Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gjensidige rot, hva har jeg krav på?


VikinGz

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt store problemer med gjensidige og lurer i den kan hva jeg kan ha krav på.

Slik begynner historien....

 

I sommer startet jeg som sommerhjelp og senere startet jeg som lærling, i den forbindelse sykler jeg til jobb og var utsatt for en ulykke en morgen! Da våkna jeg opp at uføreforsikring var tingen som kan være kjekt å ha når man er ung... man vet aldri hva som kan sje en gang...

Ulykken var mindre og har ikke noe med resten å gjøre... var bare da jeg kom på det!

 

Så jeg ringte gjensidigie og fikk noen spørsmål, røyker du osv... jeg fortalte det og jeg skulle da betale 1200kr i året (sånn ca)

Jaja.. tenkte jeg.. det var da ikke ille i utgangspunkte...

Da lå forsikringen på 500 tusen

 

Så begynte rotet... jeg fikk tilsendt det første brevet på min riktige adresse. Ja hybeladressa som stod som adresse 1 i posten...

Jeg fylte ut skjemaet men slet med å få tak i opplsyninger om meg selv... det er seriøst vanskelig... når man ikke aner hvem man skal kontakte. Jeg ringte til gjensidige og sa at jeg f.eks ikke huska da jeg hadde ligget på sykehuset bare vilke år og at det var sommer... også en del andre ting. Hun jeg snakket med sa at det ikke var så viktig med akurat tidspunkt, dato og sykdom... bare det ble nogennunde lik...

 

jaha tenkte jeg.. det var da lett... og skrev under og sendte det inn...

Dagene gikk... måneder går...

det blupper opp ett brev hos mamma fra gjensidige... en purring... Okey tenkte jeg, ringte innover og spurte på hvorfor jeg fikk purring før jeg fikk regninga..

Så ble kvitt pure gebyeret og jeg betalte i god tro... Så ringer mamma meg opp og sier det er kommet en regning fra gjensidige... + ett arke med egen erklæring helse...

Ringte da innover igjen og spurte... det hadde vist vært mangelfulle opplsyninger, og jeg tenkte ok, det kan jo hende...

Så fylte det ut på nytt men det tok tid... måtte prøve og hente nærmere informasjon. Men jeg var uheldig og misforstod noe... så store deler var skrevet feil... jaja tenkte jeg, får ringe innover og spørre om ett nytt...

Nå kom jula snart og det var travle tider, og jeg fikk aldri tak i de pågrunn av arbeidstiden... så jeg måtte sette meg ned i arbeidsttiden for å ringe...

 

Like før ringer mamma... det har kommet ennda ett brev til deg...

Jaha.. det var da 2 gangen de fortsjatt ikke hadde oppdatert adressen min selv om den var riktig første gang...

Jeg henta det (koster meg 50kr en vei med bussen)

Jeg leste det og det var skrevet i begynnelsen av desember og der stod det at forsikringen var henlagt den 11november...

 

Altså da hadde jeg godt 1mnd uten noen som helst forsikring uten å vite om det...

Det lå også en blanket med "giro for utbetaling"

 

Jeg ringer inn og prøver å årne i minssfortåelsen og får tegna meg ennda en gang. Og sier jeg ikke får tid til å hente ut denne giroen...

De sier at det tar litt tid men pengene skal innført før jul...

Det virka da enkelt og greit. Og da er jeg ferdig igjen... 3 dager senere kommer pappiret om egenerklæring om helse igjen... fyller det ut så og si feilfritt og tror alt er sårevell... jula kommer og jula går... uten at jeg fårtilbake 817kr (penga som var igjen av de ca 1200kr, resten var jeg forsikra for mens søknadene var under behandling)

Like etter jul ringer jeg gjensidige... og de sier at pengen er overført til min konto den 5.12... og må ringe banken.. jeg ringer banken... de finner værken 817kr inn eller gjensidige noen sted siden jeg starta konto i en alder av 3mnd :p

 

Jaha... tenker jeg og får besjed om å ringe gjensidige igjen og gjør det.... nei de har sendt penga igjen... og blir vist til banken igjen... jeg gir foreløpig opp og ringer igjen i midten av januar for å høre... får samme leksa da og samme i banken...

 

I februar ringer jeg igjen... den 5 februar... altså 2 dager etter giroen utløp for å høre...

Får sammeleksa da også, men til slutt finner de ut at de har sendt en giro til utbetaling til meg... og får da besjed om å bruke den, men datoen har forfalt... ja da skal penga komme inn i løpe av en uke får jeg besjed om. jeg spør også om jeg får regning på den nye snart... den var utskrevet den 29 januar så den ville nok kommer snart.

 

Jeg ventet da i 14dager og ringte i dag... har ennda ikke fått penga...

Jeg ringer og får først samme leksa som første gangene... at penga var overført til kontoen min 5.12.06... og får ringe banken igjen... så går det frem og tilbake en stund. Også finner ei på kunderservice ut at jeg har fått giroen og at penga ikke er henta ut og da er kommet tilbake til gjensidige... jeg får besjed om at jeg skal bli oppringt... dagen går og ingen ringer!

Jeg ringer opp igjen og får tilsendt nr på sentralbord og besjed om å kontakte noen i administrasjonen... husker ikke hva de het... sa det når jeg kom til sentralbordet og havner på kundeservice igjen... men hu finner heldigvis ei som kan hjelper meg og setter meg over. Her finner hu ut at jeg ikke har fått pengene og skulle overføre penga med en gang. Ok tenkte jeg... men va med all tia jeg har ringt de? det er ikke gratis å ringe værken di, banken eller di igjen.. samt har jeg vært sinna. 1mnd uten uføreforsikring uten å vite det. Jeg har også måtte brukt masse tid på jobb for å få tak i de..

Så spør jeg etterhvert om jeg får den regninga som var sendt ut den 29 januar, har du ikke fått den sier hu, det er sendt ut en purring på den også... og jeg vet heller ikke om jeg har fått forsikringa godkjent... hu skylder på posten...

 

Men posten greier da og levere alt annet... men ikke fra dere i gjensidige...

 

Det ender med at jeg blir lei og sier takk for å få penga mine og en ny giro på regninga... men dette er ikke akseptabelt... hva har jeg krav på?

Jeg vill gjærne ha tilbake tapt arbeidstid og telefoner i hytt og gevær... har jeg krav på noe som helst?

 

Jeg mener at ett forsikringsselskap som ikke greier å skrive samme adresse som oppgis førstgangen og på alle ark er så og si blinde, må man levere med stemme opptak av første adressa si?

Hvorfor får man ikke besjed om at giroen kan sendes til banken, trodde den måtte leveres jeg...

Fikk også besjed om at penga kom før jul og ble 2mnd for sen...

 

hva med renter på de da? har jeg krav på noe i det hele tatt... føler meg lurt med at de lånte 817kr av meg og at jeg gikk uten forsikring 1mnd uten å få besjed om det...

 

 

Er veldig langt... beklager evt rotete språk og skrivefeil

Håper dere leser og kan si hva jeg evt har krav på!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så tilfeldigvis tråden din og tror jeg kan hjelpe deg.

Jeg jobber i Gjensidige, sannsynligvis ikke direkte med det produktet som jeg tror du har søkt om, men jeg kjenner nok godt til de som jobber med det.

 

Send meg en PM med email addressen og evt. tlf. nr så skal vi forhåpentligvis rydde opp i dette :)

Lenke til kommentar
Hvis det ikke ordner seg ikke nøl med å bytte selskap.. Finner flere der ute :)

8035680[/snapback]

jeg begynner å kjenne tanken nå ja...

For det første får jeg aldri regningene de sier de sender ut. Skylder på posten... men hvordan har det seg at alt annet kommer frem da?

De sendte ut en ny regning i begynnelsen av forige uke.... har ikke fått den heller..

Får vell sikkert inkasso på det... men,men

Kommer sikkert ikke frem den heller, så må sikkert bare vente og se om snuten henter meg :p

Merklig at det tar en uke for pengene og nå fram... ble lovet det i begynnelsen av forige uke. Begynner å bli lei!

 

Sier det nok opp med en gang jeg får penga mine, viss de ikke dukker opp med mere enn en unnskyldning... det hjelper ikke!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Det er sant at det er mange selskap der ute ja.

 

I alle tilfelle vil jeg på det sterkeste anbefale deg, og alle andre her inne også, å tegne en forsikring som har dekning ved arbeidsuførhet (ikke medisinsk invaliditet bare, men faktisk arbeidsuførhet).

 

Det er mens dere er unge og friske at det lønner seg å tegne slik forsikring. Om du venter noen år, inntil dere er etablerte med hus, kone, unger, gjeld til over pipa og alt det andre morsomme som følger med, så risikerer dere å ikke få tegnet slik forsikring, eller at dere får forbehold på forsikringen. (forbehold vil si at selskapet reserverer seg mot utbetaling dersom arbeidsuførheten skyldes sykdommen/skaden det har reservert seg mot).

 

F.eks om du begynner som tømrer lærling så jobber du en stund og alt er fint. Du føler deg i topp form og livet er godt, og tanken på arbeidsuførhet er så altfor urealistisk i tankene dine.

Så en dag faller du ned fra en stige og du er sykemeldt pga en ryggskade i noen uker.

Ett år senere gifter du deg, kjøper hus og har ett barn på vei - og nå tenker man at man bør sikre seg, og vil tegne forsikring. Men, nå får du kanskje forbehold på forsikringen for rygglidelser pga ulykken du hadde.

 

Forhåpentligvis går alt bra og du får aldri bruk for forsikringen, men er du uheldig og ryggskaden kommer tilbake og blir verre og gjør deg ufør så sitter du der som en ung uføretrygdet med minstepensjon å leve av - og det er ikke mye.

 

 

Tenk fremover, kjøp en god forsikring som dekker arbeidsuførhet nå. Den koster ikke mange kronene når du er ung, og så har du sikret deg. Jo lengre du venter, jo større risiko for at du får forbehold på forsikringen, eller ikke får tegne forsikring i det hele tatt.

 

 

Dekning ved dødsfall er lettere å få tegnet i ettertid, og man har ikke særlig behov for en slik dekning før man får ansvar ovenfor andre (kone/barn). Men det samme gjelder også her, det er enklere å tegne jo tidligere du gjør det, og en dødsdekning for en ung person er veldig billig.

 

 

Kan som sagt sikkert hjelpe deg med saken din om du vil VikinGz. I så fall ta kontakt. Enten det er for å få forsikringen etablert, for å avslutte den eller for bare å rydde opp i rotet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå koker det over til meg snart...

Nå har jeg fått purring fordi de ikke greide å sende meg en regning i tide... jeg måtte ringe å spørre etter den.

Så betalte jeg den, så kommer en regning i midten av mars, med betaltingsfrist 4 mars, så kommer ennda en regning i dag med betalingsfrist 4 mars men + 65kr fra forige termin

Kaa faan?

 

skal de liksom ha penger fordi de ikke fikk ut fingern å sendte meg noe regning?

Haha.. da skal jeg gjøre det samme med alle som bor i norge, bare sende de en regning og si... du sjylder meg 65kroner på en regning jeg ikke gadd å sende ut for noe jeg ikke gidder å fortelle deg....

 

også stenger kundeservice klokka 6 på fredager :hmm:

jaha.... hvorfor d a? stenger jo klokka 9 ellers...

 

 

Kommer til å sende skriftlig klage til selskapet med refudering av antal timer ringt til gjendisige og bank som jeg har regna ut har nådd nesten 3 timer siden de starta å rote.

+ tapt arbeidstid som er på samme!

+ at jeg kommer til å levere den personlig på kontoret og da bør ingen si, ja men!

Det sprekker bobla!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

:wee:

 

Det er jo nesten litt tragikomisk. Det må være et eller annet galt med adressen din i kunderegisteret, eller noe slikt. Eller kanskje postmannen din hater Gjensidige og kaster/forsinker alle brevene derfra. :ph34r:

 

Har brukt Gjensidige i mange år uten noen problemer (har dog aldri fått bruk for å benytte meg av forsikringen enda...), så de er ikke helt håpløse.

 

Å ta personlig kontakt for å få dem til å rydde opp er sikkert ikke så dumt, nei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...