Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med Clarkconnect og bridgemodus


Anbefalte innlegg

Sliter med å få til å koble en clarkconnect server slik at jeg bruker NGT-ruteren som modem. Har en speedtouch 546 som er omkonfigurert til bridge. Har testet denne koblet rett i maskinen og det fungerer.

 

Jeg får ikke til å få koblet opp CC-serveren slik at jeg får nett. Ser ut som den får ip fra NGT, men jeg får ikke nett. Regner med at det er en liten innstilling jeg har feil, men klarer ikke å finne ut hvor. Legger ved et bilde, er kanskje lettere å få øye på hva jeg gjør galt da. Håper noen kan hjelpe meg, har holdt på altfor lenge med dette nå :)

 

screenhunter2kn0.th.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om du ikke får kontakt med DNS serverne. Prøv å ping 62.70.76.17

 

Da ser du om linja er oppe i det hele tatt.

 

Er du også sikker på at det er PPPoE som brukes på linja di? Har du WinXP kan du jo prøve å sette opp en tilkobling direkte i maskinen for å teste om det er i serveren eller i modemet feilen ligger.

Lenke til kommentar

Har testet litt mer nå. Har prøvd å pinge DNS-serverene fra console i CC. Får faktisk svar fra den du skrev og NGT sine! Fatter ikke hvorfor jeg ikke får nett. Jeg har jo kontakt med CC og den har kontakt med nettet, men jeg får ikke nett på maskinen min. Ping fra min maskin til DNS fungerer ikke.

 

Noen som har noen ideer? Blir gal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...