Gå til innhold

Tipp topp Headset m/mic?


vergor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du holde på på ett mer seriøst nivå enn hvermansen ville jeg ha kjøpt dette adskillt fra hverandre.

 

Hvis ikke, er dette mye bang for the buck: Koss SB45

Høre på musikk, snakke i skype osv. Meget fin lyd for pengene.

7902710[/snapback]

 

Kan anbefale denne, har brukt den en stund og er storførnøyd.

Som Fulgu sier er det mye for pengene

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke Koss SB45.

 

Byggekvaliteten på dette headsettet er utrolig dårlig. Plastikk som knirker, billig følelse, og dårlig ventilasjon.

 

Mitt knakk i den ene hengselen (Som tuuuuusen andre sitt) etter 3 måneders bruk.

 

Greit nok, lyden er bra, men desverre er mikrofonen ikke helt på nivå med f.eks Steelsound 5H, eller Sennheiser 160.

 

Men for all del, det er hvert pengene om du ikke har mer en 3-400kr å bruke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Steelsound H5 bruker jeg nå og det er sinnsykt bra lyd i dem <3

sennheiser 160 Sk er også digge ;)

7903068[/snapback]

 

Jeap, har et par H5 selv (v2 vel og merke) og de gir knallyd. Savner en liten smule bass, men det er vel i hovedsak fordi mine Koss PortaPro kontinuerlig forsøker å hoppe av ørene mine når jeg spiller. Dessuten er H5 v2 helt nydelige å ha på. Kan sitte med de på i timesvis og rett og slett glemme at de er der, helt sant. Lufting og greier som funker knallbra, ingen svette ører. Micen er upåklagelig, men til opptak burde du kanskje gå for en dedikert mic-løsning slik Fulgu indikerer.

 

EDIT:

Sitter her og sammenlikner lyd med PortaProene nå. Forskjellen i bass er mye at "punchen" forsvinner, men har nok mye med at klokkene ikke sitter ørene lenger. Lyddybden er der, det er ikke no utpreget diskantsjokk jeg sitter igjen med for å si det sånn. :thumbup: Trolig den klareste lyden jeg noen gang har hørt fra et par hodetelefoner med unntak av Sennheisersett i klassen HD555 + ,men det er jo uten mic igjen da.

 

Sennheiser PC160 har en mindre størrelse klokker enn SteelSound settet, dvs polstringen går ikke rundt ørene, men sitter på øret. Det skal visst være knakende god lyd i dem, ingenting å utsette på det skal man tro de som tester, men de er ikke så komfortable som man skulle kunne håpe om man skal bruke de over lengre tid. Jeg har ingen førstehåndserfaring, men stod mellom H5 v2 og PC160 når jeg skulle handle for en ukes tid siden så leste ørtenhundreogfemogførti tester. :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...