Gå til innhold

Populær skjerm i DVI-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til info: Har nettopp fått samme problem. Blacker ut ganske lenge til tider. Umulig å spille BF2 nå. Har hatt den i 8 måneder, men problemet dukket først opp nå. Har benyttet samme oppløsningen det meste av tiden. Får vel ta kontakt med Infocare.

 

Dag :(

Endret av Dagstern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da har jeg fått tilbake min Syncmaster 204B 20" LCD fra infocare, firmware oppgradering/software er utført, og alt er testet "OK" fra deres side. Etter ca 2 min, ser jeg AKKURAT det samme som før oppgraderingen. Altså har jeg kastet bort 2 uker med dette tullet. Nå skal samsung eller PSDATA kontaktes, og noe bør skje. For nå er jeg dritt lei, dette er totalt uakseptabelt. Siste gang jeg kjøper samsung produkter ever.

 

Mvh Torgeir

8538748[/snapback]

 

Må nesten oppdatere dere her litt også da. Skjermen ble selvsagt sendt tilbake til infocare, siden problemet ikke var fikset. Fikk en telefon på mandag/tirsdag fra infocare, der vi diskuterte litt, ble enige om at jeg skulle få en skjerm som GARANTERT ikke hadde det problemet, siden min skjerm var den første som fremdeles hadde problemer, etter den NYESTE firmware oppdateringen...

 

Så nå sitter jeg med en skjerm som faktisk funker, har hatt den tilkoblet i litt mere enn 2min, og har fremdeles ikke sett noen antydning til samme symptomer som sist =)..

 

Problemet med alt dette er tiden, det tar så altfor lang tid å få orden i slikt, selv har vi prosjektoppgave og eksamen, om ikke altfor lenge, og jeg er avhengig av 1600x1200 oppløsningen når jeg sitter å jobber.. Men men, nå er det forhåpentligvis i orden.

 

Mvh Torgeir

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tror dessverre man må regne med å sende inn skjermen flere ganger. Siden jeg helst ikke ville være uten skjerm fikk jeg først en "bytteskjerm". Denne skulle firmware være oppdatert på, og den skulle være ca like "pen" og solgt på omtrent samme tidspunkt som min. Dum som jeg var så pakket jeg ned min egen skjerm og returnerte denne før jeg fikk testet bytteskjermen. Det viste seg at den var ennå verre en den jeg opprinnelig hadde + at den var over ett halvt år eldre. Da kontaktet jeg Infocare igjen. De oppdaterte så den skjermen jeg hadde sendt dem, returnerte den, og jeg sendt inn bytteskjermen jeg hadde hatt i mellomtiden. Nå testet jeg før jeg sendte inn. Så faktisk mye bedre ut. Men i ettertid har det vist seg at jeg fortsatt har litt pikselsnø i mørke bilder. Utrooolig irriterende! Er vel ikke noe annet å gjøre enn å sende inn igjen. Men nå kommer jeg til å prøve å få hevet kjøpet.

 

Er veldig åpen for forslag til en annen god skjerm i ca samme prisklasse. Helst ikke Samsung :-)

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Har nå fått tilbud om å bytte min SyncMaster 204B i en Samsung 21" LCD Syncmaster 214T TCO03 Silver. Noen som har erfaring med denne skjermen? Det som bekymrer litt er responstiden på 8 ms. Vil dette holde i spill? Er dette i det hele tatt en god spillskjerm? Ser den koster en del mer, men ser ikke helt grunnen til det...

Lenke til kommentar

Takk for svar. Etter litt frem og tilbake står nå valget mellom en ny 204B eller en 244T, men da må jeg betale litt i mellom. Noen som vet om dentte er en god skjerm til spilling? Er egentlig fornøyd med min 204B hadde det ikke vært for de nevnte problemene på den.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ser ut til at det kan være bestemte produksjoner som fungerer med visse skjermkort. Kan derfor dere som har hatt problemer med oppløsninger opptil 1600*1200 på tidligere skjermer og har fått tilsendt ny skjerm som fungerer, svare meg med serienummeret på skjermen som fungerer. Serienummeret står på baksiden av skjermen rett over strekkoden (bak S/N:) Skal nå be infocare sende meg en skjerm fra en av disse produksjonene og se om det fungerer.

 

Håper på snarlig svar...

Endret av bigfeta
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Dette høres veldig ut som problemet jeg har hatt på tre store skjermer på tre forskjellige maskiner (to av maskinene var identiske oppsett). Problemet eksisterte kun på DVI både hjemme og på jobb, og skjermene kunne blacke ut i 1-2 sekunder. Det kunne gå timer mellom hver gang, eller det kunne skje ti ganger på et minutt.

 

På hjemmemaskinen min hadde jeg også horisontal snø. Jeg kunne provosere fram problemet ved å kjøre 3D-demoene i ATI-programvaren, og skjermen ble helt svart når jeg skulle spille Civ4.

 

Imidlertid var det ikke samme skjerm som nevnt her. Det var to 22" Samsung Syncmaster-skjermer, og denne hjemme er en NEC LCD-2070NX.

 

På hjemmemaskinen minsket jeg problemet med å oppgradere fra det nevnte ATI Radeon 9600 til ATI Radeon X1300, og det ble borte da jeg innstallerte Vista + ATI Radeon HD 2600. På de to maskinene på jobb ble problemet borte da vi fikk byttet til Nvidia.

 

Er ikke spesielt glad i DVI spesifikasjonene, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Gjelder dette problemet kun ved digital tilkobling? hva med analog.. Har en syncmaster 204b, kjøpt splitter ny pc, og skjermen forblir svart ved oppstart..

et ikon i venstre hjørne blinker mellom analog/digital en periode før skjermen går i hvilemodus uten noen respons/kommunikasjon med pcn. Hva er denne såkalte testfunksjonen? hva testes? tilkobling? Min test sier "test good".. men det sier meg ingenting... vil det si at skjermen og tilkoblingen fungerer fint?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...