Gå til innhold

Prosjekt: Rammstein Casemod


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Her kommer min første arbeidslogg. Jeg håper dette ikke blir dårlige saker og en klisje så det er bare å gi konstruktiv kritikk hvis noe er galt eller noe mangler: )

 

Ideen:

 

Ikke overraskende et kunst og håndtverksprosjekt. Har et gammelt kabinett som jeg skal modde og grafikk / "design" har jeg valgt å ta fra det originale (geniale) tyske bandet "Rammstein" Fargene jeg vil bruke er for det meste svart og orange, litt som albumarten fra albumet "Reise, Reise".

 

Her er noen raske arbeidstegninger:

 

Sidepanelet:

 

rammsteinsidepanelxk3.th.jpg

 

Ovenfra:

 

rammsteinovenfraqk4.th.jpg

 

Kommentar: Motivene her er laget og fikset i photoshop, alle motiver er forerløbig laget i maler på 120 mm. "Flekkene" rundt omkring som dere ser på sidepanelet, skal lages random, er usikker på om jeg bør lage en mal for dette, hva gir det beste og mest "industriaktige" resultatet? Der det er vifter skal jeg skjære ut en firkant på 120 mm, sette inn ikketransparent orange plexiglass og skjære ut viftehull i det.

 

 

Foran har jeg ikke laget noen tegninger enda, men først konsentrerer jeg meg mer på de to andre sidene siden jeg er ganske fersk i casemodding^^

 

Samme er det med den tredje store siden, jeg tar GJERNE imot forslag og ideer. Alt kan postes i kommentartråden som du finner en link til nederst her : )

 

 

 

UPDATE 1:

 

Her er første update, jeg har begynt å jobbe med sidedøra først. Vil ha den ferdig før jeg begynner for fult. Lært meg litt grunnleggende teknikker med stikksaga og har fått fiksa to greie hull i sidedøra. Den er også pusset ned og klar for lakk.

 

 

Utgangspunktet mitt:

 

dsc01438ue3.th.jpg

 

dsc01437vd8.th.jpg

 

dsc01439su3.th.jpg

 

Sidedøren:

 

dsc01435zp6.th.jpg

 

Måtte ta hensyn til noen utborrede hull her, så jeg måtte plassere "stripa" og viftehullet slik som her.

 

 

 

 

Det var alt for nå.

 

-Torger: )

 

Kommenter GJERNE her! : ) :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Miniupdate

 

Ferie, skoleprosjekter, avsluttende prosjekt (teater) og annet uforutsett fanteri har medført litt treig fremgang her. Har for det meste kost meg med pussing, drit kjedelig :hmm:

 

Funnet ut at jeg likte børstet stål finish så jeg skal ha det med svarte motiver.

 

img1584zb6.jpg

 

Pusset sidedør ogen halvpusset topp som jeg har fiksa et hull i:

 

img1712zg6.jpg

 

Ha det fett i påsken og på tg :w00t:

 

-Torger : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...