Gå til innhold

The +1100MHz club DDR2 ram


Nassuz

Anbefalte innlegg

Ettersom alle andre forum også har dette, men ikke vi så tenkte jeg at vi kunne dra igang med denne posten.

Hensikten er å brife litt med minnet ditt :cool: ...lol...

 

Det er mange spørsmål rundt dette med overklokking av minne og hvilket som er best til dette formålet. Denne posten vil KUN omhandle de som har et cpuz bilde med 550mhz@1100mhz minnehastighet. Gjerne høyere åfkårs :cool:

 

Det må være et cpuz bilde, helst med 2 minnebrikker,og helst men ikke krav, 1024mb brikker.

 

Skriv info som Merke/timinger/volt og annen info du selv finner viktig.

 

Dette er for å få en god oversikt over hvilke brikker som virkelig viser seg å klokke godt,på trykk så alle kan se, eventuellt sammenligne med sine egne.

 

Kan vel også sette opp de 5 høyeste minneklokkene som alle kan se her i første post.

Så kom igjen....opp med volten og klokk, det er ikke påkrevd å kjøre bench på den hastigheten, men desto imponerende hvis det også vises ex. Superpi32M :dribble:

 

HUSK: minstekrav for å poste bilde er 1100MHz minnehastighet,ingen unntak....

 

TOPP 5 MINNEOVERKLOKK

 

1. 1302mhz Crucial 10th Anniversary PC5300 [email protected] superpi1M stabilt #Nassuz#

2. 1125mhz Kingston value ram PC5300 [email protected] (256mb) max screen #Nassuz#

3. 1100mhz Crucial 10th Anniversary PC5300 5-5-5-15@2,35v superpi1M #Rhoads#

4. 1100mhz Corsair CM2X PC6400 5-5-5-15 #khmoe#

5.

 

## Hold dere til topic folkens, off topic posting vil bli slettet.##

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 sec så skal jeg få slengt opp noen 1300mhz bilder.

 

Så får jeg vel kjøre superpi32m.

 

Pokker da, ser ut til at den eneste måten dette forbannede Hk'et vil boote med 1300/1200 mhz ram er hvis jeg kjører linked med cpu. Og jeg sliter med å få cpue'n høyt nok til at jeg kan få memory opp i 1200 med linked.

 

Funket jo med 3400 og 1200mhz senest her i går, nå er jeg litt forvirret.

 

Skal få fikset litt spenninger, så er jeg tilbake.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

EDIT: når jeg har fått pepper av dere for min editering, eller hva det måtte være så sletter jeg post #5 til og med #8. Prøve og holde oss til tema her. Om jeg ikke han klippe/lime editere betyr ikke en pøkk, jeg vil ha bilder av 1200mhz ram...thats it.

 

@Scortech

Post en blir som den er, post 2 blir som den er, det er mitt bidrag som jeg ville ha i en egen post. Post 3 var for å sparke dere i ræ#a :) ....den kan fjernes. Jeg vil kun ha bilder og ikke masse off topic her, hvis det er greit, eller så stenger jeg posten. Håper ikke det gjør noe.

 

EDIT:2 Post nr 3,5,6,7,og 8 fjernes av moderator da de er off topic, jeg skal informere bedre om det i første post så det blir mindre missforståelser

 

EDIT:3 Editert og fjernet ot poster. Nå er det bare å vise bilder folkens, hold dere til topic.

 

EDIT:4 Forandret emnetittel til 1100mhz så jeg ikke ble så alene her :!:

 

EDIT :5 Slettet OFF TOPIC poster, vær så snill og les første post før dere poster gutter/jenter. OT poster blir slettet.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Er det for tøft med 1200mhz så kan jeg karnsje senke kravet til 1100mhz. Jeg syntes ikke det er noen vits at bare jeg skal poste her, alle vet åssen minne jeg har, men det er MANGE andre som også klarer 1200mhz.

 

Hvis det er noen som vil poste 1100mhz på minne eller bedre så gjør det, da kan jeg forandre på overskriften i første post til 1100mhz istedenfor. Jo flere som poster jo bedre.

 

Men lavere enn 1100mhz går jeg ikke, hvis ingen poster Resultater på 1100mhz fjerner jeg denne posten.

 

.....så, for å fore på med teskje, 1100mhz er 550 i minnetabben på cpuz....

Lenke til kommentar

Sånn, 1100MHZ. Den gikk jo heldigvis glatt.

Som man ser er dette ved 2.35vcore 5-5-5-15 2T.

Sammen med min uke 26B E6600 klokket til CA 3.2ghz.

 

Her legger jeg ved superpi1m ved 18 prossesser det meste disabeled, gamle windowsutseendet etc.

 

Når jeg kjører 1M, kanskje tiden min ikke var så ille allikevel.

Kjørt 1M endel ganger nå, så dette er stabilt! :thumbup:

 

hvis dere lurer på hvorfor cpu'en er så varm er det at rommet er varmet litt opp så det ikke skal bli så utrolig kaldt her jeg sover om natten.

 

Fy fader som jeg gleder meg til å hive ut og selge hiper'n.. da skal jeg nok få klokket høyere.

post-63413-1171984060_thumb.png

post-63413-1171985111_thumb.png

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Er det samme RAM som jeg har som du har postet der?

8007063[/snapback]

 

Tilsvarende moduler ja, på et 680i-basert hovedkort. Kjører 1:1 med FSB og 2.35V vDIMM

8007941[/snapback]

Hvis du har et Evga 680i-kort bør du lese dette:

8/10 RAM blir ødelagt på Evga 680i-kortet

 

Etter å ha lest litt, undervolter jeg brikkene mine til det er bevist at det ikke er skadelig med "høye" spenninger på Evga-kortet.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...