Gå til innhold

T68i eller Nokia 7650?


Seian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

T68 har en rimelig dårlig skjerm i forhold til 7650 da, både med tanke på klarhet, fargekontrast, størrelse og detaljnivå. Men viktigst av allt så er vel T68 en avdanket telefon som har vært lenge på markedet, da er det nok mye bedre å vente litt på arvtakeren fra SonyEricsson som burde være rett rundt hjørnet nå om den ikke allerede er i butikkene. Men ellers dekker T68 og 7650 to forskjellige marked og kan vel egentlig ikke sammenlignes mener jeg da :smile:

 

- Kristian -

Lenke til kommentar

hva er avdanket med T68i og hva mener du med arvtaker?

 

T68i og 7650 kan egentlig ikke sammenlignes. T68i er en telefon med ditto størrelse, mens en 7650 er en kameratelefon av stor størrelse og god vekt.

 

Ikke at 7650 er en dårlig telefon, men jeg ser ikke de store konkurrentene til T68i enda, selv om motorola 720 er noe i nærheten, så mangler også den endel... Siemens S55 skal vel ha det meste av det meste, men klarer man seg uten polyfone ringetoner og java så er T68i et klart valg hvis ikke pris er et tema.

 

Det er nå min mening. Det kommer en T300 fra sonyericsson også, men den har ikke kalender, blåtann og ikke java den heller.

 

bertie

Lenke til kommentar

T68i og 7650 kan nesten ikke sammenlignes. Det t68en er bedre på, er størrelse og batteritid. Ellers er 7650en overlegen. Hvis du er en som faktisk bruker alle funksjonene en telefon har, så bør du velge 7650.

 

7650en har en meny som er helt fantastisk, og er helt overlegen T68i. Det er mye enklere å navigere rundt, og den har mange flere funksjoner enn T68i. (Mye takket stort display, flere taster enn T68 og Symbian OSet)

 

Den har multitasking, en slags Alt+Tab funksjon, hvor du feks kan veksle mellom å skrive melding og å se på kalenderen - med 2 tastetrykk. Veldig praktisk!

 

Displayet til T68i er rett og slett elendig. Hvis ikke bildene er laget for T68, så blir kvaliteten ekstremt dårlig. Feks blir bilder tatt med 7650 helt ubrukelige på en T68. 7650en har et større og skarpere display med høyere oppløsning og flere farger enn T68. (4096 farger mot 256)

 

På 7650 kan du laste ned programmer og spill (Java). Også veldig praktisk og nyttig.

 

7650 har polifoniske ringetoner. Du kan legge inn vanlige MIDI filer og WAW filer. Du har også en handsfree funksjon, dvs. du trenger ikke holde den inn til øret for å høre andre. (en liten høyttaler med andre ord)

 

7650 har 3,6MB minne som brukes av meldinger, bilder, programmer, navn osv.. T68i har bare 1MB. Personlig synes jeg 3,6MB er for lite, men det er uansett mer enn noen annen telefon på markedet nå. (P800 er ikke her nå, nei)

 

7650 er raskere. T68i er en litt treg telefon. (Den har noen små ventetider i menyen av og til)

 

+++, men nå var det nok :smile:

 

Må bare ta med dette også. Etter at jeg kjøpte 7650en, ble 3 av vennene mine så imponert at de også har tenkt å kjøpe den nå. En har allerede byttet ut sin 8910 med 7650en, og de to andre venter på lønn..

 

Dette stemmer godt med det som blir sagt i denne rapporten.

 

http://www.3glab.com/products/usabilityreport.pdf

 

Det er en slags T68i vs 7650 test, der 6 brukere fikk prøve telefonene og så si hva de mente. Ved første øyekast ville alle ha T68ien, men etter å ha prøvd 7650en ville alle ha den heller. Dette sakset jeg ut:

 

"All 6 users we tested with said they would choose the Nokia phone if they wantet a camera phone. Their choice was based on it's ease of use and the quality of the handset product - it's camera, screen, keypad and joystick."

 

"..The physical camera attachment and onscreen menus are not structured in the way users expect.." (På T68i'en)

 

Må også si at jeg har eid begge telefonene selv, og bruker nå 7650.

 

[ Denne Melding var redigert av: peach på 2002-12-10 12:10 ]

Lenke til kommentar

med avdanket mener jeg at telefonen har vært på markedet alt for lenge nå og den er rett og slett gammel. Den var veldig bra og nyvinnende når den kom på markedet men det er vel over ett år siden nå? Med arvtaker mener jeg da at SonyEricsson må komme med en ny telefon snart som kan erstatte T68 for den henger igjen med dårlig og liten skjerm i forhold til de aller fleste konkurerende fargetelefoner og et menysystem som er vanskelig for folk å forstå. 300 er ment som en billig erstatning for T68 men det må være en telefon som overtar T68 sin rolle i markedet snart om SonyEricsson ønsker å beholde sin posisjon på det området der :smile: T68 var suveren i sin tid men det er lenge siden nå..

 

P800 kommer jo men det er en telefon for et annet marked enn T68 så jeg ser ikke på den som noen arvtaker.

 

Ellers mener jeg at 7650 stiller i annen klasse enn T68 pga at vell av funksjoner og muligheter som T68 ikke har samt et brukergrensesnitt som er lett men full av muligheter. Slik som enkel bytting mellom kjørende applikasjoner som ble nevnt her tidligere. De to telefonene er laget for mennesker med forskjellige krav rett og slett.

 

- Kristian -

Lenke til kommentar

Jeg har hatt T68, var veldig fornøyd med den.

Men synes skjermen var litt i dårliste laget.

Ikke hadde t68 kamera integrert.

Har nå 7650 med kjempe bra display, og innebygd kamera. som forøvrig funker kjempe bra.

Men det som er bra med t68 er at den er liten og at batteriet er kjempe bra.

Det er det jo også på 7650 ogdå, men den er alt for stor.

Skal nok selge 7650 min nå snart pga. den er for stor.

Hadde nok heller ikke kjøpt t68 nå. Vent til p800 kommer fra sony ericsson !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...