Gå til innhold

Intel P4 2.8GHz M/Boxed Vifte Tempratur...


jvik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Synes min tempratur ligger litt høyt :/

 

49-51 grader @ idling.

51-58 @ load

 

SPECS:

 

Asus P4PE/GL/F/S-ATA

Intel Pentium 4 2.8GHz Boxed PC533

Corsair 512MB DDR XMS3500, 434MHz

Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

Western Digital Caviar 80GB Special Edition 8MB Cache

 

brukte ikke kjølepasta, har ikke kabinetts vifter. har chieftec medium med 360w.

 

hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns den tempen din var høy ja!

Man skal ikke trenge å bruke kjølepasta på boxed viften, da denne har en thermal tape i bunn av kjøleren. Du sier ingenting om hvilket hovedkort du har. Dette kan være viktig, da enkelte hovedkort, eksempelvis Asus P4B533V oppgir høyere temperatur enn systemet egentlig har.

Hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt meg en Swftec 4000b kjøleribbe, og påmontert en titan aluminiumsvifte ala det jeg har.

 

Kjører nå en 2,66 P4 på 3Ghz, og temperaturen ligger på 31-33 grader idle og 39-44 full load.

Når du først har investert såpass mye pernger som en 2,8 koster, burde d spandere 650 kroner på skikkelig kjøling!!!!

 

:smile: :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 21:59, skrev jvik:

Hei,


Synes min tempratur ligger litt høyt :/


49-51 grader @ idling.

51-58 @ load


SPECS:


Asus P4PE/GL/F/S-ATA

Intel Pentium 4 2.8GHz Boxed PC533

Corsair 512MB DDR XMS3500, 434MHz

Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

Western Digital Caviar 80GB Special Edition 8MB Cache


brukte ikke kjølepasta, har ikke kabinetts vifter. har chieftec medium med 360w.


hva burde jeg gjøre?


 

Ingenting å uroe seg for , en load temp mellom 50 og 60 grader er normalt. Problemet er att de fleste har for lave temp på sine kort, dette kan jeg bevise gjennom flere tester med termometre som er beregnet for temp målinger i industri og de er garantert riktig. Har også satt opp 2 Asus PE hk samtidig med samme rom temp og samme cpu, grafikkort osv og hadde en forskjell på over 15 grader, dette viser att de temp sensorne som følger med ikke er til å stole på .

Lenke til kommentar

Har snakka litt med Intel og de sier følgende om temp.

Alle temp mellom 5 og 70 grader er ikke skadelig for cpu, ideell tep er mellom40 og 60 grader load.

Temp under 5 grader er like skadelige for cpu som temp over 70 grader er, noe å tenke på for dem med vapo.

Når det gjelder strøm annbefales det ikke å overstige 1,75 v.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 22:56, skrev Snekker`n:

Har snakka litt med Intel og de sier følgende om temp.

Alle temp mellom 5 og 70 grader er ikke skadelig for cpu, ideell tep er mellom40 og 60 grader load.

Temp under 5 grader er like skadelige for cpu som temp over 70 grader er, noe å tenke på for dem med vapo.

Når det gjelder strøm annbefales det ikke å overstige 1,75 v.



 

 

Dette er bra å vite :smile:

Jeg har nettopp fått opp mitt nye oppsett med:

Asus P4PE

P4 2.4Ghz

Apacher 512Mb DDR

temp'n ligger på rund 45-50

Lenke til kommentar

Snekkern: dette vil si at vi kan overklokke cpu til 1.7 volt og hvis den tar kvelden kan vi kreve en ny. Siden dette er ikke noe farlig. Med alt på standard innstillinger kan vcore være alt fra 1.5 til 1.650 på min cpu og hovedkort. ( leser av asusprobe )

 

Da synes jeg ikke det er farlig å kjøre på 1.650 på min [email protected].

 

Blir det riktig tolkning, siden Intel selv sier at man aldri skal gå over 1.750 volt på cpu'ene. alt under der vil være forsvarlig?

Lenke til kommentar

Tror ikke det bare er pga kondens, tenk deg en brikke som er kjølt ned til -20 grader og så setter du på spenning på denne som lager varme, du får jo da store forskjeller mellom kjernetemp og overflatetemp noe som neppe er så bra.

Alle matrialer utvider/trekker seg sammen ved tempsvigninger og bli disse for store kan det oppstå skader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...