Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som er kjent med usCarvor?


stigth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok. Noen andre som har vært borti dette merket?

 

Har hørt fra noen at forsterkerene er nokså gode.

 

Hva mener dere?

7994306[/snapback]

 

Jeg har en UsCarvor forsterker på 2x500W, og jeg er ganske så fornøyd med den;) Har testet den på en 800Watts sub og det ble ganske så bra lyd;) Så jeg er ihvertfall fornøyd hehe... :)

Endret av Miky
Lenke til kommentar

UsCarvor er en billig merke -og greit nok det- men å tro at dette er en kjempe bra kjøp er feil... de går som regel fo rudnt 200-800kr på qxl -og greit nok det og- men å påstå at slike forsterkere kan levere så mye effekt er det aller verste... og verre med de som tror de har gjørt en kjempe kupp...

 

de har for eks en 4kanaler som speces til 4x250watt -eller noe sånt- som består av den samme type forsterker som er innebygd i spillerne.... dvs 4x15 "ekte watt". Den spec er ikke akkurat spesielt bra , Mosfet transistorer i power delen er brukt siden 90 tallet, ellers er nok veldig overpriset til den kvaliteten man får. Kjøp heller kjente merker da du vil garantert få mer "ekte watt" og bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Det er langt ifra verdens beste forsterkere, men helt grei lyd egentlig...

8018741[/snapback]

 

Undrer meg på hvilket sammenligningsgrunnlag du har, hehe ;)

 

Det forbauser meg at folk ikke har oppfatta at US Carvor og stort sett 90% av "knallkjøpmerkene" på netthandelen og QXL er mindre verdt som forsterkere enn som skrapmetall.

 

Skal dere kjøpe brukt så se til å søk etter kjente merker fra 90 tallet som Denon, Phoenix Gold og god gammel RF - Det er en DCA 800 til salgs ett sted, det er en knallfin forsterker.

 

Husk at kvalitet varer, kjøper dere billig, greit nok, det er billig, men de skjulte kostnadene ved kjøp av ny "billigkomponent" når det går i stykker er mye høyere en om det har blitt handla inn skikkelige saker fra dag 1.

Pengene en bruker på billigdritt er tapt uansett den dager en skjønner at det ikke er noe å ha...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er langt ifra verdens beste forsterkere, men helt grei lyd egentlig...

8018741[/snapback]

 

Undrer meg på hvilket sammenligningsgrunnlag du har, hehe ;)

 

Det forbauser meg at folk ikke har oppfatta at US Carvor og stort sett 90% av "knallkjøpmerkene" på netthandelen og QXL er mindre verdt som forsterkere enn som skrapmetall.

 

Skal dere kjøpe brukt så se til å søk etter kjente merker fra 90 tallet som Denon, Phoenix Gold og god gammel RF - Det er en DCA 800 til salgs ett sted, det er en knallfin forsterker.

 

Husk at kvalitet varer, kjøper dere billig, greit nok, det er billig, men de skjulte kostnadene ved kjøp av ny "billigkomponent" når det går i stykker er mye høyere en om det har blitt handla inn skikkelige saker fra dag 1.

Pengene en bruker på billigdritt er tapt uansett den dager en skjønner at det ikke er noe å ha...

8020011[/snapback]

 

hehe... Ikke masse grunnlag egentli, men dette va bare en forsterker som jeg kjøpte for en billig penge på Netthandelen hehe... Bare for å sjekke ut om det va noe bra greier:P Kjøpte også noen høytallere av samme merke, og de originale høytallerene i Audi 80'n vår va langt over dobbelt så bra, og det er ikke litt tull engang så aldri, uansett hvor desperat folk er, så ALDRI kjøp USCarvor høytallere, værstre dritet man kan kjøpe....

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er å sjekke ut Dynabel forsterkerene som selges på www.dynabel.no

Jeg har en dynaBel BF0804 som jeg er veldig fornøyd med. Brukte to kanaler til noen Peerless 6.5" mellomtone og de siste to kanalene brokobla jeg til en Peerless Resolution 12". Bra lyd til en billig penge.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det er langt ifra verdens beste forsterkere, men helt grei lyd egentlig...

8018741[/snapback]

 

Undrer meg på hvilket sammenligningsgrunnlag du har, hehe ;)

 

Det forbauser meg at folk ikke har oppfatta at US Carvor og stort sett 90% av "knallkjøpmerkene" på netthandelen og QXL er mindre verdt som forsterkere enn som skrapmetall.

 

Skal dere kjøpe brukt så se til å søk etter kjente merker fra 90 tallet som Denon, Phoenix Gold og god gammel RF - Det er en DCA 800 til salgs ett sted, det er en knallfin forsterker.

 

Husk at kvalitet varer, kjøper dere billig, greit nok, det er billig, men de skjulte kostnadene ved kjøp av ny "billigkomponent" når det går i stykker er mye høyere en om det har blitt handla inn skikkelige saker fra dag 1.

Pengene en bruker på billigdritt er tapt uansett den dager en skjønner at det ikke er noe å ha...

8020011[/snapback]

 

hehe... Ikke masse grunnlag egentli, men dette va bare en forsterker som jeg kjøpte for en billig penge på Netthandelen hehe... Bare for å sjekke ut om det va noe bra greier:P Kjøpte også noen høytallere av samme merke, og de originale høytallerene i Audi 80'n vår va langt over dobbelt så bra, og det er ikke litt tull engang så aldri, uansett hvor desperat folk er, så ALDRI kjøp USCarvor høytallere, værstre dritet man kan kjøpe....

8101924[/snapback]

 

kanskje lurt å sjekke om det er bra før man kjøper, og ikke kjøper for å sjekke om det er bra.

Lenke til kommentar
Ok. Noen andre som har vært borti dette merket?

 

Har hørt fra noen at forsterkerene er nokså gode.

 

Hva mener dere?

7994306[/snapback]

 

Jeg har en UsCarvor forsterker på 2x500W, og jeg er ganske så fornøyd med den;) Har testet den på en 800Watts sub og det ble ganske så bra lyd;) Så jeg er ihvertfall fornøyd hehe... :)

8006166[/snapback]

 

Det er fordi du har NULL peiling på god lyd, og ikke har testet noe annet...

Jeg fikk tilbud om usCarvor for en stund siden, til firmaet, og den prisen jeg kunne få da, var helt latterlig.... For å si det sånn, når netthandelen selger en slik: http://www.uscarvor.no/nettbutikk/uscarvor...8600f71e15673dc for 200kr, så tjener de penger på den ;)

 

Har du grunkurs elektro, og åpner en slik forsterker, så skjønner du at dette er DRITT

 

Saga forsterkerene som eltek selger, er 100 ganger bedre, bare for å ta et eksempel, og det er ikke noe kjempe forsterkere det heller ;)

http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ok. Noen andre som har vært borti dette merket?

 

Har hørt fra noen at forsterkerene er nokså gode.

 

Hva mener dere?

7994306[/snapback]

 

Jeg har en UsCarvor forsterker på 2x500W, og jeg er ganske så fornøyd med den;) Har testet den på en 800Watts sub og det ble ganske så bra lyd;) Så jeg er ihvertfall fornøyd hehe... :)

8006166[/snapback]

 

Det er fordi du har NULL peiling på god lyd, og ikke har testet noe annet...

Jeg fikk tilbud om usCarvor for en stund siden, til firmaet, og den prisen jeg kunne få da, var helt latterlig.... For å si det sånn, når netthandelen selger en slik: http://www.uscarvor.no/nettbutikk/uscarvor...8600f71e15673dc for 200kr, så tjener de penger på den ;)

 

Har du grunkurs elektro, og åpner en slik forsterker, så skjønner du at dette er DRITT

 

Saga forsterkerene som eltek selger, er 100 ganger bedre, bare for å ta et eksempel, og det er ikke noe kjempe forsterkere det heller ;)

http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm

8342485[/snapback]

 

Bare fordi jeg sier at jeg er fornøyd md en USCarvor forsterker betyr ikke dt at jeg har null peiling på lyd... Så tror ikke du skal begynne å uttale dg om meg og mine kunnskaper... Er jeg fornøyd så er jeg fornøyd, enkelt og greit... Dessuten er jeg ikke kravstor, er ikke ute etter verdens beste lyd... Men går nok desverre ikke på elektro.. har grunnkurs i TIP-klassene

Lenke til kommentar

uff.. her var det da mye krangling :D

 

men jeg tror faktisk dere skal høre på de som sier at dette er noe dritt.

 

disse forsterkerene er vel det latteligste jeg har vært borti.

sleit fælt med å dra ett par focal 6x9 i bilen til ei venninne.

 

TENKTE du på å vri opp volumet, vrengte høytalerene i smerte. og dette var med lav gain og HPF

 

kobla på en GAS-sak(billig sak fra JBL i sverige. ikke akkurat det råeste å få tak i) og høytalerene takket pent og spilte som de skulle.

spillte enda bedre med en dynabel forsterker, men gas var mye bedre en UsCarvor

 

de er så drøyt over-speca at det er vondt å lese.

 

og alle dere som er fornøyd med dette rakkelet: vær så snill, prøv noe annet. så blir vi enige alle sammen. :D

 

 

til trådstarter: du har angre-rett vel? lever tilbake og kjøp heller SAGA fra dynabel.. eller 0804.. dette er i hvertfall ærlige watt

Endret av smalltowngangster
Lenke til kommentar
uff.. her var det da mye krangling :D

 

men jeg tror faktisk dere skal høre på de som sier at dette er noe dritt.

 

disse forsterkerene er vel det latteligste jeg har vært borti.

sleit fælt med å dra ett par focal 6x9 i bilen til ei venninne.

 

TENKTE du på å vri opp volumet, vrengte høytalerene i smerte. og dette var med lav gain og HPF

 

kobla på en GAS-sak(billig sak fra JBL i sverige. ikke akkurat det råeste å få tak i) og høytalerene takket pent og spilte som de skulle.

spillte enda bedre med en dynabel forsterker, men gas var mye bedre en UsCarvor

 

de er så drøyt over-speca at det er vondt å lese.

 

og alle dere som er fornøyd med dette rakkelet: vær så snill, prøv noe annet. så blir vi enige alle sammen. :D

 

 

til trådstarter: du har angre-rett vel? lever tilbake og kjøp heller SAGA fra dynabel.. eller 0804.. dette er i hvertfall ærlige watt

8460517[/snapback]

Jeg tror på de som sier at det er noe drit, men bare fordi jeg sier jeg er fornøyd med den er det utrlig unødvendig av den tingen å skrive at jeg har null peiling på lyd... Sef blir jeg provosert når noen skriver noe sånt... Sef e d elendig forsterker, men jeg er fornøyd... Jeg er ikke storkrevende... Cossiemk1: Hva vet du om mine kunnskaper om lyd?

Lenke til kommentar

Det han vil fram til er at mange som kjøper USCarvor ikkje har eit samanlikningsgrunnlag. Den lagar høg lyd og og folk er nøgde med det, hadde du derimot testa med betre utstyr ville du ganske kjapt merka forskjell.

 

Å påstå at du har null peiling på lyd er nok feil, men eg forstår det litt samtidig. Utan samanlikningsgrunnlag er ein vurdering av USCarvor i mine auge verdilaus.

 

Eg vil ikkje anbefale dykk å kjøpe USCarvor, for 500-1000 kroner ekstra får du som nevnt tidlegare f.eks. ein Dynabel-forsterkar som er veldig mykje betre enn USCarvor. Ta kontakt med butikkar, nettbutikkar eller kikk litt på forumet her så vil du få mange gode tips om kva utstyr som er verdt prisen og kva som knapt er verdt sin eigen vekt i skrapmetall.

Lenke til kommentar

Man kjøper ikke bilstereo på netthandelen! sånn er det, hadde du undersøkt litt om merket før du hadde kjøpt, så vedder jeg på at du hadde ikke hadde kjøpt det der! Du får jo knapt dårligere forsterkere!

 

Og ja! du hører forskjell på lyden!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man kjøper ikke bilstereo på netthandelen! sånn er det, hadde du undersøkt litt om merket før du hadde kjøpt, så vedder jeg på at du hadde ikke hadde kjøpt det der! Du får jo knapt dårligere forsterkere!

 

Og ja! du hører forskjell på lyden!

8483468[/snapback]

 

Et lite tips til deg ali_g: les det jeg har skrevet over! Du kan ikke ha lest nøye nok når du skriver det du har skrevet her! Dessuten er det bare en jævla forsterker!

Endret av Miky
Lenke til kommentar

Igår var jeg på butikken "Ting og Tang"

Der solgte de både spiller, forsterker, sub. Husker ikke merke men det jeg husker var at på forsterkeren som stod utstilt stod det 10000 WATT :wallbash::rofl:

Jeg ble irritert inni meg, tåler ikke sånt. Nesten så jeg fikk lyst å ta den opp å kaste den i gulvet, forsterkeren kostet btw 1490,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...