Gå til innhold

Mange pop-ups, så henger alt seg.


Anbefalte innlegg

Her hadde du en frisk og ren pc og så setter du inn en hdd full av smuss og rask, vel..... :no:

 

Vi kan prøve dette:

1. Last ned DrWeb (en slags engangsscanner)

 

2. Last ned SAS, installer og oppdater.

 

3. Restart i sikker modus (tapp f8 under oppstart)

 

4. Kjør drweb-cureit.exe (si ja til å kjøre en express scan)

Når dette er ferdig klikker du på Option -> Change settings.

Under fanearket Scan, fjerner du haken ved Heuristic analysis.

Under fanearket Actions, skal alle punkt under Malware settes til Rename.

Velg partisjonene du vil scanne og klikk deretter på den grønne pilen for

å starte scanningen. Velg "yes to all" når det finner noe for første gang.

 

5. Kjør en full scan med SAS (alle partisjoner!)

 

6. Restart i normal modus

 

7. Post en HJT-logg sammen med loggen fra SAS (preferences->statisitcs/logs)

8005899[/snapback]

 

Men du skjønner vel problemstillinga mi? C: disken er en raptordisk på 70 gig, så ikke klarer meg ikke på den på egenhånd. Og har som sagt veldig mye verdifult innpå D:. Antok også at dritten hovedsaklig lå innpå C:. Men takk for tipset. Skal prøve det :)

Endret av xHEROx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser godt behovet for å ha en ekstra hd, xHEROx. Spørsmålet er om det er en bedre løsning å ta backup av de verdifulle dataene (brenn dem ut på DVD el. skaff en ekstern hd) og deretter formatere den ekstra hd da det tydeligvis ligger mye smuss der. Et annet spørsmål er om mange av disse viktige dataene egentlig er korrupte filer som skader mer enn de gavner.

 

Men kjør disse scanningene, xHEROx, så kan vi se om vi får ristet litt i disse infeksjonene :D

Lenke til kommentar
Ser godt behovet for å ha en ekstra hd, xHEROx. Spørsmålet er om det er en bedre løsning å ta backup av de verdifulle dataene (brenn dem ut på DVD el. skaff en ekstern hd) og deretter formatere den ekstra hd da det tydeligvis ligger mye smuss der. Et annet spørsmål er om mange av disse viktige dataene egentlig er korrupte filer som skader mer enn de gavner.

 

Men kjør disse scanningene, xHEROx, så kan vi se om vi får ristet litt i disse infeksjonene  :D

8006422[/snapback]

 

Jeg gjorde som du sa norbat, men fikk blåskjerm hver gang jeg gikk inn på loggbiten, så fikk ikke til å legge ut noen logg. Så det jeg gjorde var å legge over f.eks bilder, skolearbeid, musikk og noen filmer over fra D: til e:, så koblet jeg ut begge de HDD'ene og formaterte C: og la inn Windows på nytt. Så nå har jeg bare koblet til raptordisken (C:). Og vil ikke koble inn D: før jeg får formatert den, og heller ikke koble til E: før jeg får helgradert meg for noe viruskontroll før jeg legger den til..

 

Så har noen noe forslag på hva jeg burde ha klart på C: før jeg eventuelt kobler til E: igjen?

Lenke til kommentar
Ser godt behovet for å ha en ekstra hd, xHEROx. Spørsmålet er om det er en bedre løsning å ta backup av de verdifulle dataene (brenn dem ut på DVD el. skaff en ekstern hd) og deretter formatere den ekstra hd da det tydeligvis ligger mye smuss der. Et annet spørsmål er om mange av disse viktige dataene egentlig er korrupte filer som skader mer enn de gavner.

 

Men kjør disse scanningene, xHEROx, så kan vi se om vi får ristet litt i disse infeksjonene  :D

8006422[/snapback]

 

Jeg gjorde som du sa norbat, men fikk blåskjerm hver gang jeg gikk inn på loggbiten, så fikk ikke til å legge ut noen logg. Så det jeg gjorde var å legge over f.eks bilder, skolearbeid, musikk og noen filmer over fra D: til e:, så koblet jeg ut begge de HDD'ene og formaterte C: og la inn Windows på nytt. Så nå har jeg bare koblet til raptordisken (C:). Og vil ikke koble inn D: før jeg får formatert den, og heller ikke koble til E: før jeg får helgradert meg for noe viruskontroll før jeg legger den til..

 

Så har noen noe forslag på hva jeg burde ha klart på C: før jeg eventuelt kobler til E: igjen?

8007501[/snapback]

 

Et godt virusprogram bør du ha. Når du så kobler til f.eks. E: kjører du en full scan av denne for å sjekke om det ikke ligger noe smuss der.

Lenke til kommentar
Ser godt behovet for å ha en ekstra hd, xHEROx. Spørsmålet er om det er en bedre løsning å ta backup av de verdifulle dataene (brenn dem ut på DVD el. skaff en ekstern hd) og deretter formatere den ekstra hd da det tydeligvis ligger mye smuss der. Et annet spørsmål er om mange av disse viktige dataene egentlig er korrupte filer som skader mer enn de gavner.

 

Men kjør disse scanningene, xHEROx, så kan vi se om vi får ristet litt i disse infeksjonene  :D

8006422[/snapback]

 

Jeg gjorde som du sa norbat, men fikk blåskjerm hver gang jeg gikk inn på loggbiten, så fikk ikke til å legge ut noen logg. Så det jeg gjorde var å legge over f.eks bilder, skolearbeid, musikk og noen filmer over fra D: til e:, så koblet jeg ut begge de HDD'ene og formaterte C: og la inn Windows på nytt. Så nå har jeg bare koblet til raptordisken (C:). Og vil ikke koble inn D: før jeg får formatert den, og heller ikke koble til E: før jeg får helgradert meg for noe viruskontroll før jeg legger den til..

 

Så har noen noe forslag på hva jeg burde ha klart på C: før jeg eventuelt kobler til E: igjen?

8007501[/snapback]

 

Et godt virusprogram bør du ha. Når du så kobler til f.eks. E: kjører du en full scan av denne for å sjekke om det ikke ligger noe smuss der.

8010582[/snapback]

 

Noen forslag til et godt virusprogram? Helst noe gratis..

Lenke til kommentar
Ser godt behovet for å ha en ekstra hd, xHEROx. Spørsmålet er om det er en bedre løsning å ta backup av de verdifulle dataene (brenn dem ut på DVD el. skaff en ekstern hd) og deretter formatere den ekstra hd da det tydeligvis ligger mye smuss der. Et annet spørsmål er om mange av disse viktige dataene egentlig er korrupte filer som skader mer enn de gavner.

 

Men kjør disse scanningene, xHEROx, så kan vi se om vi får ristet litt i disse infeksjonene  :D

8006422[/snapback]

 

Jeg gjorde som du sa norbat, men fikk blåskjerm hver gang jeg gikk inn på loggbiten, så fikk ikke til å legge ut noen logg. Så det jeg gjorde var å legge over f.eks bilder, skolearbeid, musikk og noen filmer over fra D: til e:, så koblet jeg ut begge de HDD'ene og formaterte C: og la inn Windows på nytt. Så nå har jeg bare koblet til raptordisken (C:). Og vil ikke koble inn D: før jeg får formatert den, og heller ikke koble til E: før jeg får helgradert meg for noe viruskontroll før jeg legger den til..

 

Så har noen noe forslag på hva jeg burde ha klart på C: før jeg eventuelt kobler til E: igjen?

8007501[/snapback]

 

Et godt virusprogram bør du ha. Når du så kobler til f.eks. E: kjører du en full scan av denne for å sjekke om det ikke ligger noe smuss der.

8010582[/snapback]

 

Noen forslag til et godt virusprogram? Helst noe gratis..

8012278[/snapback]

 

Edit...

Da har jeg innstalert AVG virus control, zone-alarm brannmur og spybot-search and destroy, før jeg prøvde å legge til andre HDD'n. So far so good, scanner den nå å sjekker for sikkerhets skyld. Men nå dukket bare et annet ørlite problem opp, sikkert ikke noen heksekunst å fikse, men spør nå alikevel..

 

Når jeg skal åpne den nye HDD'n får jeg opp "åpnes i" når jeg dobbeltklikker på den. Ganske irriterende, selv om jeg jo får kjørt innholdet der. Har lagt ved et screenshot.

 

Noen som vet?

post-22210-1172280674_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har "zonealarm" som virusprogram

7995358[/snapback]

 

Zona alarm er en brannmur, ikke antivrus program..

 

Du bør få et antivirusprogram og da anbefaler jeg avast :)

8012640[/snapback]

 

Skrev feil, men det der er uansett old news;)

 

Dessuten lager faktisk Zone-Alarm et antivirus program og :D

Lenke til kommentar
Har "zonealarm" som virusprogram

7995358[/snapback]

 

Zona alarm er en brannmur, ikke antivrus program..

 

Du bør få et antivirusprogram og da anbefaler jeg avast :)

8012640[/snapback]

 

Skrev feil, men det der er uansett old news;)

 

Dessuten lager faktisk Zone-Alarm et antivirus program og :D

8012654[/snapback]

 

:roll:

 

Jaja, men avast er det beste gratis antivirusprogrammet etter min emening :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

For det første er det ikke stor forskjell på virusprogrammene som er gratis. Så om han velger å bruke Avast, AVG eller Antivir så har ikke det noe stor betydning.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...