Gå til innhold

hva skjer med kroppen etter kreatin....


Anbefalte innlegg

okey...

og man må ta det (kreatinet) hver eneste dag i ca. 6-7 uker? eller bare når man trener-(for de som ikke trener hver eneste dag)

og evt. når på dagen?

7941653[/snapback]

Skal det ha effekt bør det være kontinuerlig. Jeg mener det er best til lunsj. Siden du da har opprettet bedre væskebalanse enn akkurat når du står opp, å kreatinet er tatt opp til du skal på trening. Dette er da litt synsing fra min side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det ha effekt bør det være kontinuerlig. Jeg mener det er best til lunsj. Siden du da har opprettet bedre væskebalanse enn akkurat når du står opp, å kreatinet er tatt opp til du skal på trening. Dette er da litt synsing fra min side.

 

kontinuerlig vil si? ( jeg vet ikke hva det betyr)

 

så det er egentlig 0 point i å ta kreatin halvtime før & etter trening da?

da du kan ta det når som helst... men når gir den best effekt? før / etter lunsj?

Endret av Santapaola
Lenke til kommentar

Sammenhengende. Går du av Kreatin i noen dager mister du deler av effekten man har bygd opp.

 

Alt etter hvilket kreatin du tar. Men jeg anbefaler deg og få mer viten rundt emnet ved og lese på Iform.no og Treningsforum.no . Å kanskje noen måneder med trening bak deg før du begir deg ut på noen du ikke helt skjønner. Samt få et kosthold som står i stil til treningen.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Har tatt en kur kreatin, jeg har trent ganske mye de siste seks månedene, og gått opp en del kilo. Lurte litt på det som ble nevnt om alkohol og kreatin, for jeg kan ikke kalles avholds..

 

Takk for svar

7942473[/snapback]

Den korte versjonen: Kreatin trekker vann "inn" i cellene, alkohol trekker vann "ut" av cellene.

Lenke til kommentar

Blir det da en midlertidig skadevirkning, eller går virkning av det ut sammen med alkoholen? Passer på å drikke mye vann uansett nå, og eplejuice, som jeg ble fortalt er bra sammen med kreatin, og tror ikke jeg kommer til å gå 7-8 uker på vannvogna komplett.

 

Pose og sekk er fint :)

 

EDIT: Kort svar er ofte det beste svaret.. Ikke alle som takler utdypende forklaringer. Din forklaring var midt i blinken!

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett en positiv rapport fra Jan Helgerud når det kommer til kosttilskudd. Mannen er av brunost-generasjonen, og snur alt til sin vrangforestilling. Han er muligens dyktig, men han har for lengst skjemt seg for mye ut med slike "rapporter" som er blitt motbevist gang på gang.

 

Å hvis Kreatin er doping så er vel raske karbohydrater også det.

Lenke til kommentar
Noen som husker når Cannavaro ble filmet mens han satt en kreatinsprøyte? Det ble opprør da.

 

Skulle tro det var ulovlig.

7943547[/snapback]

Jepp, husker dette. Husker også Zidane ble "tatt" for bruk av kreatin. Kreatin stod (står?) på dopinglisten til Frankrike, tro det eller ei. Zidane brukte dette lovlig i Italia (og resten av verden), men når han kom til Frankrike for å spille landskamp ble det oppstyr.

Lenke til kommentar
Om du vil bloate noe jævlig spis mye salt,drikk store mengder vann og innta ca 10-15 gram daglig. Jeg ble noe helvettes oppblåst av monohydrat i hvertfall :p

7919713[/snapback]

 

Denne bloaten har vel fallt bort ved "nyere" produktere som CEE og Kre-Alkyn. Ihvertfall etter det jeg har hørt, og har selv ikke erfart noen som helst slags bloat med CEE.

Lenke til kommentar
okey, hva er bloating?

og monohydrater? det er det samme som kreatin eller?

 

kre-alkalyn?

V12

 

kan noen forklare meg disse begrepene?

7947631[/snapback]

Google er din venn

7953814[/snapback]

jepp! :p

hva anbefaler folket da? kre-alkyn eller kreatin? de som har prøvd det ut. hvorfor/hvorfor ikke?

men da jeg søkte på V12, kom det bare biler og motorer =/

men hva er å bloate?

 

takk =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...