Gå til innhold

Sex før ekteskap!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet for mange kristne, er vel skyldkjensla dei sit att med etter å latt seg freista av kjødets lyst. Systera til exen min er djupt religiøs for alderen (skummelt), men lot seg freista, dette trigga ho til å gå djupare inn i syndebota ho allerede var i gang med.

 

For min del gjer det meg vondt å sjå medmenneskje gå med knust samvit og sjølvkjensle på grunn av at dei har synda overfor ein gud dei påstår er utelukkjande god og full av nåde. Dette gjeld all synd, ikkje berre sex før giftarmål.

Lenke til kommentar
Hvilke kristne sikter du til med "hyklerske kristne"?

Les historie.

 

Hvorfor fortjener verden å bli truffet av en meteor?

Fordi mennesket er en ganske patetisk skapning som bare lager kvalme på denne jordkloden. Se bare på Hotel Cæsar, sladderbladene, forurensning, krig og mobbing. Drit, alt sammen.
Lenke til kommentar
Hvilke kristne sikter du til med "hyklerske kristne"?

Les historie.

 

Hvorfor fortjener verden å bli truffet av en meteor?

Fordi mennesket er en ganske patetisk skapning som bare lager kvalme på denne jordkloden. Se bare på Hotel Cæsar, sladderbladene, forurensning, krig og mobbing. Drit, alt sammen.

7992802[/snapback]

Historie sier ingenting om "hyklerske kristne", mener du religionsledere som har utnyttet sin makt på økonomisk vis ved å blakke sine tilhengere? (for eksempel betale avlat for å unngå skjærsilden).

 

Hvis det er det du mener, skjønner jeg ikke helt hvorfor du er så sint på kristendommen. Dette er jo et hisorisk problem som de aller fleste religioner har slitt med. Hadde vel vært mer hensiktsmessig å være sint på all religion i så fall, eller?

 

 

Hvem mener du at mennesket lager kvalme for bortsett ifra seg selv? mener du at alle mennesker er med på å lage denne kvalmen? Er det dyrene som lider under mennesket? vil ikke denne meteoren utslette mange av dem i samme slengen? Hvorfor skal ikke vi få lov til å eksistere når alle vi lager kvalme for er oss selv?

Lenke til kommentar
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

 

Innenfor ekteskap - eller for folk som bor sammen.

 

Mener du samboere?

Endret av dot_
Lenke til kommentar
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

 

Var du ironisk no? Eller kristen? Eller bitter jomfru?

8032519[/snapback]

Bitter jomfru? :!:

Mest sannsynlig dra han seg gul og grønn hjemme med en playboy magasin.

 

Den første sexen din kommer til å være kort og "ikke" godt.

Lenke til kommentar

Den første sexen din kommer til å være kort og "ikke" godt.

8033491[/snapback]

 

Nettopp, difor syns eg det er idioti å gjerast på å øydeleggja noko såpass spesielt som ei bryllupsnatt. Eller, ein snabbsprut med påfølgande orsakingar og raude kinn er vel minneværdig nok... Spesielt kjekt må det ha vore og sett ansiktsutrykka på dei nyinnvidde når dei ser kva dei har gått å venta på. Sex er ein viktig del av eit forhold, og om enn eit par passar saman på alle andre måtar, må dei ikkje ta for gitt at dei passar saman i senga.

 

Menmen, gud har vel ei meining med det og. Alt kan vel fiksast med bøn og bot, har eg forstått dei rett.

Lenke til kommentar
Dette med at religiøsitet er genetisk, er i mine øyne noe av det største sludderet jeg har hørt! Grunnen til at en person blir religiøs kommer av påvirkning fra foreldre, slekt, venner.. Altså miljøet rundt personen!

Artikkelen forteller at genene gjør at en kan akseptere religiøsitet. Det er bare tull å benkte at disse genene eksisterer, det er som å benekte at alt annet du gjør kan brytes ned til å være genetisk bestemt. Det hele koker uansett ned til kjemiske reakasjoner i hjernen din, til og med opplevelsen av Gud.

7941756[/snapback]

 

Dere har begge litt rett...

Det er som smoothie sier at man biologisk arver religiøsitet i den forstand at man er mer /mindre disponert til å godtta religion. Men, det er også slik som Keltern sier; at man blir påvirket av miljøet rundt.

 

Hvis man ikke er disponert for å tro på religion og ikke blir påvirket av miljøet blir man vanligvis ikke religiøs. Hvis man er disponert for religion og blir påvirket av miljøet blir man vanligvis religiøs. Hvis vi har enhver annen kombinasjon vil den som påvirker sterkest ta overhånd.

 

Hvordan vi definerer den religiøse disposisjonen er litt vanskligere. Jeg personlig har "naiv" og "overtro" som favoritt-kandidater :whistle:

Lenke til kommentar
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

Du snakker åpenbart om ting du ikke har særlig peiling på. Kilde?

8039072[/snapback]

 

 

 

Kilden er min filosofi! ;)

Lenke til kommentar
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

Du snakker åpenbart om ting du ikke har særlig peiling på. Kilde?

8039072[/snapback]

Kilden er min filosofi! ;)

8039086[/snapback]

Eh, javel. Så du har erfaring med dette? Begrunnelse på dine utsagn?

Lenke til kommentar
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

Du snakker åpenbart om ting du ikke har særlig peiling på. Kilde?

8039072[/snapback]

Kilden er min filosofi! ;)

8039086[/snapback]

Eh, javel. Så du har erfaring med dette? Begrunnelse på dine utsagn?

8039130[/snapback]

 

 

 

Jeg har ikke erfaring Dimanche, men man må tenke. Dette handler om valg og verdier! ;)

Lenke til kommentar
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

Var du ironisk no? Eller kristen? Eller bitter jomfru?

8032519[/snapback]

Jeg har ikke erfaring Dimanche, men man må tenke. Dette handler om valg og verdier! ;)

8039157[/snapback]

Bitter jomfru? :p
Lenke til kommentar
Sex er et nydelig og verdifull ting og bør ikke sløses med.  Det er derfor man bør ha det innenfor ekteskap. Sex er for ektefeller eller folk som bor sammen.

8032037[/snapback]

Var du ironisk no? Eller kristen? Eller bitter jomfru?

8032519[/snapback]

Jeg har ikke erfaring Dimanche, men man må tenke. Dette handler om valg og verdier! ;)

8039157[/snapback]

Bitter jomfru? :p

8039220[/snapback]

 

 

Jeg vil ikke være jomfru, men det er min tro som hindrer meg i dette. :whistle:

Hvem har ikke lyst på sex utenfor ekteskap! :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...