Gå til innhold

HEL80 og vista >.< hjelp!


destilert

Anbefalte innlegg

Fikk min Hel80 idag.. Bestile bare med Vista Home Premium, og har fått instalert det. Instalasjonen gikk fint og raskt, men så ble dagen værre og værre. Første jeg så var at den ikke finner noe geforce go7600, som jeg skulle ha. Ei heller finner den mer enn 1gb av de 2gb ram jeg bestilte.

 

Så, driver cd'n som fulgte med har ingen vista drivere, i alle fall funker ikke de jeg har prøvd. Da jeg prøvde å instalere nvidia driveren fikk jeg beskjed om at jeg ikke kjørte xp, og at driveren bare var for xp.. jaja.. Gikk på nett for å finne nye vista drivere på nvidia.com, og lastet ned den passende driveren og instalerte. WTF! instalasjonen finner intet kort som passer til driveren ( 97.46) og instalasjonen avbrytes.. Så fikk jeg raskt svar av vista at programmet kanskje ikke var instalert riktig og om jeg ville instalere med riktige innstillinger. Okey. WTFx2! "dette programmet er laget for vista, og ditt operativsystem er ikke vista..." (gjengitt etter fritt hode, ikke ordrett..).. Okey.. Nå blir jeg forvirret her. Har jeg ikke vista nå plutselig? Er det kanskje linux eller win98 jeg har instalert..? Neppe, er nok vista ja...

 

Jeg trenger hjelp! Hva skal jeg gjøre? Jeg trenger virkelig grafikkortet..! Og resten av rammen også forresten.. Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan laster jeg ned denne? Når jeg trykker på den så åpner den seg i Opera og det kommer masse tekst..

 

EDIT: fulgte denne guiden: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=11997

nå står det i alle fall at jeg har nvidia geforce go 7600, men vista rater fortsatt graphics og gaming graphics til 1.. X.X Selv etter to refreshinger..

Endret av destilert
Lenke til kommentar
Har funnet ut at jeg ikke har fått med mer enn 1gb ram, så jeg den andre brikken tilsendt i posten. Hva nye drivere angår så sa multicoms support at man skulle laste ned alle driverne fra http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm. Så da gjør jeg det...

8007064[/snapback]

 

Var det virkelig slik at de hadde glemt å sette inn 2gb ram når du hadde bestilt det?

 

Jeg må si jeg begynner å tvile litt på den gjengen..

Får sannsynligvis min i morgen etter den sto fast i snøen i kristiansand :(

Så får jeg se om jeg får ting til å fungere skikkelig...

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Da var endelig min Hel80 på plass jeg har endelig funnet alle vista driverne som jeg trengte. Jeg bestilte den uten at de skulle innstallere operativsystem (bare hundre kroner billigere + jeg liker best å gjøre dette selv), men de hadde nå gjort dette alikevell. Antakelig for å teste.

Det var også lagt med en cd som de hadde brent selv med alle vista driverne, men jeg fant ut at det lå enda nyere drivere ute på comal.com sine sider.

Oppgraderte i tillegg biosen.

 

Så nå er ihvertfall jeg fornød :)

 

 

Bare som en opplysning for interesserte altså :p

Lenke til kommentar
Da var endelig min Hel80 på plass jeg har endelig funnet alle vista driverne som jeg trengte. Jeg bestilte den uten at de skulle innstallere operativsystem (bare hundre kroner billigere + jeg liker best å gjøre dette selv), men de hadde nå gjort dette alikevell. Antakelig for å teste.

Det var også lagt med en cd som de hadde brent selv med alle vista driverne, men jeg fant ut at det lå enda nyere drivere ute på comal.com sine sider.

Oppgraderte i tillegg biosen.

 

Så nå er ihvertfall jeg fornød :)

 

 

Bare som en opplysning for interesserte altså  :p

8047043[/snapback]

 

 

Jeg installerte også HEL80 driverene på compal.com men jeg får en irriterende "knitring" i lyden ved spilling, f.eks. WoW. Får du det?? Hvilke driver versjoner har du på lyd og grafikk?

Lenke til kommentar
Da var endelig min Hel80 på plass jeg har endelig funnet alle vista driverne som jeg trengte. Jeg bestilte den uten at de skulle innstallere operativsystem (bare hundre kroner billigere + jeg liker best å gjøre dette selv), men de hadde nå gjort dette alikevell. Antakelig for å teste.

Det var også lagt med en cd som de hadde brent selv med alle vista driverne, men jeg fant ut at det lå enda nyere drivere ute på comal.com sine sider.

Oppgraderte i tillegg biosen.

 

Så nå er ihvertfall jeg fornød :)

 

 

Bare som en opplysning for interesserte altså  :p

8047043[/snapback]

 

 

På compal.com ligger det 2 stk drivermapper for HEL80/Vista. En som heter bare Vista og en som heter Vista for Inter. Noen som vet hva forskjellen er?

Lenke til kommentar
Da var endelig min Hel80 på plass jeg har endelig funnet alle vista driverne som jeg trengte. Jeg bestilte den uten at de skulle innstallere operativsystem (bare hundre kroner billigere + jeg liker best å gjøre dette selv), men de hadde nå gjort dette alikevell. Antakelig for å teste.

Det var også lagt med en cd som de hadde brent selv med alle vista driverne, men jeg fant ut at det lå enda nyere drivere ute på comal.com sine sider.

Oppgraderte i tillegg biosen.

 

Så nå er ihvertfall jeg fornød :)

 

 

Bare som en opplysning for interesserte altså  :p

8047043[/snapback]

 

 

På compal.com ligger det 2 stk drivermapper for HEL80/Vista. En som heter bare Vista og en som heter Vista for Inter. Noen som vet hva forskjellen er?

8053144[/snapback]

 

 

Har ikke hørt noen knitring nei. Kan det være vifta?

 

Jeg brukte hovedaklig driverne som lå i Vista mappen mener jeg.

 

Lyddriver er denne verisjonen: 6.0.1.5317

Skjermkort driver verisjon: 7.15.10.9719

 

Edit: Ser forresten ut til at det er kommet en del nye drivere i dag... :)

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Det eneste problemet jeg opplever med driverne er at skjermkortdriveren slutter å funke for så å "reparere" seg selv og i løpet av sekunder mens jeg spiller NFS Carbon.. Bildet låser seg, og så funker det igjen.. Litt irriterende men jeg overlever :\

 

 

Har noen forresten fått gjort nytte av fingeravtrykkleseren?

Endret av destilert
Lenke til kommentar
Det eneste problemet jeg opplever med driverne er at skjermkortdriveren slutter å funke for så å "reparere" seg selv og i løpet av sekunder mens jeg spiller NFS Carbon.. Bildet låser seg, og så funker det igjen.. Litt irriterende men jeg overlever :\

 

 

Har noen forresten fått gjort nytte av fingeravtrykkleseren?

8056405[/snapback]

 

Jepp, fingeravtrykkleseren funker fint hos meg nå.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det eneste problemet jeg opplever med driverne er at skjermkortdriveren slutter å funke for så å "reparere" seg selv og i løpet av sekunder mens jeg spiller NFS Carbon.. Bildet låser seg, og så funker det igjen.. Litt irriterende men jeg overlever :\

 

 

Har noen forresten fått gjort nytte av fingeravtrykkleseren?

8056405[/snapback]

 

Jepp, fingeravtrykkleseren funker fint hos meg nå.. :thumbup:

8059317[/snapback]

 

 

Hvordan fikk du den til å virke?

Jeg lastet ned nye drivere eller programm fra compal.com og når jeg starta maskinen kom programmet opp når jeg skull elogge meg inn..men den godkjenner ingen fingeravtrykk..jeg får jo ikke muligheten til å lage orginal avtrykket...hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan fikk du den til å virke?

Jeg lastet ned nye drivere eller programm fra compal.com og når jeg starta maskinen kom programmet opp når jeg skull elogge meg inn..men den godkjenner ingen fingeravtrykk..jeg får jo ikke muligheten til å lage orginal avtrykket...hvordan gjør man det?

8059709[/snapback]

 

Du går enten inn på kontroll panel og klikker på den store gule nøkkelen (klassisk visning). Eller så ser du den gule nøkkelen helt nede til høyre på start linjen.

Der er det en wizard du følger for å legge til fingeravtrykk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...