Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital bredbånd


Anbefalte innlegg

Fant ingen kategori for bredbånd...

 

Noen som vet om man trenger brukernavn og passord for å komme på nett med modemet fra CD? Har ventet 2mnd på en montør fra dem som skal bytte en boks (som jeg egentlig klarer selv) og lurte derfor på om noen vet om de benytter brukernavn og passord eller om det er "pre programmert" i modemet`..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CD modemene bruker ikke user\pass, de er registrert med mac addresse.

 

Det var vel svar på det du spurte om. :thumbup:

 

Du kan koble selv, men ring kundeservice først og avtal det med dem. Grunnen til at en montør skal gjøre det er at alle modemene er presatt med tanke på gain etc. som sendes ut på nettet, og signalforsterkning\demping på signalet som kommer inn. Dersom en av disse er satt for høyt\lavt og ikke blir justert rett, blir din neste tråd her på forumet " CD stinker " elns., så montøren kommer uansett.

 

Har hatt cd i tre+ år og er sinnsykt!! fornøyd, leverer litt mer en det jeg betaler for, og det gammle problemet med høy ping forsvant da det kom nye modem for to-tre år siden.

Lenke til kommentar
Hva skal du konfigurere i modemet da?

7929260[/snapback]

Tenkte at disse gain verdiene du nevnte kunne justeres på modemet utifra kvaliteten på signalet inn i huset.

7931871[/snapback]

Justerer ikke gain i modemene. Modemet gir oss noen basisverdier, og man kan få ut masse verdier med en testside CD har.

 

Justerer signalet med demping i kontakten, demping i tap osv.

Lenke til kommentar

Ok, takk for alle svarene.

Begynner å bli rimelig forbannet på CD nå, bestilte bredbånd i begynnelsen av desember, og forsatt klarer de ikke å få en montør til å bytte den boksen, tar ham sikkert 10min.

Har ringt dem 3 ganger, først var de forsinket inntil 4 uker (etter 1,5mnd venting), ringte så igjen etter 4 uker da skulle de sette det som hastesak og ringe meg tilbake muligens samme dag, skjedde ikke!

Ringte igjen for et par dager siden, da skulle de igjen sette det som hastesak, FORSATT ikke hørt noe!

 

Har de liksom 1 montør for hele Norge?

 

Fa**s Canal Digital! Hadde jeg hatt mulighet til å få bredbånd fra noen andre skulle de fått det jæ**a modemet tilbake for lenge siden!

 

ELENDIG KUNDESERVICE kaller jeg det!

Lenke til kommentar
Min erfaring med canal digital er kjempe bra og helt ulik din når det kommer til kundeservice.

 

Men er bare å si i fra på en skikkelig måte, så får du garantert avslag på regningen.

 

Du har fått nett fra dem uten at montør har hvert der? Trodde ikke de leverte uten at montør var på plass å justerte signalene, samt aktiverte modemet.

7947345[/snapback]

Jeg har fått modemet, og byttet boksen selv nettop fordi montøren lar vente på seg... Men hvordan aktiverer man modemet?

Lenke til kommentar

Modemet aktiverer seg selv, men du kan ha høypassfilter på kabelen din i fordelingskapet. Dette må fjernes for at modemet kan aktivere seg selv. Kan selvsagt være andre ting som gjør at linja ikke kommer opp også, men da blir det fort lit komplisert og forklare over forum.

 

Vet at det er lang ventetid på montering i Trondheim for tiden i allefall. Den kampanjen CD kjørte før jul lagde så mange ordrer at montørene ikke rekker å ta unna selv med 12timers dager.

Lenke til kommentar

Noen som hvet om det er mulig å åpne porter og slikt i CS sine modemer ? jeg har nextgentel for øyeblikket og i NGT routeren så kan jeg åpne porter til f.eks DC og FTP server osv.... eller egentli hvilken som helst port kan åpnes.

 

Noen som har erfaringer med dette ? .... vurderer å skifte over men vil helst høre noe om dette først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...