Gå til innhold

vinterlufting av kabinettet?


DrMarten

Anbefalte innlegg

Satt på ett viftekompleks på pc'en til bror, er et bur med 15 papst 120mm vifter, orginalt brukt til serverkjøling i rack. Viftene går på 24 volt (9,5watt), så det blåser godt nok for de fleste skulle jeg tro. Viftene er av typen papst 4124 kx. Her er noen bilder:

 

Skrått bakfra:

http://home.no.net/drmarten/images/sPC040006.jpg

Forfra:

http://home.no.net/drmarten/images/sPC040005.jpg

Innenfra (stemningsbilde):

http://home.no.net/drmarten/images/sPC040008.jpg

 

er ikke fastmontert da det bråker vel mye for vanlig bruk (og er høyst unødvendig),men dette skulle vel gi nok luftstrøm for de fleste? :->

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nei nei nei! Stikk på høgger'n og få tak i en brukt lastebilradiator, den bør passe sånn noenlunde foran de viftene der. Eventuelt kan du ta en radiator fra en gammel Leo. Den er svær! Dessverre så svær at jeg ikke kunne ta den med meg...

 

Når kjølingen er klar stikker du ned til en rørlegger og ber om å få ei svær sirkulasjonspumpe. Så driter du i vannblokker, og fyller hele systemet (husk bare å tette igjen kabinettet skikkelig) med mineralolje eller noe annen guffe som ikke leder strøm.

 

Da har du ekstrem kjøling!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 13:08, skrev Novec:

Nei nei nei! Stikk på høgger'n og få tak i en brukt lastebilradiator, den bør passe sånn noenlunde foran de viftene der. Eventuelt kan du ta en radiator fra en gammel Leo. Den er svær! Dessverre så svær at jeg ikke kunne ta den med meg...


Når kjølingen er klar stikker du ned til en rørlegger og ber om å få ei svær sirkulasjonspumpe. Så driter du i vannblokker, og fyller hele systemet (husk bare å tette igjen kabinettet skikkelig) med mineralolje eller noe annen guffe som ikke leder strøm.


Da har du ekstrem kjøling!




Høres ut som en god plan, men er ikke slik mineralolje veldig dyrt?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 13:08, skrev Novec:

Nei nei nei! Stikk på høgger'n og få tak i en brukt lastebilradiator, den bør passe sånn noenlunde foran de viftene der. Eventuelt kan du ta en radiator fra en gammel Leo. Den er svær! Dessverre så svær at jeg ikke kunne ta den med meg...


Når kjølingen er klar stikker du ned til en rørlegger og ber om å få ei svær sirkulasjonspumpe. Så driter du i vannblokker, og fyller hele systemet (husk bare å tette igjen kabinettet skikkelig) med mineralolje eller noe annen guffe som ikke leder strøm.


Da har du ekstrem kjøling!




 

 

 

 

 

 

skulle likt og sett en guide på dette :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

har en lei tendens til å gjøre mange feil når det gjelder slike kompliserte oppgaver

 

_________________

Alt skal være lettest mulig, men ikke lettere

 

[ Denne Melding var redigert av: Petterbw på 2002-12-14 23:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 23:33, skrev Petterbw:

Quote:


Den 2002-12-14 13:08, skrev Novec:

Nei nei nei! Stikk på høgger'n og få tak i en brukt lastebilradiator, den bør passe sånn noenlunde foran de viftene der. Eventuelt kan du ta en radiator fra en gammel Leo. Den er svær! Dessverre så svær at jeg ikke kunne ta den med meg...


Når kjølingen er klar stikker du ned til en rørlegger og ber om å få ei svær sirkulasjonspumpe. Så driter du i vannblokker, og fyller hele systemet (husk bare å tette igjen kabinettet skikkelig) med mineralolje eller noe annen guffe som ikke leder strøm.


Da har du ekstrem kjøling!




 

 

 

 

 

 

skulle likt og sett en guide på dette
:grin:
:grin:
:grin:
:grin:
:grin:
:grin:

har en lei tendens til å gjøre mange feil når det gjelder slike kompliserte oppgaver

 

_________________

Alt skal være lettest mulig, men ikke lettere

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Petterbw på 2002-12-14 23:33 ]</font>

 

Hvis noen kan dra igang ett seriøst prosjekt på dette donerer jeg gjerne bort viftene mine, men bestem dere fort...

Lenke til kommentar

husker jeg en gang hadde tenkt å bygge hele kabinettet i vifter...

 

hadde faktisk tegnet opp noen skisser også, planla å bruke alu ramme rundt dei tinga som kommer ut av kabinettet da... cd-rom osv..

 

blei litt dyrt , med tanke på et utall viftestyringer (2-4 vifter per kanal) 90*120 vifter, og ca 10 av hver 40, 60, 80, og 92 (for sikkerhetsskyld)

 

kabinetter var tenkt å måle ca 72*60*24 (h*d*B)

men,men hadde kansje vunnet på casemod konk da..

 

heldigvis drøyde jeg det, med tanke på titan-viftene som har kommet...

 

_________________

Jeg kan hjelpe deg med det jeg kan, også kan du hjelpe meg med det du kan...Avtale?

 

[ Denne Melding var redigert av: Hjelper'n på 2002-12-19 20:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...