Gå til innhold

Legge ut video på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lust å legge ut noen videosnutter på min hjemmeside. Er det noen som vet om det finnes noen bra veiledning. Jeg har publisert bilder før, men når jeg sist prøvde å publisere en video så virket det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvlaget hjemmeside? Finnes iallefall muligheter for å ta videoer fra YouTube/Google Video på egne hjemmesider eller (i mitt tilfelle) en Wordpress blogger. Har aldri fått det til selv, men ser at mange andre har gjort det.

Skrevet

Ja, jeg har en selvlaget hjemmeside.

Jeg har prøvd å legge ut video på den før, men fikk det ikke til. Primært har jeg tenkt å legge ut videofiler for nedlasting, men streaming er også interessant. Det må antagelig bli to forskjellige filer i så tilfelle. Kvaliteten på den nedlastede filen må være best mulig, men da går det vell ikke an å streame den samme filen?

Skrevet

Trur det berre skal vere å laste opp videoen til hosten ved hjelp av eit ftp-program, og deretter like til filmen slik:

<a href="film.avi">Filmen min</a>

Dette er vel for nedlasting...

Skrevet
Trur det berre skal vere å laste opp videoen til hosten ved hjelp av eit ftp-program, og deretter like til filmen slik:

<a href="film.avi">Filmen min</a>

Dette er vel for nedlasting...

7906561[/snapback]

Ja for nedlasting var egentlig greit. Jeg lastet opp filen og linket til den på vanlig måte. Jeg brukte "sett in hyperkobling" i word. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk til dette siste jeg prøvde.

Hadde vært gøy å vite hvordan man gjør for å få til streaming.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Bumper denne her jeg. :)

Prøver å legge ut en youtube film på min nesten hjemmelagde hjemmeside.

Men har ikke snøring på hvordan jeg skal gå frem, noen forslag?

Skrevet

Du kan ganske enkelt gå inn på Youtube, åpne en video, så finner du koden til filmen på høyre side.

F.eks.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DF0jZepcQSI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DF0jZepcQSI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...