Gå til innhold

Valg av treningsenter i Bergen...(?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hive meg på tråden egentlig da jeg kanskje skal flytte over til Bæærgen selv.

 

Hvor er ikke så viktig for min del da jeg ikke har noe imot å sykle en stund før trening (du kaller det bortkastet tid - jeg kaller det oppvarming) men skulle helst ha ønsket et godt senter som har litt fellestimer og en grei styrkeavdeling evt. et senter som har elendig tilbud med fellestimer men er topp når det kommer til styrkeavdelingen :D (For dere som har vært nordpå så synes jeg 3T har en fin blanding av dette: Veldig godt fellestimertilbud selv om de har en noe laber styrkeavdeling pga bolerfrykten[TM])

 

Alle tips mottas med takk (:

Lenke til kommentar
Kan hive meg på tråden egentlig da jeg kanskje skal flytte over til Bæærgen selv.

 

Hvor er ikke så viktig for min del da jeg ikke har noe imot å sykle en stund før trening (du kaller det bortkastet tid - jeg kaller det oppvarming) men skulle helst ha ønsket et godt senter som har litt fellestimer og en grei styrkeavdeling evt. et senter som har elendig tilbud med fellestimer men er topp når det kommer til styrkeavdelingen :D (For dere som har vært nordpå så synes jeg 3T har en fin blanding av dette: Veldig godt fellestimertilbud selv om de har en noe laber styrkeavdeling pga bolerfrykten[TM])

 

Alle tips mottas med takk (:

8024091[/snapback]

duuuuu....dette er min tråd! :!:

 

Neida, men å sykle er noe av det kjekkeste eg vet, men poenget er at eg skal ha utplasering i bedrift en måneds tid, og då slutter eg sikkert klokken 4 og, det blir litt trasig og reise fra Åasne opp til danmarksplass (f.eks) og trene et par timer og reise til Åsane igjen, og sykle t/retur tar jo sikkert evigheter (Åsane -danmarksplass ca. 50min med buss) og siden eg ikke er 18 så kan eg heler ikke kjøre bil.

Men sevlsagt, kvaliteten på senteret har jo alt og si.

 

Eg er ute etter et bra styrkerom og bra kvaliteter på kondisjontreningsapparat, noen har jo svømmebasseng i tillegg (Nautilus?). Er det noen her som har erfaring med Nautilus? hører det er bare gamlinger som trener der, og at det er dårlig med styrkerapparater...skal ikke bygge men har lyst på et grunnlag for å få sixpack osv.

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar

SiB sine treningssenter er greit i mine øyne. Billig for studenter (700 i semesteret for studenter, 1400 for vgs,elever og 1700 for alle andre tror eg). Da har en også fire treningssentre å velge mellom, to i sentrum og to utafor byn.

http://www.sib.uib.no/trening/treningssentre

Veit ikkje om de har en mnd. treningstilbud.

Nautilus er vel det billigste i byn, men eg har også hørt at dette er et dårlig senter. SiB var nr.2 på pris leste eg i BA for en tid tilbake.

Det er spinning og masse andre greier som eg ikkje aner ka er, men det er laaaaaaang kø på dette har eg observert.

 

Trener sjøl her, benytter meg bare av styrketrening så skal ikkje uttale meg om fellestimene. Einaste minuset er benkene de har. De krever nesten en tilpassingsperiode (prøv så får en se :thumbup:).

 

edit: bra mengde møller, sykler, stepmaskiner og ellipsemaskiner på senteret i tillegg til spinning

Endret av bjs
Lenke til kommentar
SiB sine treningssenter er greit i mine øyne. Billig for studenter (700 i semesteret for studenter, 1400 for vgs,elever og 1700 for alle andre tror eg). Da har en også fire treningssentre å velge mellom, to i sentrum og to utafor byn.

http://www.sib.uib.no/trening/treningssentre

Veit ikkje om de har en mnd. treningstilbud.

Nautilus er vel det billigste i byn, men eg har også hørt at dette er et dårlig senter. SiB var nr.2 på pris leste eg i BA for en tid tilbake.

Det er spinning og masse andre greier som eg ikkje aner ka er, men det er laaaaaaang kø på dette har eg observert.

 

Trener sjøl her, benytter meg bare av styrketrening så skal ikkje uttale meg om fellestimene. Einaste minuset er benkene de har. De krever nesten en tilpassingsperiode (prøv så får en se :thumbup:).

 

edit: bra mengde møller, sykler, stepmaskiner og ellipsemaskiner på senteret i tillegg til spinning

8024567[/snapback]

Eg har lest litt om vektertorget, og folk sier at det er VELDIG masse folk der, og eg liker litt fred og ro, og ikke at mange bolere står rundt og kniser over den manglende six-packen min.

Lenke til kommentar

Det er veldig masse folk i spinningkø. Styrkerommet kan være ganske fullt av og til, ja, men det er spesielt mandag, onsdag og fredag fra kl 18.00. Da er det i tillegg svært varmt der.

 

Ang. folk ("bolere" som du sier) som ler av deg så har eg aldri opplevd det. Et fåtall av de som trener der har nok sixpack, et fåtall er "bolere", de fleste trener ikkje bøy og mark, og de ler nok neppe av andre. De fleste er greie folk, og alle de "store" som trener der er faktisk meget behjelpelige og greie dersom en snakker med de.

 

Så litt positive og litt negative sider fins det, men eg liker meg der (Vektertorget). :)

Lenke til kommentar
Det er veldig masse folk i spinningkø. Styrkerommet kan være ganske fullt av og til, ja, men det er spesielt mandag, onsdag og fredag fra kl 18.00. Da er det i tillegg svært varmt der.

 

Ang. folk ("bolere" som du sier) som ler av deg så har eg aldri opplevd det. Et fåtall av de som trener der har nok sixpack, et fåtall er "bolere", de fleste trener ikkje bøy og mark, og de ler nok neppe av andre. De fleste er greie folk, og alle de "store" som trener der er faktisk meget behjelpelige og greie dersom en snakker med de.

 

Så litt positive og litt negative sider fins det, men eg liker meg der (Vektertorget). :)

8024690[/snapback]

Eg er kanskjer litt kritisk :D Men har lest litt på vektertorget sin side og ser ikke noe "1 månedskort" noen plass, vil ikke ende med å betale 1700 når eg skal bare trene 1 måned i første omgang. Mest sansynlig flytter eg eg til bergen etter sommerferien, då kan det godt hende eg begynner der.

Lenke til kommentar
Jeg er moderator og har.... neida :)

 

 

Iogmed at vi er i samme situasjon hev jeg meg bare på - om noen svarer kan de svare på to spm ;)

8024251[/snapback]

Å F...! :p

 

SuperTommy91: Kor mye koster det i måneden? er det bra med styrke/kondisjonapparater der?

8024495[/snapback]

 

Hvor mye det koster i måneden kommer ann på hvor lenge du binder deg. Ville sendt en mail og spurt de. Selv bandt jeg meg for 16 måneder og da betaler jeg 395,- i måneden.

 

Er ganske bra med både styrkeapparter og kondisapparater der. Ta deg en tur innom så kan du se selv.

 

Du kan ta en prøveuke som koster 180,- bare for å sjekke hvordan det er der. ;)

Lenke til kommentar
Jeg er moderator og har.... neida :)

 

 

Iogmed at vi er i samme situasjon hev jeg meg bare på - om noen svarer kan de svare på to spm ;)

8024251[/snapback]

Å F...! :p

 

SuperTommy91: Kor mye koster det i måneden? er det bra med styrke/kondisjonapparater der?

8024495[/snapback]

 

Hvor mye det koster i måneden kommer ann på hvor lenge du binder deg. Ville sendt en mail og spurt de. Selv bandt jeg meg for 16 måneder og da betaler jeg 395,- i måneden.

 

Er ganske bra med både styrkeapparter og kondisapparater der. Ta deg en tur innom så kan du se selv.

 

Du kan ta en prøveuke som koster 180,- bare for å sjekke hvordan det er der. ;)

8024815[/snapback]

Men har de "fritrening", sånn som eg forstod det, hadde de ganske mye gruppetrening...tenkte helst og trene på egen hånd, men 1 gang i uken ta en gruppetrening. men sånn som eg forstod det så var det bare gruppetrening (viss du ser på timeplanen deres).

Lenke til kommentar

Angående Vektertorget: trener selv der, og de har 3x Power Rack, Hantler opp til 40kg og ellers et greit utvalg av vektskiver fra 1,25kg til 20kg.

 

Utenom de 3 stengene som 90% av tiden er på rackene, er det vel en 2 utenom de.

 

De færreste som trener der er det du beskriver som "bolere", og personlig synes jeg de som trener der, ofte er veldig hjelpsomme.

 

Fikk personlig hjelp av en veltrent en på markløften og foroverbøyd roing, ettersom at han så at jeg gjorde det helt horribelt feil, rettet han på meg.

 

Ellers er det for det meste studenter som holder seg for det meste på apparatene og på spinningen, eller tredemølle/sykkel.

 

Overall er det et fint sted å trene på, men det kan ofte bli litt folksomt.

 

Det går fint å vente en 3-4 minutter for min del, hvis det ikke er det samme for deg, eller hvis du trenger hantler over 40kg (noe som ikke virker aktuelt i ditt tilfelle) ville jeg funnet et annet sted.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Angående Vektertorget: trener selv der, og de har 3x Power Rack, Hantler opp til 40kg og ellers et greit utvalg av vektskiver fra 1,25kg til 20kg.

 

Utenom de 3 stengene som 90% av tiden er på rackene, er det vel en 2 utenom de.

 

De færreste som trener der er det du beskriver som "bolere", og personlig synes jeg de som trener der, ofte er veldig hjelpsomme.

 

Fikk personlig hjelp av en veltrent en på markløften og foroverbøyd roing, ettersom at han så at jeg gjorde det helt horribelt feil, rettet han på meg.

 

Ellers er det for det meste studenter som holder seg for det meste på apparatene og på spinningen, eller tredemølle/sykkel.

 

Overall er det et fint sted å trene på, men det kan ofte bli litt folksomt.

 

Det går fint å vente en 3-4 minutter for min del, hvis det ikke er det samme for deg, eller hvis du trenger hantler over 40kg (noe som ikke virker aktuelt i ditt tilfelle) ville jeg funnet et annet sted.

8026761[/snapback]

trenger nok ikke hantler opp til 40 kg nei :D Problemet er at Vektertorget ikke seller månedskort (1 måned, slik som eg har forstått det), men til til høsten igjen, kan det vere at eg stikker og prøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...