-5k (med AP)

så har du ignite, 4000-60%=ca1,5k så kan du ta med 2 fireblast 1k uten crit 1,2 kanskje, blast weave minst 800 såå, minimum: 2k+2k+1,2k+1,2k+800+800= ca 8k, 6spells så vil ca 1-2 critte Så da ender du på ca 10kdmg på 4-5sec (3 uten lagg) , på den tiden har en eventuell healer castet 1heal (viss han er sinnsykt kjapp) så har du 2stk imp CS, arcane explosion/Coc til resten av hpen til den du nuker. Da har du drept 1 fiende på 8sec (maks) og har den andre polyet, 2v1=easy match.

 

Joda såklart gjør de du sloss mot dmg, men sheep begge/den du kan se eller bare vent på dem, FN poly pyro(pom pyro om de bryter sheep, fireblast blast weave aoe. Du kan ikke si at dette IKKE funker mot gode players, en noob som bruker det kan blokkest, men ikke noen som kan å bruke det.

 

Er 20arcane 41forst btw

 

Edit: Jeg critta 5,6k da jeg hadde pom pyro specc (specca de for å 1shotte lowbies en dag :p

 

Såå, 5,6k+2,4k(ignite)+0,3k(burn effekt fra pyro) legg til den andre pyroen og 2 fireblast så har du "2shottet" en bear druid.

Endret av Pazaak
Lenke til kommentar

##Problemet er at I WIN funker mot alt for mange classer. F.eks, siden når kunne en shammy stå imot 2 mager med et 40/21 build?##

 

Problemet her er at jo du ikke tar høyde for at det er to spillere mot en.

At en shaman mest sannsynlig ikke klarer å banke TO mager kommer ikke som noen overraskelse.

 

##Da har du drept 1 fiende på 8sec (maks) og har den andre polyet, 2v1=easy match.##

 

Hvordan skal du klare å polymorphe når casten blir ødelagt av en earthshock? Silence? Silencing shot? Repentance? Deathcoil?

 

##Joda såklart gjør de du sloss mot dmg, men sheep begge/den du kan se eller bare vent på dem, FN poly pyro(pom pyro om de bryter sheep, fireblast blast weave aoe. Du kan ikke si at dette IKKE funker mot gode players, en noob som bruker det kan blokkest, men ikke noen som kan å bruke det.##

 

Selvsagt fungerer det mot gode spillere også.

Du sier jo i klartekst her at "en mage som er god er uovervinnelig".

Les setningen din en gang til, for det er det du skriver.

Jeg har allerede kommet med et utall forskjellige måter å kontre diverse sprell fra mages på.

 

##Såå, 5,6k+2,4k(ignite)+0,3k(burn effekt fra pyro) legg til den andre pyroen og 2 fireblast så har du "2shottet" en bear druid.##

 

Flott matematikk, men som sagt så krever slike tall at den du spiller mot er idiot, samt at situasjonen er 2 mot 1, ikke 2 mot 2.

Lenke til kommentar
Problemet er at I WIN funker mot alt for mange classer. F.eks, siden når kunne en shammy stå imot 2 mager med et 40/21 build?  Ok, arcane gir MYE ekstra spelldmg, så pyroen hitter ca 2k uten crit+burn effekt, med critt ca 4-5k (med AP)

så har du ignite, 4000-60%=ca1,5k  så kan du ta med 2 fireblast 1k uten crit 1,2 kanskje, blast weave minst 800 såå,  minimum: 2k+2k+1,2k+1,2k+800+800= ca 8k, 6spells så  vil ca 1-2 critte Så da ender du på ca 10kdmg på 4-5sec (3 uten lagg) , på den tiden har en eventuell healer castet 1heal (viss han er sinnsykt kjapp) så har du 2stk imp CS, arcane explosion/Coc til resten av hpen til den du nuker. Da har du drept 1 fiende på 8sec (maks) og har den andre polyet, 2v1=easy match.

 

Joda såklart gjør de du sloss mot dmg, men sheep begge/den du kan se eller bare vent på dem, FN poly pyro(pom pyro om de bryter sheep, fireblast blast weave aoe. Du kan ikke si at dette IKKE funker mot gode players, en noob som bruker det kan blokkest, men ikke noen som kan å bruke det.

 

Er 20arcane 41forst btw

 

Edit: Jeg critta 5,6k da jeg hadde pom pyro specc (specca de for å 1shotte lowbies en dag :p

 

Såå, 5,6k+2,4k(ignite)+0,3k(burn effekt fra pyro)  legg til den andre pyroen og 2 fireblast så har du "2shottet" en bear druid.

8043692[/snapback]

 

 

så da skal man gå å "håpe" at pom pyro critter for å vinne?

en annen ting er at shammy caster ned grounding totem når han ser en mage som begynner å knitre av AP. Og den tar som oftest å grounder både POM+pyro og fireblast..

Lenke til kommentar
så da skal man gå å "håpe" at pom pyro critter for å vinne?

en annen ting er at shammy caster ned grounding totem når han ser en mage som begynner å knitre av AP. Og den tar som oftest å grounder både POM+pyro og fireblast..

8043808[/snapback]

 

Det er nettopp mange slike småting som totalt kan ødelegge rytmen til enhver klasse, ting som man gjerne ikke tenker på når man er en mage selv.

 

En slik taktikk kan sikkert fungere fint med 2 mager som slåss mot 1 warrior, men det skjer vel heller ytterst sjelden i arenaen.

Når man først skal lage seg en slik plan så må man alltid forutse hva motstanderen kan gjøre for å kontre det du har tenkt til, først da begynner man å bli virkelig god. (Spesielt når du forutser det, og gjør mottiltak som fungerer)

Taktikken med to mager som skal oneshotte alt de møter på er rett og slett en dårlig strategi fordi den ikke tar høyde for hva motstanderen kan finne på.

Veldig surt om en shaman grounder en pyrocrit, en warlock spell-locker en mage, eller om en prest/hunter silencer magen.

Da er man ute å kjøre, fordi motstanderen vil ha overtaket og en åpenbar oneshot strategi ikke lenger vil fungere.

 

Det samme gjelder iceblock/water elemental-komboen.

Bare en dust ville prøve å slå på iceblocken mens elemtalen river ned liva dine.

Kan du ikke stealthe eller crowdcontrolle elementalen, så for guds skyld løp unna og kom deg ut av line of sigth.. kanskje du også kan bruke den ekstra tiden på å bandasjere deg selv?

 

 

Offtopic:

Dette får meg forresten til å tenke med gru tilbake på diverse BG's.

Husker hvordan hordene dengte løs på en shielda paladin/iceblocka mage, fordi de på død og liv SKULLE drepe vedkommende, mens motstanderen fritt kunne brenne løs alt av faenskap mens idiothordene denger løs på et verdiløst mål.

Uff, ja det finnes mange idioter der ute..

Lenke til kommentar

UANSETT situasjon kan du få in 2 pom pyro på noen, instant 4-8k dmg, det får du gjort før de på det andre laget kan gjøre noe? ja

 

Så har du 2x imp CS(mot casters) så da kan du fint polye den du ikke angriper uten store problemer, så er det bare å fyre løs.

 

Det funker, men ikke mot alle kombinasjoner, som f,eks pala,mage,rogue, muligens Dic priest, warr med reflekt.

 

Og nei, mages er ikke uovervinelige, men med 2 gode mage players kan du slå det meste, av den enkle grunn at mages er ganske bra nå.

 

Poenget mit er ikke at du vinner 100% med 2 arcane mages, men mot komboer som ikke har anti pom pyro på noen måte har du et stort overtak.

 

Du kan ikke si at en shammy, arms warr med 2h equippa, priest(uten den shieldtingen) warlock, kan overleve lenge mot den komboen? Det tar faktisk under 10sec å drepe 1 av dem da.,.. Men så er ap mages veldig svake mot rogues, 'Dic priests, forstmages palas, druids osb.

 

Jeg forsvarte bare at du sa arcane specc suger, og en shaman klarer ikke 1mage engang nå, de suger.

 

Edit: Btw, når jeg sier godt spilt så mener jeg godt spilt, god pvp erfaring osv, og med det kan egentlig de flete komboer vinne, jeg vil bare få fram at arcanemages ikke suger så jævlig hardt. Men, frostmage ftw ^^,

Endret av Pazaak
Lenke til kommentar

##UANSETT situasjon kan du få in 2 pom pyro på noen, instant 4-8k dmg, det får du gjort før de på det andre laget kan gjøre noe? ja##

 

Nei, det er ikke uansett.

Grounding totem kan spise opp pyroblasten, og allerede ved dette ene eksempelet har jeg torpedert påstanden din.

Divine Shield er en annen måte man kan fucke opp en pyroblast på, for slik å fokusere all skade mot en mage.

Så har man stealtha fiender.

Da er det ikke lenger bare å prøve å få brent av pryoblastene fra begge magene, siden du fort risikerer at en rogue/druid hogger løs på en av dere straks dere løper etter "lokkematen".

Silencing shot tar forresten også knekken på en åpning med et pyroblastforsøk.

Nettopp her går du i din egen felle gang på gang, nemlig fordi du nekter å innse at det er svært mye som kan gjøres for å ødelegge en slik strategi, og fordi din strategi forutsetter at fienden er synlig, og ikke har noen måte til å forhindre et åpningsangrep fra doble pyroblaster.

Så enkelt er det faktisk ikke, og jeg tror du/dere vil bli svært overraska dersom dere møter en gruppe motstandere som bruker knep dere ikke hadde forutsett i A4-taktikken deres.

 

 

##Så har du 2x imp CS(mot casters) så da kan du fint polye den du ikke angriper uten store problemer, så er det bare å fyre løs.##

 

Og sett at noen bryter sheepen/silencen med en cleanse/dispel/consume magic?

Hva om noen silencer magene før de silencer dem isteden?

Til nå hadde vi jo også et kroneksempel på slike uforutsette ting, nemlig luringer som fyrte opp fire reflecter-trinketene sine, og således oneshotta mager seg selv i steden. (Med forbehold om at engineering visstnok ikke er brukbart i arenaer lenger, men poenget står fast)

 

 

##Og nei, mages er ikke uovervinelige, men med 2 gode mage players kan du slå det meste, av den enkle grunn at mages er ganske bra nå. ##

 

Og med to gode paladiner kan du også slå det meste, det samme med 2 gode warlocks, 1 god shaman og 1 god prest... etc.

 

 

##Jeg forsvarte bare at du sa arcane specc suger, og en shaman klarer ikke 1mage engang nå, de suger.##

 

Jeg har ikke uttalt meg hvorvidt arcane spec suger eller ikke.

 

 

##Edit: Btw, når jeg sier godt spilt så mener jeg godt spilt, god pvp erfaring osv, og med det kan egentlig de flete komboer vinne, jeg vil bare få fram at arcanemages ikke suger så jævlig hardt. Men, frostmage ftw ^^##

 

Hørtes sånn ut på ordlyden i en tidligere post at du mente noe helt annet.

Lenke til kommentar

Herregud da man! gidder ikke lese hele posten, poenget mit er at du kan pelme ned 1 person, kommer såklart ann på klasse... jeg nevnte også at pala ikke kan nukest slik, og bare en idiot fyrer av pyro når grounding totem er ute, det funker ikke å plasere det etter at pyro er avfyrt.

 

Jeg sa også at alle kan vinne so lenge de spiller bra, og når poly er brutt har den ene 30%hp -

 

og om det jeg skriver henger helt sammen, eller om det hørest ut som jeg mener noe kommer sikkert av at jeg er for lat til å lese det jeg skriver

har ikke lest hele posten din btw :p gidder ikke ^^, var uans ikke ute etter å krangle om hvorvidt arcane mages eier eller ikke, forst er bedre

Lenke til kommentar

Kombat-Kaare, du skriver som om alle mager er helt blåst i huet. Jeg og en annen mage, begge med arcane power pyroblast-build, gikk arena i en del timer i går. Det er ikke sånn at vi løper mot fienden og skyter hver vår pyroblast etter 1 sekund. Vi sloss helt til fienden har mistet en del hp, kanskje brukt noen cd's først, så nuker vi brått. Classene som kan countre instant pyroblast er roguer med cloak of shadow eller vanishe. Paladins kan bruke devine shield og mage kan bruke iceblock og shamans bruker grounding totem(Spammer icelance for å fjerne den) Uansett, det krever at fiendene er kjappe som faen, noe de som regel ikke er.

 

2 timer arena i går, 2x pyroblast hver runde: 2-3 pyro'er gikk i iceblock/totem. Det er IKKE mange.

 

Edit: glemte ett viktig ord :blush:

Endret av Sindrelol
Lenke til kommentar
Kombat-Kaare, du skriver som om alle mager er helt blåst i huet. Jeg og en annen mage, begge med arcane power pyroblast-build, gikk arena i en del timer i går. Det er ikke sånn at vi løper mot fienden og skyter hver vår pyroblast etter 1 sekund. Vi sloss helt til fienden har mistet en del hp, kanskje brukt noen cd's først, så nuker vi brått. Classene som kan countre instant pyroblast er roguer med cloak of shadow eller vanishe. Paladins kan bruke devine shield og mage kan bruke iceblock og shamans bruker grounding totem(Spammer icelance for å fjerne den) Uansett, det krever at fiendene er kjappe som faen, noe de som regel er.

 

2 timer arena i går, 2x pyroblast hver runde: 2-3 pyro'er gikk i iceblock/totem. Det er IKKE mange.

8044744[/snapback]

 

Endelig :p takk for støtten

Lenke til kommentar
Kombat-Kaare, du skriver som om alle mager er helt blåst i huet. Jeg og en annen mage, begge med arcane power pyroblast-build, gikk arena i en del timer i går. Det er ikke sånn at vi løper mot fienden og skyter hver vår pyroblast etter 1 sekund. Vi sloss helt til fienden har mistet en del hp, kanskje brukt noen cd's først, så nuker vi brått. Classene som kan countre instant pyroblast er roguer med cloak of shadow eller vanishe. Paladins kan bruke devine shield og mage kan bruke iceblock og shamans bruker grounding totem(Spammer icelance for å fjerne den) Uansett, det krever at fiendene er kjappe som faen, noe de som regel er.

 

2 timer arena i går, 2x pyroblast hver runde: 2-3 pyro'er gikk i iceblock/totem. Det er IKKE mange.

8044744[/snapback]

 

 

hvordan ble win -loss statistikken deres?

Lenke til kommentar

##Kombat-Kaare, du skriver som om alle mager er helt blåst i huet.##

 

Jeg har ikke uttalt meg hvorvidt magene i dette tilfellet er blåste i hue, men at en enkel pyroblast-oneshot ikke er så enkel som enkelte mager tror det er.

Det jeg sier er at man ikke uten videre kan kjøre på med en slik strategi, og forvente at det er en IWIN-strategi som fungerer gang på gang.

Det jeg uttaler meg om er andre klassers mulighet for å kontre en slik taktikk, ikke hva magene kan gjøre for å kontre mottiltakene.

 

 

##Jeg og en annen mage, begge med arcane power pyroblast-build, gikk arena i en del timer i går. Det er ikke sånn at vi løper mot fienden og skyter hver vår pyroblast etter 1 sekund. Vi sloss helt til fienden har mistet en del hp, kanskje brukt noen cd's først, så nuker vi brått. Classene som kan countre instant pyroblast er roguer med cloak of shadow eller vanishe. Paladins kan bruke devine shield og mage kan bruke iceblock og shamans bruker grounding totem(Spammer icelance for å fjerne den) Uansett, det krever at fiendene er kjappe som faen, noe de som regel er. ##

 

Kjempefint, men dette har jeg ikke uttalt meg om hvorvidt stemmer eller ikke.

Diskusjonen dreier seg her om åpningsoneshot fra magene sin side, og at enkelte tror at det "ikke finnes noen måte folk kan stå i mot detta".

Det gjør det, og med mindre man bruker hue litt mer (slik dere ser ut til å gjøre) så vil man få seg en kraftig nesestyver den gang det plutselig ikke fungerer å åpne med sheep/dobbel pyroblastangrep på et utvalgt offer.

Lenke til kommentar
hvordan ble win -loss statistikken deres?

Ikke så veldig bra desverre. 10 win, 6 tap. Begge er litt rustne, men etterhvert blir vi mer rutinerte mot forskjellige encounters+ at vi skal bruke vt, så det kommer til å gå opp betydelig for sure : )

 

Til kombat-Kaare: Enig i at 2x ap mager ikke er "zomg wtf, ustoppelig" Men det er fortsatt rimelig bra så lenge magene har noen lunde skill.

Lenke til kommentar
Tror "Drømmelaget" er Lock og Mage!

 

Tror generelt at Casters kommer til å dominere arena 2v2 totalt!

8042190[/snapback]

 

Nei.

 

Jeg spille av og til Mage og lock i 2v2 hvor vi bare kødder oss og det er fælt for en lock å møte rogues here. Hvis en rogue bestemmer seg får å drepe warlocken kan jeg nesten ikke gjøre en dritt pga Clos, så det er nesten instantgibb hvis roguen går rett på.

 

Lock og Mage teams sliter mot:

 

Disc priest + rogue

Disc priest + frost mage

Pally + frost mage

Resto druid + rogue

rogue + rogue

 

Lock og mage er gode mot andre klasser stort sett, men jeg kan ikke huske sist jeg spilte mot et team uten disc priest eller paladin. Rating er ganske bra og vi nærmer oss 1900 i 5v5 og 3v3, men jeg har ingen planer om å forsette med arena. Makan til crap pvp skal man lete lenge etter, handler ikke 10% om skill engang, bare om gruppe oppsett og speccs. Tilbake til raiding da, selv om jeg liker pvp best.

Lenke til kommentar
men jeg har ingen planer om å forsette med arena. Makan til crap pvp skal man lete lenge etter, handler ikke 10% om skill engang, bare om gruppe oppsett og speccs. Tilbake til raiding da, selv om jeg liker pvp best.

8045292[/snapback]

Det var et tåpelig utsagn. Selvfølgelig kreves det skill i arenaen. Oppsett er jo rett og slett å velge bra spillere, og å ha en god taktikk. Og alle kan spece for å få det ultimate pvp-specet. Det er langt mer rettferdig enn noen annen gruppe-pvp på spillet, tenker på

feks, wsg, ab osv.

 

Men, jeg kan skjønne at du ikke liker det ettersom arenaen er_veldig_ensformig, men at du sier det er dårlig pvp, det er jeg ikke enig i.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er ille at klasser som paladin, rogue og mage har så sinnsykt mange cooldowns å bruke. De vinner så mye på at cooldown nullstiller seg.

8045442[/snapback]

 

Også er de også CD basert?

 

Skulle likt å se en forstmage gjøre det bra i arena ute coldsnap, ice block og WE :p

Lenke til kommentar
Jeg syns det er ille at klasser som paladin, rogue og mage har så sinnsykt mange cooldowns å bruke. De vinner så mye på at cooldown nullstiller seg.

8045442[/snapback]

 

Også er de også CD basert?

 

Skulle likt å se en forstmage gjøre det bra i arena ute coldsnap, ice block og WE :p

8046120[/snapback]

 

Kunne fint klart seg uten coldsnap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...