Gå til innhold

Himmelens mørke side


Anbefalte innlegg

La oss ta for oss en mor og en sønn.

 

Moren er i kirken hver søndag, synder aldri og lever et plettfritt kristent liv.

Hun hjelper alltid andre mennesker, og er aldri egoistisk.

Når hun dør, kommer hun til himmelen.

 

Sønnen derimot, er en ondsinnet person. Gjennom sitt liv, bedriver han ikke

annet enn mord, vold og dop. Livet hans styres av hans eget hat og sinne.

Når han dør, blir han sendt til helvete.

 

Mitt spørsmål er dette: hvordan kan moren ha det fint i himmelen, når hun

vet at sønnen må tilbringe evigheten i helvete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det faktisk sies at også sønnen kan komme til himmelen, tross alt det fæle han gjør, så lenge han "tar jesus inn i sitt hjerte". Mora trenger heller ikke gjøre noe spesielt, det er nok å tro.

 

 

Spørsmålet ditt er godt. Et mulig svar vil være at mora ikke husker sønnen sin/ikke tenker på ham, men hva slags himmel er det?

Lenke til kommentar
Så sønnen din kan både være i himmelen med deg og i helvete samtidig? Vil man huske fra sitt liv på jorden at sønnen din ikke hadde sjans til å komme til himmelen, og da vite at sønnen i himmelen er et tomt skall som er der for at du skal ha det fint?

7936656[/snapback]

 

Jeg ville si at på en måte sønnen blir erstattet med noe annet. Du mister alle onde følelser.

Lenke til kommentar
Så sønnen din kan både være i himmelen med deg og i helvete samtidig? Vil man huske fra sitt liv på jorden at sønnen din ikke hadde sjans til å komme til himmelen, og da vite at sønnen i himmelen er et tomt skall som er der for at du skal ha det fint?

7936656[/snapback]

 

Jeg ville si at på en måte sønnen blir erstattet med noe annet. Du mister alle onde følelser.

7936693[/snapback]

 

Når man kommer til himmelen, blir man altså hjernevasket?

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å tro at du kommer til himmelen eller helvete. Da du er død, så er du jo død, da ligger man begravd i jorda, du råtner bort, blir til jord, verden går sin gang.....du er død!

 

Jeg tror begge to, sønnen og mora, ligger i jorda på en kirkegård, ingen i himmelen, ingen i helvete, de ligger og hviler i jorda.

Endret av moone
Lenke til kommentar

Nå blir jo det her vanskelig å diskutere, ingen som vet hva himmelen og helvete er og om det i det hele tatt eksisterer. Man kan jo si at å være i himmelen ikke behøver å få deg lykkelig, men alt er lagt til rette der oppe får at du skal ha det hyggelig, mens alt i helvete er lagt til rette for at du skal ha det jævlig. Kanskje moren syntes det er greit at sønnen har tatt valg i livet som fører han til helvete mens hu har tatt valg i livet som fører henne til himmelen?

Lenke til kommentar
Ikke kom med kommentarer som får himmelen til å virke som et ondt sted.

 

"...for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv".

 

Gud skal nok klare å ordne det der! For hvis alt som er skrevet i Bibelen er sant, og han faktisk finnes, er ikke dette noe stort problem.

7948059[/snapback]

Himmelen, slik kristendommen beskriver den, er et ondt sted.

 

Det er millioner som ikke tro på ham. Det er millioner som aldri har hørt om ham, og derfor aldri fått mulighet for å tro på ham. Disse kommer ikke til himmelen med evig liv.

 

Men de som tror på ham skal være lykkelige i himmelen. På tross av de millioner som lider i evig fortapelse. Så som jeg sa, dersom det å ikke bry seg om at andre lider er ondskap, så er den kristne himmelen den største ondskap.

 

Selvsagt kan Gud og himmelen være noe helt annet enn det kristendomen skal ha det til. Sansynligvis eksiterer ikke Gud i det hele tatt. Men det er ved siden av poenget. (I hvertfall mitt poeng). Poenget er at himmelen, slik den fremstilles via kristendommen, er et ondt sted.

Lenke til kommentar

Det er ikke usannsynlig at Gud finnes, selv om ikke du tror det.

 

Har du ikke evnen til å forstå at hvis Gud finnes, så er ingenting umulig for han..? Det er jo akkurat det som gjør hele diskusjonen så dum, for svaret er så enkelt. Gud klarer ALT.

 

Som alle andre religionsdiskusjoner faller spørsmålet på om det finnes en Gud eller ikke.

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
Hvis det å ikke bry seg om andres lidelse er ondskap, så er den kristne himmelen ekstremt ond. Nettopp fordi man liksom skal være lykkelige og fornøyde, når man vet at millioner på millioner av sjeler, inkludert venner og kjente, lider i evig fortapelse.

7947614[/snapback]

 

hm.. vel..

 

hvis du får et spørsmål som feks.. vil du ha evig liv?

hva svarer du på det da?

kan det være,, seff jeg vil ha evig liv men jeg vil ikke gjøre noe for det.

 

synest den svenske sangen er så knallbra.

"alla vil til himmelen men få vil jo dø"...

 

hva ville du vært villig til å gjøre for å få evig liv.?

(hvis du ville ha det da)

:)

Lenke til kommentar
Hvis det å ikke bry seg om andres lidelse er ondskap, så er den kristne himmelen ekstremt ond. Nettopp fordi man liksom skal være lykkelige og fornøyde, når man vet at millioner på millioner av sjeler, inkludert venner og kjente, lider i evig fortapelse.

7947614[/snapback]

 

hm.. vel..

 

hvis du får et spørsmål som feks.. vil du ha evig liv?

hva svarer du på det da?

kan det være,, seff jeg vil ha evig liv men jeg vil ikke gjøre noe for det.

 

synest den svenske sangen er så knallbra.

"alla vil til himmelen men få vil jo dø"...

 

hva ville du vært villig til å gjøre for å få evig liv.?

(hvis du ville ha det da)

:)

7948602[/snapback]

Jeg kan ærlig talt ikke se noe poeng her.

 

Men her er min holdning til himmelen, slik kristendommen beskriver den. Hvis jeg ble spurt om jeg håper paradis eksisterer, og jeg kommer dit, så er svaret nei. Jeg vil heller dø og bli borte.

 

Årsaken til det er at jeg ønsker ikke at millioner av sjeler skal lide fordi jeg skal ha evig liv i et paradis basert på ignoranse og hykleri i forhold til alle som lider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...