Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Problem: Biologi eller Fysikk? Trenger rask hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å utdanne meg innen grafisk design, så ingen av disse har noe å si for meg. Problemt er, jeg skal gå IB* og da må jeg velge en av dem, men hvilken?

Fysikk åpner for flere utdannings muligheter...? men er tyngre..? Fortsatt liker jeg Fysikk bedre enn biologi, men hvis det er lettere bør jeg kanskje ty til biologi?

 

Er det mye Anatomi innen biologien? (Tenker på om jeg kanskej kan utnytte dette til tegning)

 

Står helt fast her, hjelp og innspill ønskes snarest!

Takk!

 

 

 

 

 

* International Baccalureate lns..

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det 2BI du vurderer? I så fall er det noe anatomi med nyrer, lunger, hjerte, nerveceller etc.

8032755[/snapback]

 

 

Ib er en form for internasjonal utdanning, anyways tror jeg det går for d meste i det samme... :hmm:

Nyrer og lunger.. Vel den anatomien som kan hjelpe meg med tegning er muskel anatomi så.. :hmm:

 

Men er fysikk mye tyngre enn biologi? Noen som har tatt begge?

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å utdanne meg innen grafisk design, så ingen av disse har noe å si for meg. Problemt er, jeg skal gå IB* og da må jeg velge en av dem, men hvilken?

Fysikk åpner for flere utdannings muligheter...? men er tyngre..? Fortsatt liker jeg Fysikk bedre enn biologi, men hvis det er lettere bør jeg kanskje ty til biologi?

Er det mye Anatomi innen biologien? (Tenker på om jeg kanskej kan utnytte dette til tegning)

Står helt fast her, hjelp og innspill ønskes snarest!

Takk!* International Baccalureate lns..

8032711[/snapback]

Eks på IB-skole, selvfølgelig vet du d.

 

http://no.uwc.org/

http://www.atlanticcollege.org/

 

(Bare et eks. for de som ikke har hørt om IB).

 

Altså, biologi er et mer puggefag (tør jeg påstå) med emner som genetikk, botanikk, litt biokjemi/kjemi, miljø (forurensning) ETC enn fysikk. I 3Bi er det vel lite anatomi mener jeg å huske. Noe er d vel i 2BI.

 

Håper ingen blir fornærma hvis jeg hevder at fysikk (2FY, 3FY) er tildels tøffere enn biologi (vgs). I den forstand at fysikk er basert på mer forståelse og matematikk (til en viss grad), enn biologi.

 

Er nok enklere å oppnå bra karakter i biologi, kontra fysikk.

Lenke til kommentar

Det er massevis av tegning i fysikken også. Biler som kolliderer, fly som styrter, skihoppere osv. Men alt kan jo gjøres om til klosser med piler på, var sånn jeg ko gjennom det. Er ikke særlig mye tegning i biologi. Selvfølelig en og annen grafisk framstilling. Men hvis du må ha en, og allerede liker fysikk... VELG FYSIKK!

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta 2BI+3BI eller 2FY+3FY, ville jeg satset på biologi dersom du ikke er 100% sikker på at du klarer fysikken. 3FY krever innsatsvilje, og tro du meg - det er lett å si på forhånd at jeg skal skjerpe meg, en annen ting er å gjøre det. Jeg har selv prøve i 3 kapitler i 3FY i morgen og jeg er dødsens!

Lenke til kommentar
Hvis du skal ta 2BI+3BI eller 2FY+3FY, ville jeg satset på biologi dersom du ikke er 100% sikker på at du klarer fysikken. 3FY krever innsatsvilje, og tro du meg - det er lett å si på forhånd at jeg skal skjerpe meg, en annen ting er å gjøre det. Jeg har selv prøve i 3 kapitler i 3FY i morgen og jeg er dødsens!

8087208[/snapback]

 

elektrisk, magnetisk felt og induksjon ?

vi hadde nylig om det, gikk over all forventning :thumbup:

Lenke til kommentar

Nesten: magnetisk felt, induksjon og relativitetsteori. Det gikk kanskje en smule bedre enn forventet - men på den annen side, kanskje ikke. Jeg står, men jeg skulle gjerne hatt 3 eller bedre, og jeg har erfart at det å krysse fingrene hjelper dårlig ;)

 

edit: Ståa er slik at jeg har vært særdeles slapp faglig i det siste, dette kan summeres omtrent slik: det jeg lærte meg om nevnte tre kapitler, lærte jeg meg selv på søndag + mandag.

 

Så for all del, trådstarter, hvis du evner å jobbe litt så går det sikkert bra med fysikk. I starten av 2FY er det meste ganske enkelt uansett, men det blir verre og du sliter med å henge med hvis du først faller av, ihvertfall i 3FY.

Kunne jeg velge på nytt i dag så hadde jeg tatt informatikk eller noe annet som jeg kunne fått 5 i nærmest uten å lese, og heller fått mer tid til å konsentrere meg og gjøre det bedre i matte.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...