Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går opplevde meg og mine to kamerater noe hysterisk morsomt i Arena.

 

Det var i 3v3 og vi var temmelig langt nede etter å ha tapt 7 kamper på rad:(

 

Vi får kamp i gamle Lordaeron og står innenfor døren og venter spent. Helvete dem kommer til å eie oss igjen snakker vi om på TS...Men bestemmer oss for å storme på og dø med æren i behold.

 

Døren går opp....jeg som warrior gjør klar charge og roguen vår gjør seg usynlig og går opp trappene....

 

Og da jeg er kommet på øverste trappetrinn ser vi fiendene våre komme ridene mot oss i full gallop. Og dem stopper ikke for å dismounte...dem rir rett mot oss. Selv er jeg warrior og rimelig psyko offensive i angrep...men jeg blir grepet av usikkerhet og begynner å rygge ned trappene og inn igjen i rommet. Det samme gjør roguen vår...vår magiker står allerede inne i det rommet vi starter i.

 

Med ett er fiendene våre alle sammen inni rommet vårt og full forvirring hersker....jeg prøver frebilsk å targete og bruke alt jeg har av buttons...Mage'en vår holder på å le seg i hjel mens han roper at dem bruker AOE mot oss (Som er rimelig elendig å benytte i arena hehe)...

 

Det går kun kort tid, så ser jeg pluttselig at vi har vunnet:) Magen'en vår drepte to av dem på flekken og roguen vår fikk det siste killet. Vi lo godt etterpå av det hele:) Dem var ikke gode i det hele tatt med vi har aldri opplevd noe lignende i en arena før.

 

I kampen etter møtte vi dem igjen. Denne gangen red dem ikke inn i romemt vårt, men tok det litt mer med ro. Vi observerte at ham ene av dem var til hest hehehe....Vi kjempa på og etter kort tid hadde vi vunnet. Magen'en vår lo og så at han til hest aldri hadde dismounta...han hadde ridd rundt helt til han døde på hesten sin hehe, svidd opp av en heftig pyroblast fra magikeren vår:)

 

Dem morsomme fiendene våre var to mager og en kar på hest som jeg ikke husker klassen på :D

 

Vi eide dem igjen i kampen etter den også og endte på 3 win 7 tap for den uken:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
liker ikke ferals i arena jeg heller, enten så går de bamse og da er de ignorerbar til siste target, eller så blir de katt eller caster og da dreper vi de bare, i motsetning til rogues har de ikke ordentlig stunlock, vanish, evasion eller lignende så de må ta den dmg'en som kommer til de egentlig.

8903225[/snapback]

 

Nja, det går da virkelig an å bytte mellom formene. Last ned coolDown, så har man oversikt over hvilke abilities som er klar til enhver tid, og charger/basher når det lar seg gjøre. Men, feral funker nok best i 2v2.

Lenke til kommentar

Merka litt hvor oppgitt jeg ble i arena i går.

Har nemlig ikke klart å karre til meg så mange epics enda, og har sånn sett problemer med å finne folk på laget mitt med godt utstyr også.

 

Ikke at vi er elendige i pvp heller akkurat, men når vi kommer på banen der og står mot folk i fullt S1/S2 gladiator gear, så holder det liksom ikke at vi kommer der i blått.

 

Hva er greia med designet til Blizzard egentlig?

Vi veit alle at de som allerede har vanvittig bra arena/pve-gear kommer til å suse opp mot toppen med en gang, mens resten av oss som er så uheldige og ikke ha slikt utstyr, vi blir mest sannsynlig værende på bunnen og kjempe om det lille vi kan få av poeng.

Urettferdig er det.

Lenke til kommentar

Gi det noen dager, så har ladderet 'satt' seg litt mer og klinten er skilt fra hveten. Jeg spilte litt i går og merket at vi møtte gode og dårlige lag om hverandre, de fleste er fortsatt rundt 1500 rating.

 

PS: det er ikke uhell som gjør at du ikke har gladiatorsettet;)

Lenke til kommentar

meg og en kamerat skulle inn å kjempe oss opp på en fin rating i 2v2 i går:)

 

Etter 2 kjappe tap der vi ble eid noe så jævlig gikk det opp for oss. Oisann...vi børe vente 1 uke med å prøve på dette slik at high rating folka har kommet seg opp på 2000 der dem hører hjemme og ikke plage oss som bare vil opp på 1650-1700.

 

I mitt 5v5 team regner jeg med at vi taper 10 strake kamper nå denne uken. Men vi har ikke valg, da vi ikke har råd til å miste en hel uke med arenapoeng.

Lenke til kommentar
Gi det noen dager, så har ladderet 'satt' seg litt mer og klinten er skilt fra hveten. Jeg spilte litt i går og merket at vi møtte gode og dårlige lag om hverandre, de fleste er fortsatt rundt 1500 rating.

 

PS: det er ikke uhell som gjør at du ikke har gladiatorsettet;)

8910461[/snapback]

 

Nei, men greia er den at vi aldri vil klare å komme oss opp på 2000 rating eller mer, rett og slett fordi det er der alle de med det heftigste utstyret holder til.

Hvorfor skal gear være avgjørende for poengene?

Er det ikke litt feil at de med best ustyr også skal tjene mest poeng hele tiden?

 

Vi kjemper jo ikke på like vilkår i det hele tatt.

Vi i blått er i praksis bedt til å "ta til takke med det vi kan få", og må vente enda lenger på noe lilla utstyr, men de som allerede har masse lilla ting får det enda fortere.

 

Synes arena burde blitt likestilt med BG'er, altså at man blir satt opp mot lag med likt utstyr osv.

Utrolig frustrerende iallefall å møte på f.eks. warlocker med 12000 hp og 1000 spell damage, når jeg kommer der med paladinen min med knappe 8000 hp og 1300 attack power.

Jeg blir utspilt samme hva.

Lenke til kommentar

man blir jo satt opp med lag med samme utstyr, eller enda mer balansert, men nå ligger jo alle og surner på mellom 1400 og 1600 etter reseten.

 

når det gjelder at du ikke har epics og at du bruker blått så synes jeg ikke synd i deg egentlig. epics kan du plukke opp nedel av fra BGs og selv løper jeg rundt nå i sesong s med 4/5 blå pvp deler og klarer med strykende, et epic våpen har det jo blitt på meg men annet har ikke arenapong blitt brukt til enda.

 

Etterhvert vil full epic lagene suse tilbake til over 1,9k rating, og dere vil plassere dere (dersom dere er gode nok) rett under, og over de andre som også har blues men som er dårligere enn dere. la det så gå noen uker og dere vil begynne å slåss mot de som er litt bedre og litt bedre osv, du er bare utålmodig.

Lenke til kommentar
Med ett er fiendene våre alle sammen inni rommet vårt og full forvirring hersker....jeg prøver frebilsk å targete og bruke alt jeg har av buttons...Mage'en vår holder på å le seg i hjel mens han roper at dem bruker AOE mot oss (Som er rimelig elendig å benytte i arena hehe)...

8903434[/snapback]

Ikke så rart at dere taper 7 kamper på rad hvis dere ikke benytter AoE i arena hehe.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt feil at de med best ustyr også skal tjene mest poeng hele tiden?

 

Vi kjemper jo ikke på like vilkår i det hele tatt.

Vi i blått er i praksis bedt til å "ta til takke med det vi kan få", og må vente enda lenger på noe lilla utstyr, men de som allerede har masse lilla ting får det enda fortere.

8910722[/snapback]

 

Etter en sesong så klarer man med 15-1700 rating å dra inn minst 4 deler arena gear. Hvis du da sper på med en 3-4 epic honor items og ikke slacker med gems/enchants, så har du faktisk et utstyr som ikke er lysår unna det de beste lagene løper rundt med. Jeg vil påstå at klassesammensetninger/ubalanser er ti ganger mer irriterende og 'urettferdig' enn forskjeller i gear.

 

Selv om de beste lagene også drar inn mest poeng fremover vil de ikke kunne dra fra så mye som man skulle tro, da S2 utstyret ikke er så mye bedre enn S1.

Lenke til kommentar
man blir jo satt opp med lag med samme utstyr, eller enda mer balansert, men nå ligger jo alle og surner på mellom 1400 og 1600 etter reseten.

 

når det gjelder at du ikke har epics og at du bruker blått så synes jeg ikke synd i deg egentlig. epics kan du plukke opp nedel av fra BGs og selv løper jeg rundt nå i sesong s med 4/5 blå pvp deler og klarer med strykende, et epic våpen har det jo blitt på meg men annet har ikke arenapong blitt brukt til enda.

 

Etterhvert vil full epic lagene suse tilbake til over 1,9k rating, og dere vil plassere dere (dersom dere er gode nok) rett under, og over de andre som også har blues men som er dårligere enn dere. la det så gå noen uker og dere vil begynne å slåss mot de som er litt bedre og litt bedre osv, du er bare utålmodig.

8910758[/snapback]

 

Utålmodig?

Jeg måtte jo pent finne meg i det sist sesong også.

Hvor lenge skal jeg vente for å bli klassifisert av deg som tålmodig?

 

Hvorfor er det fair at vi alltid skal ligge bak de med best ustyr da, selv om det bare er "rett bak" som du påstår?

 

Forresten, søpla fra BG's er vanvittig dårlige epics, det finnes blått utstyr som pent kan matche mye av BG-rewardene.

Pluss, at det å sope inn masse BG-stuff krever mange titusen honour points, noe vi med et liv ikke kan ta oss tid til.

Lenke til kommentar

Nåja, boots og belt med 45 stamina og 30 resilience. Jeg ser på det som rimelig solid Kombat-Kaare.

 

Bytta main fra pala til rogue, hadde gladiator, noen pvp pieces og oppspart honor, samt 3000 arenapoints spart til season 2. På roguen min hadde jeg 39 points uka før s2.

 

Man merker det spesielt som rogue når man skal drepe paladins med en warrior hamrende løs på deg.

 

Om du er retpala i arena har ikke mangelen på gladiator-gear noe å si, fordi Blizzard hoppet elegant over å gi palas resilience, med unntak av settbonusen.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...