Mikal69 Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 (endret) Heisan Har akkurat kjøpt ny maskin, men det fryser/henger seg opp 2-3 ganger for dag (iløpet av 12 timer ca) Ingen indikasjon på noe, ikke blåskjerm ingenting, bare fullstendig stopp, hvis det er lyd på høytalerne står den bare å looper. Det har skjedd uten at jeg har brukt maskina, det har skjedd i spill, det har skjedd under brenning osv. Intel Core 2 Duo E6400 m/ZALMAN vifte InWin kabinett medfølgende 460W PSU. 2GB Crossair minne Sapphire Radeon X1900GT Skjermkort. (Klokka ram'en en periode, men oppfører seg likt selv om det ikke er klokka.) Samsung 320GB 7200 disk. Sony DVD-R rom. Kjører Windows XP Prof. SP2 Kommer ikke på noe mer relevant informasjon, bare spør i vei eller kom med tips. Setter pris på all hjelp edit: Det er ikke noe varmgang. Endret 7. februar 2007 av Mikal69
PROuser Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Jeg ville prøvd memtest.. Kan være feil på rammen..
Mikal69 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 Akkuat, har dere noe program å anbefale, har ikke vært borti noe slikt før. Har kun testa de eksternt i egen maskin før.
Sigurd2 Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Memtest86 er mye brukt. Du kan for eks laste ned og brenne ut en bootbar cd med programmet på.
Erlend0_o Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Vel et litt standard svar men har du prøvd å formatere selv om den er ny kan være windows er føkka. Et litt dårlig svar vet det men kan hjelpe.
Spartan Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Du kan også prøve med en minnebrikke om gangen.
Mikal69 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 Takk for tips, skal prøve det meste før jeg reinstallerer igjen, det er selvfølgeli det som frister minst
Mikal69 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Skrevet 9. februar 2007 Hei, har nå kjørt Memtest-86, men skjønner ikke så mye av det annet enn at det står error. Så jeg tok bare et bilde med mobilen, enkelt og greit Er det akspeptabelt og ha feil i det heletatt i en slik test, eller kan det være dette som forrårsaker at maskinen fryser? Bilde av Memtest-86 resultat, ikke fullført, men 8timer+ på vei. Enlight me
cfg Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Har du testa med noen andre minnebrikker? Siden det ser ut til at det er rammen som er problemet, i og med at det er ny pc så kan du vel sende det inn igjen for å motta nye
Mikal69 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Skrevet 9. februar 2007 Har ikke andre brikker, men tror dere at ram'en er problemet? Er det uakseptabelt med "Errors" i det heletatt i en slik test på minnet? I så fall er det bare å returnere ja, alt er splitter nytt, vil bare være sikker på at jeg returnerer rett utstyr.
cfg Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Jeg vil anta det er rammen ja, men du burde ringe de.. Se om de kan hjelpe deg først
Mikal69 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Skrevet 10. februar 2007 Her er i allefall siste memtest rapport:
Mikal69 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Skrevet 22. mars 2007 %¤" ..har akkurat skifta RAM'en, men fortsatt henger PC'en seg Noen ideer?
nabbskall Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 Høres ut som om det er noe med rammen, prøvd med en og en brikke?
Mikal69 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Skrevet 22. mars 2007 Har akkurat fått de nye brikkene, hva er sjangsen for at 2 set nye ram-brikker er kaputt?
loddebolten Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 husk å resette CMOS hver gang du innstalerer/gjør fysisk endringer på rambrikker eller starter opp en ny maskin du har bygd selv ellers kan memtest vise feil som ikke er riktige.(returnerte selv 2 corsair brikker da memtest viste feil,fikk de i retur som ok og en resett av cmos var alt som skulle til.)
Xenofil Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 Har du sjekket tempraturene og evt. at cpukjøleren er riktig festet? Og at alle kabler og komponenter står skikkelig i? Har du sjekket at psuen gir stabil spenning? Hvis 2 sett med minne feiler så ville jeg sjekket strømforsyningen..Sjekk og med minneprodusenten hvor høy volt minne skal ha og sjekk i bios at verdiene stemmer overens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå