Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Druid/Warrior mot Shadowpriest/Warlock

 

Jeg vil tørre påstå at det er dritvanskelig, noen druid/warrs som har tips? Jeg blir CC'a noe jævelig, og warrioren faller like jævelig.

warrior ut å dps, så spring los til der druid er så bli heala, rince and repeat, er et ganske hard team å slå i min mening ;>

Lenke til kommentar

Shadowpriest/mage er betraktelig lettere enn shadowpriest/warlock, da sistnevnte er umulig dersom de spiller riktig. Uansett: Kast kun spells om du er utenfor magens LoS, eller om CS er på CD. Spam ellers instant healing spells, lifebloom / rejuv, spesielt lifebloom, da warrioren blir heala for litt hver gang den blir dispella. Hold deg unna shadowpriesten som druid, for å unngå fears (Psychic Scream, instant cast, 8yards).

 

Shadowpriest/mage går mye greiere som warr/druid fordi magen ikke kan CCe en druid i samme grad som andre healers. Warlock er generelt mye mer irriterende for druids, da druids ikke kan shapeshifte ut av fear, noe de kan etter polymorph.

 

Hold fingern over travel form-knappen for å unngå alle former for shatter-combos, og spam lifebloom.

 

Silence - counterspell kan være ganske skummel, men den er triviell sammenlignet med en kombinasjon av silence, spell lock, death coil, fear. Husk at Silence har en ganske kort range, 20 yards, så når du vet den begynner å nærme seg holder du enda mer avstand til priesten enn tidligere, og spamhotter.

 

Pga. at warriors ikke er altfor vanskelig å kite, kan det fort ta et par ice blocks, og en low mana/oom shadowpriest før dere vinner. Jobb sammen om drinking-interruption, la druiden ta av seg mesteparten, men har han mye å gjøre, så avlast han litt med /throw.

 

Uhm, noe mer? At warrioren går def stance og eller shield innimellom tar jeg som en selvfølge. Om jeg husker rett har du nettopp nådd 70, så dere får vel eksperimentere litt til dere får inn timingen der.

 

Man kan til en viss grad se hvilken person de går for. Prøver de å gibbe warrioren, så er han dotta opp. Holder de warrioren "ren", så er det stor fare for at de kjører CC-chain på han, og går etter deg. Dotter de opp både deg og han, kan de fort bytte til en av dere når som helst. Noe jeg har merka nye druids gjør, er at de løper altfor langt vekk om de blir angrepet. Da er det lett for dem å targetswappe. Bruk LoSen godt, og ikke dra altfor langt vekk. Som sagt, bare pass på at du har presten på en grei avstand.

 

De har bare fear som CC på deg, noe som gjør at du kan trinkette dersom du bommer på kitinga. Pass på å ikke gjøre det flere ganger.

 

Shadowpriests går styggfort OOM, og siden komboen deres handler om å drepe noen fort, så går de gjerne hardt ut tidlig i gamet, med spamdispells.

 

Som Samebob nevnte om warlock/spriest, så kan warrioren intervene-LoS for å ikke ta så mye burst her også, men bursten kommer gjerne med Frost Nova, så pass på.

 

EDIT: Har slengt inn noen ekstra setninger her og der, kan hende teksten ble litt rotete nå.

 

Spørs hvor lenge jeg gidder å skrive miniguides uten noen respons. Konstruktiv ris/ros ville vært kos.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

La til litt til, begynner å bli wall of text-tendenser. Komboen er tragisk å møte som paladin (akkurat som spriest/lock, men der sliter druid/warr nesten like mye).

 

Møtte Spriest/Lock/Druid i 3v3 på den lavt rata paladin-alten min, og det var ikke særlig gøy, selv om teamet ikke var så aggressiv med CC som det kunne ha vært.

 

4 sekunders Holy Light som kan bli interruptet på 9 forskjellige måter (med Tauren Druid). Var på tampen til å klikke "Leave Arena" øyeblikkelig etter å ha sett hva vi møtte.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Spilte paladin/hunter/warrior for at hunteren og jeg skulle få points den uka, og litt for gøy selvsagt. Er ikke min paladin engang, var en som ikke kunne spille store deler av året fordi han prioriterte universitetet over WoW, og gav derfor meg detaljene, og ba meg spille litt arena osv. på det. Jeg synes det er gøy med variasjon, så aksepterte tilbudet. Uansett, tilbake til saken:

 

Hadde jeg ikke visst at det er komplett umulig å vinne, så ville jeg faktisk søkt etter hjelp.

 

Prøvde å gibbe shadowpriesten fort, og kom litt nærme (fordi det var på lav rating selvsagt), men etter bobla sprakk (husker ikke om det var av mass dispel eller om tida gikk ut) var det en ny runde med CoT og annet ekkelt. Feral Charge, bash, cyclone, cyclone, cyclone, silence, feral charge, fear, fear, fear, war stomp, spell lock, Death Coil, osv. osv. Bare tok en rotasjon jeg kom på i farta, de trenger ikke time alle engang, et par av dem er nok. Husk at for hver CC som treffer, så må jeg begynne å kaste spellen på nytt. Holy Shock hjelper bittelitt på healinga, men blir en dråpe i havet i forhold til skaden lagkameratene tar.

 

Etter bubble/trinket er brukt kan de vel holde meg unna big heals permanent. CC-rotasjonen jeg nettopp skrev er på omtrent 1 minutt, og da er bash klar igjen, og de kan gjøre alt på nytt utenom death coil. Det er ikke nødvendig heller, da det kreves 160 DPS for å drepe en hunter på 1 minutt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Når vi er inne på det teamet, så burde du roe deg ned med bruken av punktum. Jeg må ellers nevne at jeg bruker "da" som årsakskonjunktiv, og ikke tidskonjunktiv, som du tydeligvis insinuerte. Skulle jeg forandret på noe burde det kanskje vært hyppigheten i bruken av ordet. Jeg kan ikke se noen feil i farta, føler du for å opplyse meg?

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Slevfølgelig gjør du ikke det, for da hadde du retta dem opp. :]

Men det var ikke spesielt rettet mot deg, for 50% av forumbrukerne gjør det samme.

 

Men nok off topic.

 

*edit: kan godt opplyse deg over pm hvis du vil. (sorry for off-topic, men er bare litt frustrert i dag.)

Endret av -Evolution-
Lenke til kommentar

"Shadowpriest/mage er betraktelig lettere enn shadowpriest/warlock, da sistnevnte er umulig dersom de spiller riktig." (dette er feil)

 

Har en drøss andre eksempler, men dette får duge så lenge. Dette derimot går ann:

 

"Shadowpriest/mage var betraktelig lettere enn shadowpriest/warlock, da sistnevnte var umulig dersom de spilte riktig."

 

evt. "Shadowpriest/mage er betraktelig lettere enn shadowpriest/warlock, når sistnevnte er umulig dersom de spiller riktig"

 

Har en norsklærer som repeterer dette hver eneste time (og ikke prøv å skremme meg med lange vanskelige ord). 50% av majoriteten her bruker det feil, og det er de som har blitt påvirket av andre, fordi de tror det er mer formelt eller dannet. Da skal kun brukes som tidskonjunktiv, og ikke årsakskonjunktiv, slik som det brukes i nynorsk. Det går selvfølgelig ann å si: "bla bla, da dette var bla bla bla..." Og det er der mange bommer.

 

Kilde: En vennelig norsk-lærer. Om majoriteten benekter dette, bare fordi de har sett andre bruke det på forumet (feil), så blåser jeg i det. Om det er noen som har utdanning i språk, og kan rette på dette, si ifra, så skal jeg si ifra til norsklæreren min.

Endret av -Evolution-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...