Gå til innhold

Er det lurt å ta et år fri?


Dudli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan ofte være litt dumt med klare hull i CV/utdanningen din i en jobbsøkersammenheng. Så jeg vil uansett anbefale deg til å gjøre NOE i året du har foran deg. Militæret gir jo en glimrende anledning til å ta et friår (har jeg hørt, aldri prøvd selv).

 

For øvrig er det ingen som tvinger deg til å møte opp til en studieplass dersom det er uaktuelt. Hvis du er usikker ville jeg uansett søkt på noe som kan være interessant, så eventuelt trekke deg / ikke ta imot plassen. Det er betydelig vanskeligere å gjøre det andre veien :)

Lenke til kommentar
Beklager det der var en typo. Militæret er aktuelt mente jeg.

 

wh1te: Var ikke klar over det. Kunne kanskje være et godt alternativ da :)

7946136[/snapback]

 

TENK deg om før du går inn i militæret.. Vil du virkelig bli skrikt til, kommandert rundt, drite på pose sammen med 50 andre gutter.. inspisere medsoldater sine tær, spise masseprodusert drittmat, ikke få lov til å dra hjem hvis du skulle ombestemme deg om militæret. Sjekk forøvrig ut dimme.cjb.net for mer info om å slippe unna militæret.

 

Mitt forslag for friåret ditt: Jobb ved den norske paviljongen i Orlando florida i disney world. De betaler reisen til og fra usa, opphold og de betaler deg peng for å jobbe der (dog dette ikke er så mye sammenlignet med norsk standard). Skulle du mistrives kan du reise hjem. Du trenger ingen begrunnelse eller unnskyldning. Du må ikke drite på pose, beføle andre sine tær eller skreket til. og du kan når som helst gå hjem skulle du mistrives...

 

Wh1te jobber som kjent i forsvaret. Og en kan stille spørsmålstegn ved hans nøytralitet angående dette emnet.

Lenke til kommentar

Vel, nå er jeg skolelei, så mulig jeg er litt subjektiv, men det finnes da mange andre valgalternativer?

 

Noen nevnte å reise rundt litt, og jeg så du svarte at du ikke har rike foreldre og derfor føler at det er litt umulig for deg. Hvorfor det? Du kan ta deg en jobb, tjene no penger og dra på interrail, f.eks? Du kan jobbe i utlandet?

 

Eller hva med folkehøyskole? Det er enormt mange muligheter når det gjelder valg av linje, omtrent garantert at du finner noe som passer deg.

 

Eller militæret? Det kan jo være bra, wh1te har da i hvert fall bra erfaringer :)

 

Eller så kan du jo gjøre som jeg har tenkt til; flytte hjemmefra og jobbe. Være litt ung, nyte livet litt før alt det alvorlige begynner. Ta en liten pustepause.

 

 

Jeg ville tatt et friår. Pustepause. En sjanse til å tenke etter.

But then again; Jeg er en skolelei, arbeidsløs deltidsstudent.

 

EDIT: Leif.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
TENK deg om før du går inn i militæret.. Vil du virkelig bli skrikt til, kommandert rundt, drite på pose sammen med 50 andre gutter.. inspisere medsoldater sine tær, spise masseprodusert drittmat, ikke få lov til å dra hjem hvis du skulle ombestemme deg om militæret.

 

Bli skrikt til er bare gøy en gang i blant. Uansett forekommer dette veldig sjeldent og stort sett ikke utover de første månedene av verneplikten. Det er ingen som må drite på pose med 50 andre, alle får selvsagt sin egen pose og B/C er bare chill. Dry tech, masseprodusert drittmat? Don't think so. Messematen er en annen historie. Jeg har aldri inspisert mine medsoldater (antar du mener sibir), det var det NK som måtte gjøre.

 

Sjekk forøvrig ut dimme.cjb.net for mer info om å slippe unna militæret.

 

Så vidt jeg vet har ikke fyren blitt innkalt en gang.

 

Du må ikke drite på pose, beføle andre sine tær eller skreket til. og du kan når som helst gå hjem skulle du mistrives...

 

Du må ikke det i Forsvaret heller.

 

Wh1te jobber som kjent i forsvaret. Og en kan stille spørsmålstegn ved hans nøytralitet angående dette emnet.

7946644[/snapback]

 

Hva er det for en ting å si? Du jobber som kjent ikke i militæret så en kan sette spørsmålstegn ved din nøytralitet angående emne. Det er en grunn til at jeg jobber her og det er fordi jeg trives.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...