Gå til innhold

Sex før ekteskap!


Anbefalte innlegg

Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

Du snakker åpenbart om ting du ikke har særlig peiling på. Kilde?

8039072[/snapback]

 

 

 

Kilden er min filosofi! ;)

8039086[/snapback]

Det er ingen begrunnelse. Også filosofi må begrunnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

Du snakker åpenbart om ting du ikke har særlig peiling på. Kilde?

8039072[/snapback]

 

 

 

Kilden er min filosofi! ;)

8039086[/snapback]

Det er ingen begrunnelse. Også filosofi må begrunnes.

8043003[/snapback]

 

 

 

Men filosofien min er ikke logisk.

Filosofi er ikke logisk! :)

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Intet er verre enn aktiv dumhet.

8045624[/snapback]

 

 

Men sex før ekteskap er ikke tillat i flere religioner.

Det er ikke jeg som funnet opp det. :hrm:

8045637[/snapback]

 

Om det ikkje er du som har funne opp dumskapen, så ser du framleis ut til å støtta han... Eg fattar ikkje kvar du ville med den kommentaren. Fri vilje, seier det deg noko? Om det er din frie vilje at du seier nei til sex før ekteskap, er det fullt rimeleg, men me undrar kva som har forma meininga di.

Lenke til kommentar
Intet er verre enn aktiv dumhet.

8045624[/snapback]

 

 

Men sex før ekteskap er ikke tillat i flere religioner.

Det er ikke jeg som funnet opp det. :hrm:

8045637[/snapback]

 

Om det ikkje er du som har funne opp dumskapen, så ser du framleis ut til å støtta han... Eg fattar ikkje kvar du ville med den kommentaren. Fri vilje, seier det deg noko? Om det er din frie vilje at du seier nei til sex før ekteskap, er det fullt rimeleg, men me undrar kva som har forma meininga di.

8045748[/snapback]

 

 

Hva med religionen da? :hmm:

Lenke til kommentar

No har eg inga aning om kvar du vil hen, men du seier at kjelda di er filosofien din, kva har forma filosofien din? Om du ikkje er religiøs, så er det ikkje ei tru som har gitt deg synspunktet, så har eg forstått deg rett at tru ikkje er ein faktor, ber eg deg la religionen liggja. Heller begrunn meininga di, framfor å kverulera rundt det faktum at det er religionane si oppfinning, eg undrar berre kvifor du er av same oppfatting.

Lenke til kommentar
Å, du tenker på "underkastelseskonseptet" (som er i slekt med "blind tro-konseptet")?

8045782[/snapback]

 

 

Jeg er ikke så religiøs, men det er en grunn til at det er forbud mot sex utenfor ekteskap! Eller hva?

Det hindrer mye som f.eks hvis jenten blir gravid og må ta abort og mange andre problemer!

Dette handler også om valg og verdier!

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Jeg er ikke så religiøs, men det er en grunn til at det er forbud mot sex utenfor ekteskap! Eller hva?

Det hindrer mye som f.eks hvis jenten blir gravid og må ta abort og mange andre problemer!

 

De samme problemene kan like gjerne oppstå innenfor ekteskap som utenfor. Kjønnssykdommer smitter like mye uansett sivilstand, og dårlige foreldre er dårlige foreldre uansett om de er gift eller ikke. Abort er abort uavhengig av giftemål.

 

Dette handler også om valg og verdier!

8045810[/snapback]

 

Sex utenfor ekteskap handler like mye om valg og verdier som sex innenfor ekteskap. Hensyn, kjærlighet, opportunisme osv.

Lenke til kommentar
Hvis noen har sex utenfor ekteskap og jenta blir gravid og gutten stikker av.

hva skal jenta gjøre da? Hun kommer sikkert til å få problemer hvis ingen støtter henne. I et ekteskap kan ikke noen av partene stikke av. I et ekteskap er det sikker iallfall! :whistle:

8046706[/snapback]

Da kan hun ta abort eller klare seg selv. Begge deler er fullt mulig.

 

Dessuten, selv om man er gift så kan man stikke av!

Lenke til kommentar
Hvis noen har sex utenfor ekteskap og jenta blir gravid og gutten stikker av.

hva skal jenta gjøre da? Hun kommer sikkert til å få problemer hvis ingen støtter henne. I et ekteskap kan ikke noen av partene stikke av. I et ekteskap er det sikker iallfall! :whistle:

8046706[/snapback]

Da kan hun ta abort eller klare seg selv. Begge deler er fullt mulig.

 

Dessuten, selv om man er gift så kan man stikke av!

8046806[/snapback]

 

 

 

Ja, men det er ikke så lett å stikke av når man er gift.

Lenke til kommentar

Med dagens skilsmissestatistikk er ikkje ekteskapet så heilag lenger som de salige vil ha det til. Ekteskapet for folk flest pr dags dato verkar til å fungera som ein effektiv eigedomskontrakt, framfor å vera sambuarar, der ein må passa eigedelane sine som ein hauk i tilfelle samlivsbrot. Heldigvis er det no komen sambuarkontrakt, som gjer sambuarar, reint juridisk, like rettar som ektefeller.

 

At det er vanskelegare å røyma frå eit ekteskap er sant, men dette vil vera ei større belastning for bornet igjen, sidan foreldrene må slita for å få skilja seg. Det å vera gift er ikkje lenger same forsikringa det ei gong var. Og det å seia at sex er heilag blir berre for plausibelt for oss som har eit ikkjereligiøst syn på det. Sex skal vera gøy, til glede, til avspenning. Ikkje ei plikt mellom to ektefeller, som moglegens har lova kvarandre evig truskap på falskt grunnlag...

Lenke til kommentar
ehh...

Jeg har en annelser at det sitter en "kvisete", "pinglete" eller en "små feit gutt" bak forsvarelser "mot sex før ekteskapet"

Jeg traff sikkert på en av de.. :lol:

8048426[/snapback]

 

 

 

Vaio!

 

Jeg er verken pinglete, kvisete eller små feit! :hrm:

Jeg er bare litt moralsk og filosofert! :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis noen har sex utenfor ekteskap og jenta blir gravid og gutten stikker av.

hva skal jenta gjøre da? Hun kommer sikkert til å få problemer hvis ingen støtter henne.

 

Hvis det er et problem, er det et problem uansett om noen støtter henne eller ikke. Hun kan, som Mephistopheles sa, ta abort eller få det til på egenhånd.

 

 

I et ekteskap kan ikke noen av partene stikke av. I et ekteskap er det sikker iallfall! :whistle:

8046706[/snapback]

 

I 2006: 21 700 vielser og 10 600 skilsmisser. 49% stikker av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...