Gå til innhold

Acer AS5612WLMI, noe tess?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt bruk vil for det meste være film(avogtil 1080p content)/internett/chat og mild spilling som feks CS/CS:S etc.

 

Har budsjett på 7k, no more no less.

 

Vil gjerne ha forslag på alternativer...!

 

 

Støy er et stort ankepunkt for min del. Utenom heavy duty oppgaver såklart.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Den Acern har Intel GMA 950 skjermkort. Det kortet har ikke HDCP chip. Man må ha HDCP chip for å kunne spille av 1080p. Nvidia GeForce GO 7300 og oppover har HDCP chip. Ati Radeon X1650 og oppover har HDCP chip om jeg ikke tar feil.

 

Om Intel GMA 950 klarer CS:S er det mye krangling om. Det er like greit at jeg ikke uttaler meg på det område. Men det er anbefalt at du har minst GeForce GO 7600 eller Ati X1600 til spill. Begge kortene med minst 256mb dedikert RAM.

Lenke til kommentar
Den Acern har Intel GMA 950 skjermkort. Det kortet har ikke HDCP chip. Man må ha HDCP chip for å kunne spille av 1080p. Nvidia GeForce GO 7300 og oppover har HDCP chip. Ati Radeon X1650 og oppover har HDCP chip om jeg ikke tar feil.

 

Om Intel GMA 950 klarer CS:S er det mye krangling om. Det er like greit at jeg ikke uttaler meg på det område. Men det er anbefalt at du har minst GeForce GO 7600 eller Ati X1600 til spill. Begge kortene med minst 256mb dedikert RAM.

7962322[/snapback]

 

Har 97,7 fps i stresstest på CS:S med alt på full pupp, men uten AA/AF med mitt 128MB go7600, så det er en sannhet med modifikasjoner tør jeg påstå. Har 60 fps + på HDR maps (Dust, militia osv) og runder 100 i snitt på andre maps. Da står instillingene på kortet mitt på "High quality", ikke "Quality" eller "Performance" altså, men full spiker.

 

Så 128MB go7600 syntes jeg bør få litt hederlig omtale her! :p 256MB er selvfølgelig å anbefale, men til 7k har jeg fremdeles til gode å se go7600 med 256MB +

Lenke til kommentar
Den Acern har Intel GMA 950 skjermkort. Det kortet har ikke HDCP chip. Man må ha HDCP chip for å kunne spille av 1080p. Nvidia GeForce GO 7300 og oppover har HDCP chip. Ati Radeon X1650 og oppover har HDCP chip om jeg ikke tar feil.

 

Om Intel GMA 950 klarer CS:S er det mye krangling om. Det er like greit at jeg ikke uttaler meg på det område. Men det er anbefalt at du har minst GeForce GO 7600 eller Ati X1600 til spill. Begge kortene med minst 256mb dedikert RAM.

7962322[/snapback]

HDCP chip er ikke en nødvendighet for å spille av 1080i nei, såfremt du tenker på en disc(blu-ray eller HD DVD, noe som ikke blir aktuelt)

Fra harddisk jeg snakker om her.

 

For å rette litt opp her, jeg kan hardware av hva som er bra/dårlig. Det er ikke problemet. Det jeg er ute etter er konkurrenter til acern, om ikke like godt så duger alt av forslag. Gjerne med erfaringer angående støy, da det er main concern.

 

Keep em' coming :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet en tilnærmet god konkurrent, nemlig http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25162

 

Og hva er egentlig forskjell utenom CPU på den jeg linka til i første post og denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75066 ?

 

 

Og til slutt, fant den her: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76465#

 

Den har jo GeForce kort, istedet for innebygget Intel greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...