Gå til innhold

Trenger forslag til kontor-pc, ca.6.000 kr


Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å bygge en hjemme-pc som primært skal brukes til internett og enkle kontorapplikasjoner. Samtidig vil personen ha en pc som er bygd for fremtiden og er rask.

 

Har derfor lagt vekt på prosessor og minne.

 

Noen som har kommentar på oppsettet?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42578

 

:)

 

Edit: Glemte å si at jeg bare trenger maskinen. Oppdragsgiver har operativsystemet, skjerm og tastatur++

Endret av Funkypapa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med abbor. Gå for et vifteløst skjermkort, siden du ber om en kontormaskin, så regner jeg ikke med noe hard spilling for ditt vedkommende.

 

Du kan også tjene litt på å få en av de raskere disken. Seagate Barracuda 7200.10 320GB til 795 er absolutt å anbefale.

 

Ellers virket maskinen veldig fin. :thumbup:

 

EDIT:

Du sier du prioriterer minnet, men da er det å anbefale et 2GB kit. Du trenger heller ikke her versting minnet til flere tusen kr. Heller mer minne enn en rask og stor disk.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Takk for fine innspill. Skal sterkt vurdere å skaffe et vifteløst grafikkort og litt mer minne. Bygde nettopp en pc til 20.000 kr, så det var litt omveltning å skulle lage en som er i andre enden. Er faktisk en større utfordring å lage en low-end pc :)

 

Andylove: Enig med deg å jekke opp minnet.

Lenke til kommentar
Takk for fine innspill. Skal sterkt vurdere å skaffe et vifteløst grafikkort og litt mer minne. Bygde nettopp en pc til 20.000 kr, så det var litt omveltning å skulle lage en som er i andre enden. Er faktisk en større utfordring å lage en low-end pc :)

 

Andylove: Enig med deg å jekke opp minnet.

7972471[/snapback]

 

kan jeg tenke meg er litt kjedelig. Hehe... Men når man bare vrir litt på komponenter og kjøper det som er nødvendig, så blir ytelsen veldig bra, og til en billig penge. Man må ikke ha ekstrem minnet til 2500 når man får det samme for 1500...

Lenke til kommentar
Takk for fine innspill. Skal sterkt vurdere å skaffe et vifteløst grafikkort og litt mer minne. Bygde nettopp en pc til 20.000 kr, så det var litt omveltning å skulle lage en som er i andre enden. Er faktisk en større utfordring å lage en low-end pc :)

 

Andylove: Enig med deg å jekke opp minnet.

7972471[/snapback]

 

Ville ikke brukt penger på mere minne her,har ingenting for seg hvis den skal brukes til det du sier.

Lenke til kommentar
Takk for fine innspill. Skal sterkt vurdere å skaffe et vifteløst grafikkort og litt mer minne. Bygde nettopp en pc til 20.000 kr, så det var litt omveltning å skulle lage en som er i andre enden. Er faktisk en større utfordring å lage en low-end pc :)

 

Andylove: Enig med deg å jekke opp minnet.

7972471[/snapback]

 

kan jeg tenke meg er litt kjedelig. Hehe... Men når man bare vrir litt på komponenter og kjøper det som er nødvendig, så blir ytelsen veldig bra, og til en billig penge. Man må ikke ha ekstrem minnet til 2500 når man får det samme for 1500...

7972518[/snapback]

 

Ikke kjedelig akkurat, for gleden ligger i å sette det sammen og få det til å fungere :) Sant nok det, du har jo disse hardcore tweakerne her inne, men hvor mye man sparer er vel et stort spørsmål.

Lenke til kommentar

Vurderer å bestille lignende pc-pakke (fra komplett) til en 11-åring. Spørsmålet er: Trenger han eget grafikkort?? PC-pakken (til 5995kr) har jo ikke eget g.kort. Han spiller en del enkle internettbaserte barnespill , det er alt (foreløpig)...

Grunnen at jeg bruker denne tråden er at dere anbefaler dette rimelige/vifteløse g.kortet(XFX GeForce 7300GS 256MB DDR2, PCI-Express, DVI-I/Tv-Out).

Hva kan/ikke kan/ han spille med dette kortet? Er det verdt 6-700 kr eller er det like greit å bestille uten?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...