Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista installasjon-kommer opp feilmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet en den nye pcen (http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=25717&cid=5547) på posten i dag og gikk rett i gang med å installere.

Dessverre fikk jeg opp en feilmelding om at jeg må restarte for så å installere vista på nytt. Dette prøvde jeg et par ganger men samme feilmelding hver gang.

Har prøvd å boote med cdene som fulgte med, men er ingen ekspert så godt mulig jeg har gjort noe feil.

Noen tips om hva jeg bør gjøre, evt. hvem jeg bør kontakte?

Takk på forhånd. :whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det opstod en uventet feil. Windows-installsjonen kan ikke fortsette. For å innstallere Windows må du klikke OK for å starte datamaskinen på nytt. Start deretter installasjonen på nytt."

Ikke så veldig spesifikt akkurat...

Skrevet

Fulgte Vista med på en egen installasjonsDVD eller gjenopprettingsDVD?

Dersom du installerer fra en gjenopprettingsDVD blir en ferdig installert utgave av Vista kopiert over på harddisken.

Dersom du installerer fra en installasjonsDVD får du mulighet til å formatere harddisken for så og installere Vista på en tom harddisk.

Dersom det fulgte med en installasjonsDVD til Vista så skal det bare være å starte PCen med denne DVDen i DVD-ROMen for så å trykke en tast for å starte innstallasjonsprogrammet. Er det dette du har gjort?

Skrevet

Det eneste som fulgte med var to cder fra Acer, uten noe som helst for for merking, så vet ikke hva som er på de..

Har heller ikke fått med noen form for product-key som jeg fikk på den forrige pcen min.

Prøvde begge cdene da jeg prøvde å boote pcen men ingen resultater. Samme feilmelding kommer opp.

Skrevet

Merkelig at du har ikke noe produkt-key.

Fikk du maskinen ferdig Vista installert?

Se på de CD-ene du har----hva har de av filer inne.

Og hva av instruksjoner følger med Pc-en, hvis Vista var forhånds installert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...