Gå til innhold

hva skjer med kroppen etter kreatin....


Anbefalte innlegg

okey...er 16 år og jeg har kjøpt meg kreatin. tar en megde før og etter trening(annen hver dag). prøvd i en uke bare nå.... men hva skjer med kroppen min? blir jeg sterkere? =/ da kan jo egentlig "alle" kjøpe det da...og bli sterkere/-re eller? hørt også at mange eldre folk, misliker det, og ser det på som juks... har en følelse av at jeg må smug-drikke kreatinet i garderoben på SATS... er det virkelig så ille? =/

 

om jeg plutselig ikke tar kreatin mer, hva skjer da? blir jeg som den jeg var da(kroppen liksom)? har hørt at man får slappere muskler =/

 

hva burde jeg bruke av kreatin og protein bokser? eller begge kanskje?

 

 

 

Help plz :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med kreatin som du får effekt av så vil du oppleve at musklene tar til seg litt mer vann og at restuisjonen går raskere.

 

Når du slutter vil effekten av kreatin forsvinne og etter en liten stund være på normalt nivå. Thats it.

 

Uansett: Et godt kosthold er nøkkelen - alt annet er bare tilskudd som nødvendigvis ikke på noen områder trenger være bedre enn det et variert kosthold kan tilby.

Lenke til kommentar
Med kreatin som du får effekt av så vil du oppleve at musklene tar til seg litt mer vann og at restuisjonen går raskere.

-men hva skjer med musklene når de tar i seg litt mer vann? bare at restitusjonen går raskere?... =/

Når du slutter vil effekten av kreatin forsvinne og etter en liten stund være på normalt nivå. Thats it.

- normalt nivå, vil si; sånn jeg så ut før jeg tok kreatin? eller; som jeg er når jeg slutter med det? har hørt at musklene blir slappere en liten stund etter at man ikke lenger bruker det...sant/usant?

 

Uansett: Et godt kosthold er nøkkelen - alt annet er bare tilskudd som nødvendigvis ikke på noen områder trenger være bedre enn det et variert kosthold kan tilby.

7900432[/snapback]

 

-man blir vel sterkere etter noen måneder med kreatinbruk etter & før trening 3-4 ganger i uka, enn om man hadde trent uten kreatin?

 

svar...hvem som helst :ermm:

Lenke til kommentar

-man blir vel sterkere etter noen måneder med kreatinbruk etter & før trening 3-4 ganger i uka, enn om man hadde trent uten kreatin?

 

svar...hvem som helst :ermm:

7904970[/snapback]

Tror ikke før og etter trening hadde gjort så mye forskjel siden man skal ta det HVER eneste dag.

 

Kreatin gjør noen sterkere, noen er nonresponding.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke bli sterkere av kreatin i seg selv; men av at man trenger kortere pauser (nb: dersom man reagerer slik)...

 

Og vannet gjør bare musklene større. (Som mange BB folk liker av en eller anna grunn.) Har egentlig lite med restuisjon å gjøre. Musklene blir absolutt ikke slappere; Men går det mye vann ut av kroppen (gjerne om du kutter vann og kreatininntaket samtidig) så kan det nok skje at det henger litt mer ja.

Lenke til kommentar
Når du slutter vil effekten av kreatin forsvinne og etter en liten stund være på normalt nivå. Thats it.

7900432[/snapback]

Ikke helt korrekt. Deler styrken og muskelmassen du bygger med den ekstra styrken holder seg. Neurale tilpasninger forsvinner ikke :)

7917397[/snapback]

Korrekt, litt sløvt skrevet av meg det innlegget: Det jeg tenkte på var volumøkningen pga. vannabsorbsjonen vil avta og gå tilbake til normalnivå etter en liten stund :)

Lenke til kommentar

Ved å bruke kreatin blir du mer eksplosiv i musklene. HVIS du da er en som trener mye. Hvis du ikke er en som trener flere timer til dagen er ikke kreatin vits, mener da jeg. Men du kan ta kreatin for så å tro at du blir sterkere, der selvtillitten din blir sterkere og du får en forbedring psykisk som smitter mot fysisk.

Lenke til kommentar

Kreatin er et stoff som øker vanninnholdet i musklene, melkesyren vil bli utsatt og du orker ett siste ekstra løft. Det er anbefalt å bruke kreatin i "kurer". 7-8 uker på, 7-8 av. Ellers vil kroppen bli avhengig av stoffet og slutte å produsere kroppen selv, så kreatinlageret i kroppen vil bli svekket og du vil kjenne melkesyre bare ved å løfte en colakork, så vær forsiktig. Kreatin inneholder ingen byggemidler som protein, eller karbohydrat, så det har bare en boosting kraft på musklene. I tillegg må du innta mye mer vann enn vanlig, og holde deg helt unna alkohol. Spise mye, pga kreatinens utsettelse på melkesyre gjør at du presser hardere, og bryter ned mye muskelvev som igjen må bygges opp igjen, så husk å spis masse. Når du slutter på kreatin vil kreatin nivået i kroppen gå tilbake til det normale hvis du følger brukerdosen og du vil klare en smule mindre, men du vil ikke rygge tilbake noe enormt.

Lenke til kommentar

Må bare få med at det Roxrud sier gjelder stort sett monohydrat.

 

så det dere sier er at viss jeg bruker kreatin la oss si halv år. og armene mine blir fra 30 til 40 cm av kreatin. også slutter jeg med kreatin så blir de 30 igjen eller?

10cm rundt armene :p

 

Nei du mister ikke all vekst, så langt ifra. Du mister bloaten, og kvalitets masse blir igjen. Det er beskrevet flere ganger.

Lenke til kommentar
Kreatin er et stoff som øker vanninnholdet i musklene, melkesyren vil bli utsatt og du orker ett siste ekstra løft. Det er anbefalt å bruke kreatin i "kurer". 7-8 uker på, 7-8 av. Ellers vil kroppen bli avhengig av stoffet og slutte å produsere kroppen selv, så kreatinlageret i kroppen vil bli svekket og du vil kjenne melkesyre bare ved å løfte en colakork, så vær forsiktig. Kreatin inneholder ingen byggemidler som protein, eller karbohydrat, så det har bare en boosting kraft på musklene. I tillegg må du innta mye mer vann enn vanlig, og holde deg helt unna alkohol. Spise mye, pga kreatinens utsettelse på melkesyre gjør at du presser hardere, og bryter ned mye muskelvev som igjen må bygges opp igjen, så husk å spis masse. Når du slutter på kreatin vil kreatin nivået i kroppen gå tilbake til det normale hvis du følger brukerdosen og du vil klare en smule mindre, men du vil ikke rygge tilbake noe enormt.

7939855[/snapback]

Tull at kroppen slutter å produserer kreatin!! Kreatin kan du gå på sammenhengene i flere år uten at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal bli for tekninsk så kan jeg nevne dette:

 

Musklene bruker energi iformen ATP / ADP. Kreatin fosfat donerer en fosfat grupp til ADP som, logisk nok, fører til at du får ATP igjen. Ergo så optimaliserer kreatin monofosfat energi tilførselen som gjør at musklene kan jobbe hardere, restuiere raskere og derfor bli sterkere.

 

 

Men det er (naturligvis) ikke bare snakk om grønne skoger; Det finnes uvisse aspekter ved kreatinbruk, men det som er kjent er at kroppen bryter det ned til kreatinin - nivåer av som fks. vanligvis brukes for å påvise skader på leveren (kidney).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...