Gå til innhold

Åpne ekstra pixel shader på 7600GT


Anbefalte innlegg

Tjenare ok'ere

 

Har et god gammeldags Club3D 7600GT som jeg har dratt opp til 621/1602 på GPU og minne. Når jeg så sitter og plundrer litt med Rivatuner ser jeg at jeg på custom graphic processor configuration (under low-level system tweaks) har en "pixel unit" som er disabled.

 

Nå kan jeg ikke med god vilje finne en eneste post på noe forum hvor det står at man kan åpne en ekstra pixel pipeline på et 7600GT, men det står da for pokker sort på grått at jeg har en pixel unit number 2 som er disabled! Den er dog ikke "HW masked" slik som det vil vises på 6800GT når man åpner pipelines der.

 

Øverst på vinduet står det at jeg har:

def (12pp, 5vp) (sikkert "default settings")

cur (12pp, 5vp) (sikkert "current settings")

tgt (12pp, 5vp) (sikkert "target settings")

 

Er det noen her som har sett noe lignende før? Og kan hele sulamitten ta kveld hvis jeg åpner noe som ikke burde vært åpnet? Og kan jeg rocke opp kortet mitt litt ekstra i kveld?

 

Svar utbes, dette må vi komme til bunns i. Er det kanskje mulig å åpne 16 pixel pipelines på 7600GT?

 

post-120614-1172359288_thumb.jpg

Endret av trettifire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok en råsjans og åpna pixel uniten og det gikk helt fint. Ifølge rivatuner går jeg nå på 16pp, 5vp. Har ikke kjørt 3dmark ennå, men jeg så ikke noen forskjell i FPS på BF2. Kan det være fordi de 12 pixel pipelines jeg hadde fra før hadde stor nok kapasitet til å håndtere oppsettet fra før (1280x1024 , all high, 2xAA)? Det blir vel ikke flere pixels før jeg går opp i oppløsning.

 

Gjerne sleng på en post hvis du har et 7600GT fra hvilken som helst fabrikant og finner samme mulighetene på ditt kort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...