Gå til innhold

Vista - "COM Surrogate has stopped working"


fakey

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli dritt lei nå, rett og slett. Jeg får opp samme hele tiden, en sånn melding hvor det står "COM Surrogate has stopped working". Jeg kan velge "Close the program" og jeg gjør det, men hva skjer? Jo, feilmeldingen kommer igjen, og sånn varer det evig.

 

Hva er dette for no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har lastet ned codecs til vista, så er det noe med DivX(?) codecen som ikke helt funker enda... tror det er mulig å finner mer om dette på divx sin hjemme side. Du kan eventuelt prøve å laste ned seperat driver derfa og installere

 

EDIT: Er usikker på dette, så rett meg hvis det er feil

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Hvis du har lastet ned codecs til vista, så er det noe med DivX(?) codecen som ikke helt funker enda... tror det er mulig å finner mer om dette på divx sin hjemme side. Du kan eventuelt prøve å laste ned seperat driver derfa og installere

 

EDIT: Er usikker på dette, så rett meg hvis det er feil

7982749[/snapback]

 

Jepp, det var divx filene som var problemet hos meg. Fant denne linken:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=173941

 

Det er ffdshow tryout som funker i Vista. Etter jeg la dem inn ble det mye bedre.

Lenke til kommentar
Problemet her er når du legger inn nero, etter det jeg har sett så gjelder dette alle versjoner av nero. Jeg har gjort noe som har løst problemet, men etter reinstall kom det igjen!

 

jeg hiver med på her for  eventuelle løsninger!

7982736[/snapback]

Det har ingenting med Nero å gjøre.

Det er codecs, som andre allerede har sagt. Skift til ffdshow tryout som myhken2 sier =)

Lenke til kommentar
Joda, Zappza - Nero kommer ofte med en del codecs ;)

7990758[/snapback]

 

Du har rett der. Et tips er å velge egendefinert installasjon (custom) og kun legge inn brenner delen. Jeg installerte IKKE home delen + så og si alt utenom Startsmart og Nero Burning. Tok med recode.

 

Tror det ble 4 deler som jeg valgte å installere. På den nyeste Vista installasjonen har jeg enda ikke fått COM....feilen, så det kan være lurt å gjøre det samme som meg.

 

Bakdelen er at du kanskje må gjøre en ny ren Vista installasjon for å få bort alle codekene som er lastet inn...

 

Jeg har laget en liten guide på Media Center oppsettet mitt som funker:

 

http://blog.myhken.com/?p=67

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
.. det vet jeg ikke - er uansett tydelig at det er Nero sine drivere som har fått "COM Surrogate"-greia :)

7993958[/snapback]

 

Må si meg enig der. Etter jeg kun installerte noen få elementer av Nero har jeg ikke opplevd feilen på 3 dager. Før dette fikk jeg den hvert 5 minutt så og si....

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har installert ffdshow, men det hjelper lite. Nå får jeg meldingen Windows-vertsprosess(Rundll32) har sluttet å virke.

Får ikke til å avinstallere Nero, kommer 2/3 avgårde på avinstalleringen så får jeg melding om at Nero MediaHome har sluttet å virke, Vista avslutter denne, men så kommer meldingen om at RegHjelper har slutett å virke... :(

 

Mediaplayer slutter å fungere med en gang jeg velger video i biblioteket, det fungerer fint å spille lyd.

 

RED: Tips: Fikk endelig reinstallert Nero med Nero Clean Tool

Endret av Nilz1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...