Gå til innhold

iTunes: ekstern HD som kilde?


OnTheRocks

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt her, men fant ikke helt hva jeg lette etter. Problemet er som følger:

Det ble noe kluss med iTunes, så jeg slettet alt og instalelrte det på nytt.

Jeg har alle mp3-filene mine som backup på en ekstern HD. Jeg vil importere de til iTunes på en slik måte at biblioteket legges på (peker til) den eksterne disken. Har for liten HD på min gamle laptop til at det kan legegs der...

 

Noen enkel måte å gjøre dette på?

Hva skjer hvis jeg kobler den eksterne disken fra og til igjen? Finner iTunes tilbake tilbake da?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte denne løyningen da eg hadde bærbar sjølv :) Det funker fint.

Det skjer ikkje noko før du prøver å spele av sjølve fila som ligger på den eksterne HDD som er frakobla. Du får beskjed om at iTunes ikkje finner fila. That is it. Kobler du til den eksterne igjen funker det som vanlig :)

Lenke til kommentar

Takk for raske svar!

 

Et par spørsmål:

1. Man må altså alltid bruke samme stasjonsbokstav? Hver av mine 7 usb-innganger har hver sin bokstav. Sålenge jeg bruker samme inngang hver gang så skal det virke?

2. I iTunes. Går jeg da inn på >innstillinger>avansert>plassering for iTunes music mappen: og så endrer til f.eks e: "iTunes"? De andre filene som iTunes trenger blir liggende på c: da eller?

Lenke til kommentar

Filene som programmet iTunes trenger ligger på C: (viss det er der du har installert det). Musikken blir liggende på C. Men krysser du av for "kopier filer til iTunes mappen" blir de kopiert over til e: i dette tilfellet. Da kan du bare slette de i fra C etterpå.

 

Samme stasjonbokstav må brukes hele tiden ja, for å forenkle dette kan vi sammenligne det med en adresse. Viss du har sagt at filene ligger på e: så leter iTunes på e:

Det blir det samme som å si til en venn at du bor i markvegen 14, dermed kommer kameraten til markvegen 14.

 

Bor du plutselig i rottevegen 14, så finner ikke kameraten din deg lenger. Det samme skjerm om den eksterne harddisken får bokstav f:.

 

Dette kan dog lett endres slik:

Høyreklikk på "min datamaskin" > behandle > diskbehandling > høyreklikk på den stasjonere disken > "endre stasjonsbokstav og baner"

 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...