Gå til innhold

Lydløs PSU over 500W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt både Hiper 580 (Døde etter ett par mnd'er), Mist 500w og Mist 600w.

Av disse bråkte Hiper'en mest.

Det var også stor forskjell på mist sin 500w og 600w, 500w er mye stillere(Syntes ihvertfall jeg) i tillegg har 600w en tendens til å lage buzzelyder selv når den er slått av.

Hvis jeg var deg ville jeg valgt mist 500w, den er så å si lydløs, men har du ingen andre vifter i systemet vil du også høre denne :).

Lenke til kommentar
Kan anbefale en Seasonic S12 600W. Har denne selv, og den er så godt som lydløs. Anbefales :)

7995507[/snapback]

 

Må henge meg på den der :) . Hvis ikke er corsair HX620W et alternativ, seasonic innmat, men modulære kabler.

 

Jeg har også hatt Mist 500w og hiper type-r 580w, mist 500w er helt klart bedre, men seasonic/corsair er mer stillegående enn begge IMO.

Lenke til kommentar
Dersom du, som meg, føler at dette ikke er særlig til hjelp, så søk etter tester.

 

De beste finner du her: http://www.silentpcreview.com/section10.html

7997225[/snapback]

Hvis du hadde lest litt bedre,så hadde du sett at jeg allerede har linket til SPCR.

Jeg linket til SPCR sin test av Corsair som forøvrig får mye skryt for ultrastabile spenninger og samme støynivå som Seasonic S12. ;)

 

Edit:Jeg byttet forresten ut min gamle MIST 500 med en Corsair 520 for noen uker siden og kan bekrefte at den er stillegående.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
"Har" et rom støy?

 

Jaja, stille er den uansett.

7995169[/snapback]

 

Det er jo underforstått at det er støynivået i rommet det er snakk om (det er ikke noe spesielt heldig med kverrulering når man kommer med feilaktigheter som at "PSUen er lydløs", eller at det ikke er "annen støy i rommet".)

 

AtW

7995197[/snapback]

Må nesten få beklage formuleringene mine i går kveld, var utrolig trøtt/sliten, og tenkte ikke helt klart. Jeg trodde faktisk at et rom "hadde" støy, når du sa det...

Lenke til kommentar
Edit:Jeg byttet forresten ut min gamle MIST 500 med en Corsair 520 for noen uker siden og kan bekrefte at den er stillegående.

7997823[/snapback]

 

Er Corsairen like stille som MIST 500W? Vil du si at den er "lydløs"?

8001435[/snapback]

Ja den er like stille som Misten. Jeg hører hvertfall ingen forskjell.

Jeg har forøvrig 2 stk 16db Mist kabinettvifter og Schyte Mine cpu-kjøler som alle er justert ned med viftestyring. Eneste viften som er hørbar er skjermkortet mitt (X1950XTX).

Lenke til kommentar
Edit:Jeg byttet forresten ut min gamle MIST 500 med en Corsair 520 for noen uker siden og kan bekrefte at den er stillegående.

7997823[/snapback]

 

Er Corsairen like stille som MIST 500W? Vil du si at den er "lydløs"?

8001435[/snapback]

Ja den er like stille som Misten. Jeg hører hvertfall ingen forskjell.

Jeg har forøvrig 2 stk 16db Mist kabinettvifter og Schyte Mine cpu-kjøler som alle er justert ned med viftestyring. Eneste viften som er hørbar er skjermkortet mitt (X1950XTX).

8001490[/snapback]

Viften på X1950XTX kan også skrus ned.. RivaTuner vet du :p

 

Jeg vil selv anbefale Cooler Masters 600watter som dere ser i sig, er veldig fornøyd. Har aldri hørt noen lyd fra den (da den blir overdøvt av 2stkr 12cm TT vifter på 10v)

Lenke til kommentar
Edit:Jeg byttet forresten ut min gamle MIST 500 med en Corsair 520 for noen uker siden og kan bekrefte at den er stillegående.

7997823[/snapback]

 

Er Corsairen like stille som MIST 500W? Vil du si at den er "lydløs"?

8001435[/snapback]

 

Corsairen min er helt klart mer stillegående enn mist 500w, men det avhenger selvsagt av hvor mye load du utsetter den for. Misten bråkte mer under load da vifta begynte å spinne raskere, og det skjer med corsair også, men jeg legger ikke merke til det som med misten :p . I en pc med veldig lavt strømforbruk tviler jeg på at du vil merke forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...