Gå til innhold

Harddisk hekta på synging og hyling. Garantisak?


Anbefalte innlegg

Har en knapt 2år gammel seagate 200GB harddisk som har funnet ut at han vil kjøre en liten opera karriere.

 

Av og til finner den ut at den vil hyle verre en verst. Vekte hele huset er en kveld.

 

Det hjelper å kakke borti rakkern, da stopper det. Men etter par minutter starter'n igjen. Etterhvert gir han seg i et noen timer, avogtil par dager, men det slutter aldri helt.

 

Kan jeg levere den inn der jeg kjøpte den? Forholdsvis Datakjeden trondheim.

 

 

Mener å ha lest at seagate kjører 5års garanti på sine disker?

 

Tvillingbroren hans lever et fint og stille liv rett ved siden av, men litt bekymret for at han kommer til å ta opp samme karriere. :hmm:

 

 

(bør og nevne at jeg hadde litt ytelsesproblemer på den for litt siden, men gidda ikke gjøre noe med det. Tok feks 45min å pakke ut ei RAR fil på 700MB etc)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mekanisk støy er noe herk altså, så jeg føler med deg der! Ta Backup og kjør Seatools som du finner på Seagate sine sider, da har du noe å referere til når du bytter den. Der kan du forresten også sjekke garantitiden på disken din hos Seagate(Under Support - "Warranty and returns assistance" i panelet på venstre side).

 

Hadde forresten selv en 80 mm vifte som laget skrikelyder for en tid tilbake. Og der var det også nok å bare gi den et lite dytt for å få den til å gi seg. Ble koblet ut og erstattet ganske fort her, det er tross alt grenser for hvor mye opera man kan tåle ;)

Endret av Bugs_Bergen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Seatools for DOS blir dårlig deal for meg.. Har ikke diskett.

 

Men snakket med datakjeden online, skal ta ned disken på rep. Får muligens ny \o/

 

Håper bare det er mer enn 2års garanti.

7991023[/snapback]

 

Seatools kan også kjøres i Windows, fra nett og via egen CD. Og sjekker du videre på Seagate sine sider så finner du også en egen side der du kan legge inn serienummeret på disken for å få vite nøyaktig når garantitiden hos Seagate for disken din går ut. Men håper det gikk bra med garantisaken din. :)

Lenke til kommentar
Seatools for DOS blir dårlig deal for meg.. Har ikke diskett.

 

Men snakket med datakjeden online, skal ta ned disken på rep. Får muligens ny \o/

 

Håper bare det er mer enn 2års garanti.

7991023[/snapback]

 

Uansett garantitid har du en reklamasjonsrett som bør gjelde i 5 år på disker. Når det er sagt er alt ting mye greiere under garanti da Seagate dekker ny disk. Etter garanti er det oftest butikk som må dekke tapet og da blir de ofte, veldig ofte, mye vanskeligre å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar

Har 5 disker fra forskjellige produsenter, og mente jeg hadde funnet den rette og at den var en av de 2 seagatene mine. Men akk, tok å testet med seagatene koblet fra bare for test, og fant ut at det ikke var en av de to seagate. Tror det er samsungen, men fortsatt usikker da maskina ikke er brukbar for tida.

 

Saken her blir satt litt på vent til jeg får fikset den. Takk for hjelpen sålangt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...