Gå til innhold

trenger tips om hvordan gi tilbakemelding til kunde etter se


Anbefalte innlegg

Hei, mulig jeg skriver i feil "rom" nå, men jeg fannt liksom ingen som passet bedre...

 

- Jeg er for tiden lærling som serviceelektroniker(på en skole), og i har fått i oppdrag å finne en løsning på hvordan man kan gi tilbakemelding til "kunde" etter et utført oppdrag... nå er det et gul-lapp system og muntlige tilbakemeldinger, det e litt for rotete. (og jeg tviler på at det er tingen når man jobber i en bedrift..)

 

derfor lurer jeg på om noen har et tips eller to om hvordan dette kan foregå på en enkel måte som gjør at dette blir mer "proffesjonelt" men samtidig ikke tvinger meg til å sitte med papirarbeid hele dagen... er det noen som jobber med service her, og har noen fine rutiner for dokumentasjon/tilbakemeldinger ?? (har vudert å bruke mail, ettersom at alle 100 ansatte har en grei e-post rutine...)

 

håper noen kan hjelpe... :smile:

 

mvh

 

Kjetil 19

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallais!

Fine programmer for å holde orden på kunderegister samt all nødvendig informasjon om kjøp og salg er HP servicedesk og Heat callog.

 

Brukte Hp`s thingy når jeg jobbet for telenor IDT- interndrift og den var genial. Bruker nå heat callog, men er ikke like fornøyd med denne.

 

Du har selvfølgelig 1000 andre funksjoner i disse programmene også, men de dreit jeg i.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet postens eBrev til dette formålet og er godt fornøyd med det. Jeg har laget en rapport i word (txt) og arkivert under kunden. Så har jeg logget meg på ebrev-tjenesten og limt in rapporten. Rapporten blir da printet ut på nærmeste postkontor (til adressaten) og postet derifra. Det betyr rask levering, rapport å holde i og arkivere, og 50 øre (?!) billigere porto....

 

Jeg har benyttet denne formen for tilbakemeldinger grunnet flere av "mine" kunder ikke er helt på epost (og det store skumle internettet).

 

http://www.posten.no/portal/application/no...nkId=&headerId=

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du går inn på http://www.vegasmb.com og laster ned en gratis demo av VegaSMB. Dette er et kundeoppfølgingssystem (CRM) som er enkelt og lettfattelig.

 

Det er et par ting jeg lurer på, hvor mange skal bruke det ? Hvor mye har du til rådighet av penger, eller skal det være gratis. Hvilke krav stilles til systemet osv.

 

Jeg har en del erfaringer med tilbud og innkjøp til offentlige instanser og det pleier å være mange småsjefer som alle skal ha sitt å si.

 

Bare spør hvis det er noe du lurer på....

 

Fredster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...