Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal sote lyktene mine


jorn89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kanskje surt, men også til din egen sikkerhet. Bare tenk over det; Du soter lyktene dine selv, men overdriver litt. Lyktene er så mørke at bilister bak deg har problemer med å se lysene dine.

Følgende scenario skjer; Du stanser i veikanten, muligens etter en uoversiktlig sving e.l. og det kommer en bil med trett eller stresset fører. Et lite øyebliks uoppmerksomhet er nok til at du havner på sykehus med whiplash og bilen din havner på inntauingstomten til Viking, såpass ødelagt at den blir kondemnert.

 

Men over til den hjelpende delen av meg; Hvilken bil har du? Kan prøve å finne sotede lykter for deg ;)

Lenke til kommentar

Av erfaring kan jeg si at det blir dårlig resultat av ferdig sotespray. Finishen blir gjerne matt og skjollete. Eksdama er billakkerer, lykter som hun sota har faktisk klart seg gjennom både teknisk kontroll langs veien og ble ikke oppdaga da jeg skulle få godkjent senkesettet hennes. (det eneste de pirka på var originalt mørke blinkere foran, som til slutt ble akseptert)

 

Altså, skal du ha et pent resultat anbefaler jeg deg å ta en prat med en billakkerer.

Lenke til kommentar

Jeg har blåsotede sideblinkers på bilen min. De går neppe gjennom teknisk. Hva er boten for å ha sotede sideblinkers? Jeg kjøpte grønnfargede blinkers fra Bilxtra for 6 mnd siden, og lakket de mørkere for at de skulle stå til bilen. Ble dessverre mer blå enn grønne. :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg har blåsotede sideblinkers på bilen min. De går neppe gjennom teknisk. Hva er boten for å ha sotede sideblinkers? Jeg kjøpte grønnfargede blinkers fra Bilxtra for 6 mnd siden, og lakket de mørkere for at de skulle stå til bilen. Ble dessverre mer blå enn grønne. :ermm:

7967788[/snapback]

 

Er det så veldig lurt å sote blinklysa? Det kan være dumt og fare for andre, hvis de ikke er godkjente da...

 

Isteden for å sote hele baklykta, så setter du teip der ryggelysen er og soter resten. Vet ikke om det blir like fint, men kjøp heller ferdig sota lykter som er godkjente.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Jeg har blåsotede sideblinkers på bilen min. De går neppe gjennom teknisk. Hva er boten for å ha sotede sideblinkers? Jeg kjøpte grønnfargede blinkers fra Bilxtra for 6 mnd siden, og lakket de mørkere for at de skulle stå til bilen. Ble dessverre mer blå enn grønne. :ermm:

7967788[/snapback]

 

Er det så veldig lurt å sote blinklysa? Det kan være dumt og fare for andre, hvis de ikke er godkjente da...

 

Isteden for å sote hele baklykta, så setter du teip der ryggelysen er og soter resten. Vet ikke om det blir like fint, men kjøp heller ferdig sota lykter som er godkjente.

7970177[/snapback]

 

 

får ikke sånt til min bil:/

Lenke til kommentar
Jeg har blåsotede sideblinkers på bilen min. De går neppe gjennom teknisk. Hva er boten for å ha sotede sideblinkers? Jeg kjøpte grønnfargede blinkers fra Bilxtra for 6 mnd siden, og lakket de mørkere for at de skulle stå til bilen. Ble dessverre mer blå enn grønne. :ermm:

7967788[/snapback]

 

Er det så veldig lurt å sote blinklysa? Det kan være dumt og fare for andre, hvis de ikke er godkjente da...

 

Isteden for å sote hele baklykta, så setter du teip der ryggelysen er og soter resten. Vet ikke om det blir like fint, men kjøp heller ferdig sota lykter som er godkjente.

7970177[/snapback]

 

Man ser igjennom de. Jeg ser ikke på det som noe stort problem Jeg har en Audi 80. Blinklysene foran og bak blinker så man kan se de fra siden også. Jeg har tenkt å bytte de ut. Har de originale liggende. Kanskje hvite ville passet bra (- på grønn bil?!)

Lenke til kommentar
Jeg har blåsotede sideblinkers på bilen min. De går neppe gjennom teknisk. Hva er boten for å ha sotede sideblinkers? Jeg kjøpte grønnfargede blinkers fra Bilxtra for 6 mnd siden, og lakket de mørkere for at de skulle stå til bilen. Ble dessverre mer blå enn grønne. :ermm:

7967788[/snapback]

 

Er det så veldig lurt å sote blinklysa? Det kan være dumt og fare for andre, hvis de ikke er godkjente da...

 

Isteden for å sote hele baklykta, så setter du teip der ryggelysen er og soter resten. Vet ikke om det blir like fint, men kjøp heller ferdig sota lykter som er godkjente.

7970177[/snapback]

 

Man ser igjennom de. Jeg ser ikke på det som noe stort problem Jeg har en Audi 80. Blinklysene foran og bak blinker så man kan se de fra siden også. Jeg har tenkt å bytte de ut. Har de originale liggende. Kanskje hvite ville passet bra (- på grønn bil?!)

7971832[/snapback]

 

 

 

jeg har en rød bil ;O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...