Gå til innhold

Lydløs PSU over 500W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne: Yesico FL-550T (vifteløs) er vel sikkert ganske lydløs.....

 

"Fordeler:

- Fantastisk byggekvalitet.

- Dønn Stabil.

- Helt stille!

- Kan koble til ekstra vifte, som styres av strømforsyningen. Dersom temperaturen i strømforsyningen går over ett visst nivå (som du trinnløst bestemmer selv), slår vifta seg på automatisk."

Endret av Jovi60
Lenke til kommentar

Litt imponert over hva folk legger i lydløs her, Mist 500W har jeg hørt mye bra om. Min Mist 600w er veldig stillegående og overdøver ikke de andre viftene i PCen min, om 500w'ern støyer enda mindre bør den være et meget bra valg for en som ønsker en ''lydløs'' PSU, (uten at jeg har testa den sjøl) :)

Lenke til kommentar
Litt imponert over hva folk legger i lydløs her, Mist 500W har jeg hørt mye bra om. Min Mist 600w er veldig stillegående og overdøver ikke de andre viftene i PCen min, om 500w'ern støyer enda mindre bør den være et meget bra valg for en som ønsker en ''lydløs'' PSU, (uten at jeg har testa den sjøl) :)

7995092[/snapback]

Den er stille! Har den selv, og ved jumpstart, så er det slik at jeg er nødt til å se om vifta går før jeg finner ut om den startet eller ikke (ingen annen støy i rommet selvsagt).

Lenke til kommentar
Litt imponert over hva folk legger i lydløs her, Mist 500W har jeg hørt mye bra om. Min Mist 600w er veldig stillegående og overdøver ikke de andre viftene i PCen min, om 500w'ern støyer enda mindre bør den være et meget bra valg for en som ønsker en ''lydløs'' PSU, (uten at jeg har testa den sjøl) :)

7995092[/snapback]

Den er stille! Har den selv, og ved jumpstart, så er det slik at jeg er nødt til å se om vifta går før jeg finner ut om den startet eller ikke (ingen annen støy i rommet selvsagt).

7995118[/snapback]

 

Jeg er villig til å vedde mye penger på at det ikke er "ingen annen støy i rommet", alle rom har en støy som er godt over høreterskelen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Må den være vifteløs?

7995051[/snapback]

 

Om den skal være noe i nærheten av "lydløs" så kan den jo ikke ha vifter, selv de vifteløse lager gjerne litt piping og støy.

 

AtW

7995117[/snapback]

 

Jeg spør fordi definisjonen av stille er veldig forskjellig fra person til person. Det kan vi enkelt se ved å lese postene i denne tråden.

Lenke til kommentar
Må den være vifteløs?

7995051[/snapback]

 

Om den skal være noe i nærheten av "lydløs" så kan den jo ikke ha vifter, selv de vifteløse lager gjerne litt piping og støy.

 

AtW

7995117[/snapback]

 

Jeg spør fordi definisjonen av stille er veldig forskjellig fra person til person. Det kan vi enkelt se ved å lese postene i denne tråden.

7995225[/snapback]

 

Definisjonen av stille varier ganske mye ja, strengt tatt burde jo definisjonen av "lydløs" være adskillig klarere, men det blir jo også brukt om alt mulig rart.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har en 'Thermaltake Silent strømforsyning 500W 20/24pin Silent Purepower Serie' nå som riktignok skulle være veldig støysvak, men den overdøver alt annet i PC'en. Det sitter en 120mm vifte i den som er helt lik de to viftene som sitter i kabinettet (Thermaltake vifter), men de kjører på ca. 800 RPM mens den i PSU'en kjører på 1450 på det laveste. Det følger med en helt elendig hastighetsjustering til den. Et potensiometer som hopper mellom TO nivåer :nei: Og pga. interne kretser får jeg ikke gjort noe for å justere hastigheten til under 1450 RPM.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Er det noen som vet om noen gode lydløse PSU'er på 500W+?

 

Drevet å sett litt i prisguiden til HW men der er det jo ingen  :no:

7994737[/snapback]

Kjøp deg en Corsair PSU,de er svært bra og er utrolig stille.

Hiper bør du IKKE kjøpe.

Du finner en grundig test av Corsair her.

 

The new Corsair PSUs are not only aimed at the power-demanding PC gamer, but also the growing class of quiet PC enthusiasts who also want to be able to run some seriously powerful gear. The HX620W and HX520W deliver clean, ultra-stable power under a wide range of demanding conditions. They also happen to be about the quietest fan-cooled PSUs we've tested to date, matching the best of the Seasonic S12s. They are also energy efficient, matching and even besting many of the 80 Plus certified models we've tested. The modular sleeved cables ease the challenges of keeping the system tidy and aerodynamic for optimal airflow, which is especially important if you wish to maximize cooling with the slowest of fans for the lowest noise. To top it all off, Corsair offers a five year warranty, which is the longest for any computer power supply we know of.
Endret av Morten K
Lenke til kommentar

om man kan klare å leve med viftekjølt ... så er thermaltake thoughpower 750 den stilleste jeg har vært borti til nå, mye pga av jeg ikke er i nærheten av å stresse denne enda, men 14cm vifta gjør nok en god jobb uanz, akkurat nå er det x1950pro gfxkort vifta som gjør natta mi minst koslig.

Lenke til kommentar

Er selv svært kritisk til støy, men etter mye om-og-men ble den en Hiper 580. Den overrasket i positiv retning. Den er såpass stille at 99.9% av alle cpu vifter overdøver den uansett... Har selv 2stk 12cm vifter pluss OEM Intel cpu vifte.. og totalen er svært lavt støynivå..(NB: med Q-Fan aktivert på Asus hk'et)

 

mvh

Lenke til kommentar
Kan anbefale en Seasonic S12 600W. Har denne selv, og den er så godt som lydløs. Anbefales :)

7995507[/snapback]

 

Når en snakker om stillhet, så er hverken Mist eller Hiper noen PSUer jeg per sonlig ville anbefale, har hatt begge to selv å ble like skuffet hver gang....... :cry:

 

På en annen side kommer det helt ann på hvor mye av PSU`n du utnytter, jo mere du belaster jo mere bråker`n :thumbdown:

 

Skal en ha stillhet, så er det ikke ikke noe annet en vannkjølte PSUer som duger... bare så synn at disse ikke finnes over 500W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...