Gå til innhold

Trenger respons på en LANplakat..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leste du hva jeg skrev? Han kunne skifte fargene! Hvertfall delene av bakgrunnsfargen. Så lenge han får med at lanet blir sponset av de produsentene så burde det gå greit.

8060847[/snapback]

Man kan ikke bare gå inn og forandre på logoen, selv ikke fargene.

 

 

 

Synes ikke plakaten var noe fin. Teksten tok alt for stor del av plakaten. Dessuten var den alt for fet. Fet tekst brukes når man vil utheve noe (gjerne enkeltord). Fet tekst senker også leseligheten.

Synes du skal ha en bestemt stil på teksten. Slik det er nå er det alt for mye rot. Start på nytt.

Lenke til kommentar

Enig med noen her ja, grønn tekst og grønn bakgrunn blir ikke spesielt bra. Og er også enig i at du burde legge litt mer vekt på god og gjennomført typografi. Generell layout er heller ikke så mye å skryte av, for lite luft og negativt rom, for trangt og lite gjennomtenkte linjer. Du kan ikke forandre på sponsorlogoene, men du kan plassere dem slik at de ikke nøvendigvis bryter designet forøvrig.

 

Resultatet du har nå er en helt vanlig plakat - jeg tror du bør begynne med litt blanke ark og prøve en gang til hvis du vil heve nivået. :)

Lenke til kommentar

plakatrs9.th.gif

 

Dette er kun en skisse, men noe slikt, litt friskere, lysere, med noen enkle logoer på siden, tror jeg kunne gjort seg.

Jeg har hverken logoen til LANet, eller sponsorlogoene, så det har jeg ikke fått satt inn. Hva tror folk om noe slikt?

Ojsann, ble ganske stort dette, gitt.

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Dette var en hel del bedre ja. Men designet blir litt for trykt mot venstre. Dessuten trenger du flere enn to størrelser: en hovedoverskrift, denne skal luke vekk de som ikke er interessert, en ingress, her skal de interesserte se om dette passer seg (tid, pris) og en brødtekst hvor resten av informasjonen ligger.

 

Har lagt opp et enkelt eksempel som viser hvordan du kan løse dette.

post-41924-1173027261_thumb.jpg

 

Redigert: Var vist NorthGarden jeg svarte nå.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Hvis du kun skal ha plakaten i én oppløsning, eller én størrelse, så er det ikke så farlig.

Men hvis du skal bruke plakaten i forskjellige formater, slik at du må blåse den opp, så bør du vektorisere den.

Når man vektoriserer en plakat, eller ting, så gjør man slikt at plakaten, eller tingen kan forstørres så mye man bare vil.

Jeg har ikke veldig mye peiling på dette, så ikke skyt meg hvis jeg tar feil.

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Jepp, var bedre dette. men du trenger litt mer luft. Sponsorlogoene trenger ikke være så store (om ikke du har fått spesiell info om dette). Det du kan gjøre er å gjøre den nederste delen en annen farge (sort, grå, grønn...) og ha logoene der.

 

Mener ikke at den fargede delen (logoene) bør få mer enn 20-25% av arket.

 

En annen ting er fluktning mellom objekter (tekst, bilde, paragrafer og overskrifter). Har laget et eksempel (et bilde sier mer enn tusen ord ;) ). Altså at ting er på linje.

post-41924-1173034748_thumb.jpg

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...