Gå til innhold

Når skal jeg kjøpe ny PC?


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny PC, og har tenkt å bruke 10 - 12 000 kr. Er det lurt å kjøpe nå, eller bør jeg vente til etter jul eller nyttår? Og hvor bør jeg kjøpe PC. Har hørt mye bra om Dell, men de er jo egentlig ikke så billig i forhold til andre levrandører som setter sammen sine egne tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta et utgangs punkt i DinSide sine vurderinger av pakke PC'er til 10 000 kr!

Legg til eventuelt tilleggsutstyr..

Det er mye PC for 10 000 kr det er snakk om her, webshoppene presses til å levere mest for penga!

DinSide.no's Beste PC kjøp!

 

Men som sagt vent til GeforceFX kommer, ikke nødvendigvis kjøp det, for da vil konkuransen øke og prisene på andre kort vil sannsynligvis synke!

 

Ram prisene sies at øker for tiden, kanskje de er på vei ned igjen?

 

Hva skal du bruke PC'en til?

Lenke til kommentar

Etter min mening burde man ikke kjøpe ny PC førPCI-X og Serial ATA harddisker kommer. PCI-X burde være rett rundt hjørnet.

Det kommer jo såklart an på hva slags maskin du har i dag og hvor stort behov du egentlig har for ny PC.

 

Jeg sitter i dag med en T-Bird 1GHz, 512MB SDram og et GF3 Ti200 kort (samt 5 disker på til sammen 240GB :smile: ). Dette skal jeg i alle fall sitte med til sommeren, kun fordi jeg venter på PCI-X. Hvis du leser om teknologien skjønner du hvorfor dette revolusjonerer hele PC-prinsippet.

Lenke til kommentar

Går ut fra at du mener "PCI-X 2.0" her. Men hva trenger du det egentlig til?? Såvidt jeg skjønner av presentasjonen fra "PCI-Sig" så vil dette i første rekke komme til nytte i servere og for større systemer (fy **** så mye svada på den sida!). Om man bare har et lydkort og nettverkskort på pci-bussen så skulle vel den eksisterende versjonen holde i lange baner?? Ok, enkelte har vel kanskje et tv-kort og muligens firewire-kort? Men... (såvidt jeg skjønner altså) jeg kan ikke se at dette på noen måte skal revolusjonere pc'en for normale brukere. Det snakkes om 10GB ethernet-kort! Hva skal vel en normal bruker med det da??

 

Som sagt: mulig jeg tar feil....

 

Har mer tro på ATA133 disker og 333MHz frontbusshastighet på socketA. Disse komponentene er allerede rimelige og finnes på markedet nå.

 

Kristian

 

[ Denne Melding var redigert av: kfet på 2002-12-03 10:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...